♡ IKM UKE 26 ♡

Samme her... :dead: da vi begynte prøvingen i desember trodde jeg at jeg skulle være (minst) halvveis i svangerskapet i juni liksom.

Men vi må bare fortsette, ikke gi opp!
Ahhhahah kjenner meg igjen i dere :hilarious: pga. uttak av spiral så «beregnet» den realistiske delen av meg (som jeg sjeldent gidder å høre på) minst ett halvår på å bli gravid - ut i fra hva jeg har lest… men jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle være en superfruktbar og nydelig babymaking-gudinne så fort spiralen var ute - så ja, skulle vært halvveis kulemage nå egentlig :angelic:

Ahhhahah kjenner meg igjen i dere :hilarious: pga. uttak av spiral så «beregnet» den realistiske delen av meg (som jeg sjeldent gidder å høre på) minst ett halvår på å bli gravid - ut i fra hva jeg har lest… men jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle være en superfruktbar og nydelig babymaking-gudinne så fort spiralen var ute - så ja, skulle vært halvveis kulemage nå egentlig :angelic:
Hahaha, ikke sant! Spiren satt på andre (halvhjertete) forsøk sist, så jeg trodde liksom det skulle gå ganske raskt ned nøye planlagt sex osv. Men nei da!

Hahaha, ikke sant! Spiren satt på andre (halvhjertete) forsøk sist, så jeg trodde liksom det skulle gå ganske raskt ned nøye planlagt sex osv. Men nei da!
Veldig godt å se det var så mange flere i denne gruppen som har prøvd en stund (selvom det ikke er godt for noen av oss :hilarious: ). Det hjelper liksom fint lite at sønnen min satt på typ første forsøk, men er 13 år siden og man er vel en smule mer fruktbar når man er 19 sikkert :hilarious: men det gjorde jo dessverre forventningene mine skyhøye:banghead:

Velkommen :love017
Hadde jo vært litt kult med positiv test på denne dagen da!!! :Heartred:love017:hilarious:
Ja, da hadde jeg fått skikkelig flashback altså :hilarious::Heartred Neida mars er jo en fin måned da! Hvis vi KAN unngå to bursdager samme måned så hadde det vært fint da. Men kanskje det er like greit å få de bursdagene overstått :hilarious:

Har forresten blitt mer skeptisk til sommerbaby (som jeg egentlig har hatt lyst på) nå som jeg har lest litt… Man kan gå med fine sommerkjoler ja, men det blir likevel varmt og tungt. Man må føde i varmen og i tillegg med underbemanning av ansatte på sykehus.. Jeg må føde på sykehus igjen pga blødning og jeg vil jo gjerne føle meg trygg og ivaretatt. Og man blir mye inne i skyggen med nyfødt og får ikke nytet sommeren. Hmm :bored: Det er liksom høst og vår som er best kanskje?

Forventningene og håpet er jo fra start av at det skal sitte med en gang/ganske kjapt, skuffelsen er stor når ikke det skjer og månedene går! Alle som har prøvd en stund kjenner på dette :Heartred er godt å være her inne, der vi er flere og støtter hverandre uansett hvor enkelt eller vanskelig det er :Heartred

Ja, da hadde jeg fått skikkelig flashback altså :hilarious::Heartred Neida mars er jo en fin måned da! Hvis vi KAN unngå to bursdager samme måned så hadde det vært fint da. Men kanskje det er like greit å få de bursdagene overstått :hilarious:

Har forresten blitt mer skeptisk til sommerbaby nå som jeg har lest litt… Man kan gå med fine sommerkjoler ja, men det blir likevel varmt og tungt. Man må føde i varmen og i tillegg med underbemanning av ansatte på sykehus.. Jeg må føde på sykehus igjen pga blødning og jeg vil jo gjerne føle meg trygg og ivaretatt. Og man blir mye inne i skyggen med nyfødt og får ikke nytet sommeren. Hmm :bored: Det er liksom høst og vår som er best kanskje?
Det er kanskje best med høst, både med tanke på temperaturer og permisjon! Men er ikke så enkelt å bare bestemme når man skal bli gravid da :hilarious: får bare gjøre det beste ut av det, man blir jo like gla uansett når på året det sitter :Heartred Jeg selv har i hvertfall ingen måneder og miste!

