Blødning

Blaalyset

Flørter med forumet
Begynt med blødning (spor) i dag. Litt murring i magen, men ikke verre enn før.
For meg så har alltid blødning vært synonymt med spontanabort.
Ringte legekontoret da jeg gjerne vil ha en avklaring. Skjønner at det er lite de kan gjøre, men vil gjerne vite om dette forsterket har gått til grunne eller ikke. Fikk en vag greie om at de har sendt en beskjed til legen som har hjemmekontor.
Bah...
Når det er sagt så kan jeg ikke bare stikke innom lab for å ta blodprøver da alle mine prøver må tas.med veneport

Kjenner til følelsen om at blødning føles synonymt med spontanabort, men husk at det også kan være helt normalt :Heartred Leste på NHI at 20-30% av alle som føder til termin opplever blødning tidlig i svangerskapet.

Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men kan det være aktuelt å bestille time til privat ultralyd om du ønsker å bli betrygget?

Sender uansett varme tanker og krysser fingrene for at alt går bra:Heartred

Ringte legekontoret da jeg gjerne vil ha en avklaring. Skjønner at det er lite de kan gjøre, men vil gjerne vite om dette forsterket har gått til grunne eller ikke. Fikk en vag greie om at de har sendt en beskjed til legen som har hjemmekontor.
Bah...
Når det er sagt så kan jeg ikke bare stikke innom lab for å ta blodprøver da alle mine prøver må tas.med veneport
Sniker fra desember 23. Jeg opplevde en ganske stor blødning rundt uke 18. Det vedvarte i hvertfall to uker (i varierende mengde og på slutten mest brunt). Resten av svangerskapet gikk fint og jeg fødte en frisk jente til termin :Heartpink

Bah...
Hvordan går det med deg i dag?

Går gravid med nummer 2 nå, og har denne gangen kun hatt et par småblødninger. Jeg hadde derimot mange blødninger i mitt første svangerskap. Alt fra litt brunt eller lyserosa i utfloden, koagler, liten frisk blødning etter samleie, til flere styrtblødninger pga morkake foran livmorhalsen. Det gikk veldig fint, så blødninger er absolutt ikke ensbetydende med abort.

Husk at alt er mer sensitivt under graviditet, så det å sprenge noen blodkar og irritere frem små blødninger skjer mye lettere enn når vi ikke er gravide:Heartred

Lykke til

Bah...
Hvor langt er du på vei? Det har litt å si på hvordan man skal tolke blødninger. Jeg hadde en del mellom uke 7-10, men ikke hatt noe etterpå. All blødning etter uke 12 skal sjekkes opp. Før dette fikk jeg bare samme beskjed som deg og at jeg skulle ta det med ro. Ingenting å gjøre, men fikk beskjed om at SA var merkbart med økende blødning og smerte..

Da har blodprøver bekreftet at dette endte i en SA.
Ikke vært hos legen og ikke avtalt noen kontroll. Syntes det er merkelig. Men orker ikke å krangle om det akkurat nå
Ååå, så leit å høre <3 Jeg skjønner at du ikke orker å krangle om det, men kanskje du har noen som kan gjøre det på dine vegne? Du fortjener å bli fulgt opp på en god måte.. Spontanabort er det tøffeste jeg har gått gjennom og du fortjener å bli tatt på alvor..

Da har blodprøver bekreftet at dette endte i en SA.
Ikke vært hos legen og ikke avtalt noen kontroll. Syntes det er merkelig. Men orker ikke å krangle om det akkurat nå
Jeg så beklageligvis ikke denne kommentaren før min forrige kommentar. Så leit å høre! Sender varme tanker :Heartpink

Back
Topp