Gravidtips

Den appen regner et svangerskap som 3 dager kortere enn i Norge. Så greit å sette termindatoen tre dager tidligere for da blir antall uker på vei riktig :happy:

I appen preggers får man også hørte hjertelyd etterhvert ❤️ Er så gøy med slike apper ❤️
hææ, hva betyr det?menes det at når Gravid+ sier man er 5 uker og 3 dager gravid, så er man egentlig 5 uker og 6 dager?

hææ, hva betyr det?menes det at når Gravid+ sier man er 5 uker og 3 dager gravid, så er man egentlig 5 uker og 6 dager?
Ja, hvis du legger inn norsk termindato så skjer det. Så jeg endret tilbake. Jeg vet jo at termindatoen er 8.jan selv om appen sier 5.jan. Dette blir nok endret på UL uansett, så ikke så farlig. Verre at det står at man er 3 dager mindre på vei :)

Ja. Om du bruker babyverden sin som mal, den stemmer med norsk beregning. Så justerer du de ulike appene så de stemmer med uker og dager.

Noen som har tips mot halsbrann? Brekker meg av pepcid duo (virkelig hater det), og pepcid i pilleform skal jo dessverre ikke gravide bruke. Å spise lovehearts hver dag er ikke et alternativ siden jeg prøver å spise sukker så sjeldent som mulig. Noe sunne matvarer eller andre tips som funker for dere??
Hvis ikke tipsene du allerede har fått fungerer kan du høre om du kan få omeprazol på resept. Jeg fikk halsbrann på slutten av svangerskapet sist og det var det som funket (forsøkte vel love hearts og titralac først, samt hevet hodeende)

Hvis ikke tipsene du allerede har fått fungerer kan du høre om du kan få omeprazol på resept. Jeg fikk halsbrann på slutten av svangerskapet sist og det var det som funket (forsøkte vel love hearts og titralac først, samt hevet hodeende)
Kjekt å vite, det kommer garantert tilbake senere i svangerskapet :dead:

Er det noen som har et godt tips på BH? Har lest litt og hørt litt om at det er like greit å kjøpe ammebh med en gang? Erfaringer tas i mot med åpne armer :help

Er det noen som har et godt tips på BH? Har lest litt og hørt litt om at det er like greit å kjøpe ammebh med en gang? Erfaringer tas i mot med åpne armer :help
Kommer jo litt an på hvor mye støtte du trenger, men ligg unna de helt tynneste uten "stivere" cupper (med sånne hersens innlegg), de ble jeg gaaaaal av til slutt! De jeg bruker nå er fra Lindex, føles som vanlige bh-er uten spiler. Ikke supersexy, men bedre enn lefsebh, og gjør jobben.

Vil også tipse om å ikke kjøpe for mange BH-er nå (men man trenger kanskje mange etter hvert pga lekkasjer). Men jeg ble overrasket over størrelse-endring, så det jeg hadde kjøpt var for trangt. Og trang bh er ikke spesielt behagelig når puppene sprenger :(

Ellers er mitt beste tips fra forrige gang å ta det med ro, ikke styre med for mye greier og prøve å trene, gå en tur eller noe flere ganger i uka. Det hjelper på humøret også :) For min del er det litt vanskelig med 1,5 åringen hjemme som krever en del, så jeg er veldig spent på hvordan ukene og mnd fremover blir.

Ikke noe tips direkte, men heller en påminnelse:
Ha drikke tilgjengelig- hele tiden.
I disse kvalmende tider er det viktig å passe på veske balansen! <3

Er kompresjonstømper et "must have" eller trenger man disse ikke...koster jo 1000kr i apothek?!?! Vet ikke men jeg mener hvis man bruker ikke riktig størrelsen og kan ikke ta de riktig på...skader de jo mer enn de hjelper?

Er kompresjonstømper et "must have" eller trenger man disse ikke...koster jo 1000kr i apothek?!?! Vet ikke men jeg mener hvis man bruker ikke riktig størrelsen og kan ikke ta de riktig på...skader de jo mer enn de hjelper?
Jeg har brukt tidligere svangerskap under flyturer spesielt. Men før jul kjøpte jeg støttestrømper på normal av alle plasser. Husker ikke hva de kostet, men mener det var under 200 kroner. Kjennes ikke noe anderledes ut enn de dyre jeg har.

Jeg kjøpte for å bruke å en flytur ved forrige graviditet. Brukte det bare den gangen. Følte ikke jeg hadde noe behov for det :) Det er kanskje individuelt om man hovner opp og slikt også.

Aldri brukt, flydde under de to graviditetene også uten problemer. Kan ikke si jeg hovna opp noe særlig i graviditetene, bare litt på slutten sist gang.

Ved bruk av kompresjonsstrømper grunnet graviditet skal det være tilstrekkelig med kompresjonsstrømper i klasse 1. Det får man kjøpt på apoteket til 2-300 kr, ikke nødvendig å bruke mer penger enn det:) Sliter man med tidvis hovne ben/trøtte ben fra før kan det være behagelig å bruke under graviditet også.

Jeg jobber innen helse, og her er vi mange som bruker det også utenom graviditet grunnet lange dager med mye ståing/gåing.

Bruk av kompresjonsstrømper kan også være forebyggende mot å utvikle åreknuter.:) Veldig individuelt om man kjenner behov for det, men det skader i hvert fall ingenting. Skal du ut å fly i svangerskapet anbefales gravide å bruke støttestrømper under reise for å forebygge blodpropp.

Legger ved link til noen billigere alternativer som skal ha god nok kompresjonsgrad for gravide:)

Back
Topp