Det er kanskje best med høst, både med tanke på temperaturer og permisjon! Men er ikke så enkelt å bare bestemme når man skal bli gravid da :hilarious: får bare gjøre det beste ut av det, man blir jo like gla uansett når på året det sitter :Heartred Jeg selv har i hvertfall ingen måneder og miste!
Ja, jeg er litt redd for at jeg nå skal planlegge «for mye» og så ende opp i skuffelse fordi det jeg ser for meg ikke går likevel. Hvis vi prøver oss på høstbaby er det jo ikke sikkert det klaffer og så ender vi opp med å utsette igjen. Det er kanskje best å slappe av og la det skje når det skjer heller. :)
Man har en tendens til å romantisere det litt når man nettopp har begynt prøvinga, men vi aner jo ikke hvor lang tid vi blir å bruke og så går det jo sjelden som man planlegger uansett :nailbiting:

Har forresten blitt mer skeptisk til sommerbaby (som jeg egentlig har hatt lyst på) nå som jeg har lest litt… Man kan gå med fine sommerkjoler ja, men det blir likevel varmt og tungt. Man må føde i varmen og i tillegg med underbemanning av ansatte på sykehus.. Jeg må føde på sykehus igjen pga blødning og jeg vil jo gjerne føle meg trygg og ivaretatt. Og man blir mye inne i skyggen med nyfødt og får ikke nytet sommeren. Hmm :bored: Det er liksom høst og vår som er best kanskje?
Søsteren min og jeg har bursdag noen få dager ifra hverandre og det syns vi alltid var fint! Vi hadde felles familiebursdag og separate vennefester :joyful: tror nok mamma syns det var praktisk også.

Jeg har aldri forstått dette med å ønske seg sommerbaby, bortsett fra det at de kan starte rett i barnehage som ettåringer. Ser for meg at det er tungt, klamt og varmt de siste ukene der, muligens stappfullt og varmt på sykehusene også. Og så ser jeg for meg at jeg er svett og sliten og skal ha baby inntil meg (mye hud mot hud i starten). Så går man fort inn i høsten og ruskevær sånn at det blir kjipere med trilleturer, og i hvert fall på vinteren. Så kommer endelig våren - men da skal pappa ta over permisjonen :hilarious:

Vår første er født på vinteren og jeg syns det var så fint! De første ukene var vi mest hjemme uansett og så ble det gradvis bedre vær når hun ble eldre og mer nysgjerrig. At hun skulle begynne på fast føde mens så mye frukt og grønt var i sesong var gøy!

Blir sikkert litt annerledes med baby nummer to da, da må man liksom ut uansett vær allikevel.

Ja, jeg er litt redd for at jeg nå skal planlegge «for mye» og så ende opp i skuffelse fordi det jeg ser for meg ikke går likevel. Hvis vi prøver oss på høstbaby er det jo ikke sikkert det klaffer og så ender vi opp med å utsette igjen. Det er kanskje best å slappe av og la det skje når det skjer heller. :)
Man har en tendens til å romantisere det litt når man nettopp har begynt prøvinga, men vi aner jo ikke hvor lang tid vi blir å bruke og så går det jo sjelden som man planlegger uansett :nailbiting:
Kjenner igjen den følelsen, enda etter så lang tid planlegger jeg fortsatt.. måned etter måned, med forhåpninger og drømmer for hvordan ting vil bli! Tror samboer synes deg er litt tungt med alle planene mine som blir utsatt, gang på gang :hilarious:
Det beste er nok å ha et avslappende forhold til det hele, men det er letter sagt enn gjort altså!

Kjenner igjen den følelsen, enda etter så lang tid planlegger jeg fortsatt.. måned etter måned, med forhåpninger og drømmer for hvordan ting vil bli! Tror samboer synes deg er litt tungt med alle planene mine som blir utsatt, gang på gang :hilarious:
Det beste er nok å ha et avslappende forhold til det hele, men det er letter sagt enn gjort altså!
Det er så mange som sier man bare skal slappe av og ta det som det kommer, men det går jo bare ikke :hilarious: det er jo dette jeg har ventet på hele livet og jeg er KLAR

Jeg planla for en oktoberbaby jeg, ser jo hvordan det gikk :hilarious: Men for å svare på spørsmålet om sommerbarn siden jeg fikk en slik forrige gang - det anbefales ikke å gå høygravid på sommeren hvis man kan unngå det heheh, jeg håper veldig jeg klarer å bli gravid før vi nærmer oss termin i juli og august denne gangen.. Jeg levde på slike elektriske mini-vifter fra Clas Ohlson og hadde med dem overalt :dance011i tillegg var det som du sier, litt slitsomt med varme og så liten baby og alt som hører med det, pluss dårlig bemannede sykehus ja (jeg var meget heldig der, for var nesten ingen innlagte da jeg fødte - men vet det kan være en stor utfordring mange plasser i landet). Jeg ville nok egentlig hoppet over sommermånedene, men når vi nå har prøvd 7 ganger så har jeg ingen måneder å miste :Heartpink

Hvor tidlig begynner dere med eggløsningstester? Dette er andre syklus jeg bruker tester. Forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest CD12. Er på CD8 i dag så har begynt nå siden jeg ikke vet om syklusen er stabil etter at jeg tok ut hormonspiral i februar.
Jeg er veldig uerfaren med tester og alt, første barnet satt med en gang jeg sluttet på p-piller og før vi hadde begynt å prøve.

Hvor tidlig begynner dere med eggløsningstester? Dette er andre syklus jeg bruker tester. Forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest CD12. Er på CD8 i dag så har begynt nå siden jeg ikke vet om syklusen er stabil etter at jeg tok ut hormonspiral i februar.
Jeg er veldig uerfaren med tester og alt, første barnet satt med en gang jeg sluttet på p-piller og før vi hadde begynt å prøve.
Jeg pleier også å begynne rundt CD8 siden syklusen kan være litt ustabil og jeg ikke vil gå glipp av den. Så det høres lurt ut. Når du ser at den begynner å øke kan du teste to-tre ganger om dagen (hvis du vil). Og så fortsetter jeg tre-fire dager etter EL, mest fordi Premom maser om det :hilarious:

Jeg pleier også å begynne rundt CD8 siden syklusen kan være litt ustabil og jeg ikke vil gå glipp av den. Så det høres lurt ut. Når du ser at den begynner å øke kan du teste to-tre ganger om dagen (hvis du vil). Og så fortsetter jeg tre-fire dager etter EL, mest fordi Premom maser om det :hilarious:
Takk for svar :) Hørtes lurt ut, er også redd for å gå glipp av toppen. Har også begynt med Premom, veldig greit for å ha oversikt,men den maser veldig ja

Det er så mange som sier man bare skal slappe av og ta det som det kommer, men det går jo bare ikke :hilarious: det er jo dette jeg har ventet på hele livet og jeg er KLAR
Ja, mannen min sa det når han luftet tanken i fjor sommer om at vi (jeg) skulle fjerne spiralen. Jeg trodde ikke jeg var klar og venter derfor helt til desember med å fjerne den :dead: Nå angrer jeg jo på at jeg ikke gjorde det før.. men han var sånn «vi trenger jo ikke prøve aktivt, vi bare tar det litt som det kommer..» - da jeg først hadde fjernet spiralen så var ikke det snakk om å ta det som det kommer, nei herr Blom :bag: Vi kvinner (hvertfall jeg) går jo å kjenner på hver miiiinste endring i hormoner og alt :facepalm:

Jeg begynner på CD12, CD15 er det tidligste jeg har fått EL, men bruker være CD17-18. Tester morgen til testene øker, så 2-3 ganger om dagen :)

Back
Topp