Bekymringstråd

Å, så bra. Masse lykke til! Krysser fingrene!!
Skjønner deg. Har vært heldig med de jeg har vært i snakk med. Men det kan sikkert variere veldig hvor rund i kantene de er.

Sååå bra at du kommer inn i dag og kan få litt svar! Krysser fingrene for deg :Heartred
Takk alle! Da har jeg vært inne, og der lå det 1 liten krabat med hjerteslag, målt til 8+2 :Heartred Mtp blødninger mente gyn at det kaaanskje kunne vært en tvilling som ikke klarte seg. Alt så iallefall fint ut nå :) Har lagt ut bildet på ul-bilder på skjult.

Takk alle! Da har jeg vært inne, og der lå det 1 liten krabat med hjerteslag, målt til 8+2 :Heartred Mtp blødninger mente gyn at det kaaanskje kunne vært en tvilling som ikke klarte seg. Alt så iallefall fint ut nå :) Har lagt ut bildet på ul-bilder på skjult.
Såå godt å høre!! :Heartpink

Er det noen som har erfaring med kuler neders i magen (vestre side på høyde med hoften) ifm graviditet? Har hatt en kul der siden påske som jeg nevnte til legen først i går, da jeg har overbevist meg selv om at det kun var tarmen min jeg kjente(har vært en del forstoppet). "Oi den var stor", sa hun, og skulle henvise meg til sjekk (ultralyd). Nå klarer jo selvsagt ikke la være å bekymre meg frem til jeg får sjekket den videre. Noen som har hatt noe lignende? Kulen er ca 2 cm, glatt, hard og veldig bevegelig.
Var på TUL privat på mandag, og baby har det bra (da sa de ikke noe om kulen, men jeg glemte helt å spørre).

Er det noen som har erfaring med kuler neders i magen (vestre side på høyde med hoften) ifm graviditet? Har hatt en kul der siden påske som jeg nevnte til legen først i går, da jeg har overbevist meg selv om at det kun var tarmen min jeg kjente(har vært en del forstoppet). "Oi den var stor", sa hun, og skulle henvise meg til sjekk (ultralyd). Nå klarer jo selvsagt ikke la være å bekymre meg frem til jeg får sjekket den videre. Noen som har hatt noe lignende? Kulen er ca 2 cm, glatt, hard og veldig bevegelig.
Var på TUL privat på mandag, og baby har det bra (da sa de ikke noe om kulen, men jeg glemte helt å spørre).
Ingen erfaring, men kan jo høres ut som en fettkul eller cyste :) Lykke til!

Jeg tenkte meg ikke om og satt og fjernet mengder sprittusj med enda større mengder neglelakkfjerner. Det først når jeg ble «ør/svimmel» at det gikk opp for meg at det nok ikke er bra når man er gravid. Kan dette tilfellet være skadelig for fosteret tror dere?:sad002

Hei, jeg tok privat TUL i dag, ifølge mens så er jeg 7+1, jordmor målte 6+1 men fant ingen hjertelyd.. men alt annet var der og på plass. jeg er helt knust, ble sendt for å måle hcg i dag og på fredag for å se om den enten synker eller går opp.. noen som har opplevd lignende og alt har gått bra?:smiley-angry017

Hei, jeg tok privat TUL i dag, ifølge mens så er jeg 7+1, jordmor målte 6+1 men fant ingen hjertelyd.. men alt annet var der og på plass. jeg er helt knust, ble sendt for å måle hcg i dag og på fredag for å se om den enten synker eller går opp.. noen som har opplevd lignende og alt har gått bra?:smiley-angry017
Å nei, så trist å lese. Mange som har fått dårligere nyheter i gruppa vår :sorry: Dessverre er den eneste erfaringen min dårlig, hcg som ikke økte og et embryo med hjertelyd, men der slagene bare ble svakere. Hva sa gyn/jordmor?

:nailbiting:Å nei, så trist å lese. Mange som har fått dårligere nyheter i gruppa vår :sorry: Dessverre er den eneste erfaringen min dårlig, hcg som ikke økte og et embryo med hjertelyd, men der slagene bare ble svakere. Hva sa gyn/jordmor?
Hun sa at det kan godt hende vi er bare 1 dag for tidlig før hjertet begynner å slå, så jeg tok blodprøve i dag, skal ta en til på fredag og håpe på en økning. Skal tilbake til henne på tirsdag, om det er en økning så skal hun ta ny UL

Hun sa at det kan godt hende vi er bare 1 dag for tidlig før hjertet begynner å slå, så jeg tok blodprøve i dag, skal ta en til på fredag og håpe på en økning. Skal tilbake til henne på tirsdag, om det er en økning så skal hun ta ny UL
Bra du blir fulgt opp. Vet du når du hadde eggløsning?

Bekymrer meg ikke for frøet i magen, men for kommende storebror på knappe 2 år. Han har altså utviklet seg så fort i negativ forstand - med trass, skriking, slåing, stahet og veldig rigid. Liker ikke å kle på, hater sokker, vil ikke kle av om kvelden, vil ikke pusse, takler ikke et nei, og begynner han først å hyle og skrike - så varer det leeenge. Fyfader hvordan skal dette gå fremover :sad015 hormonene i meg gjør meg såå redd for framtiden, hvordan skal vi takle dette når det kommer et barn til..(for vi har jo 2 andre barn i tillegg).. alt dette startet ved 1,5 års alder - helt plutselig - men etter påske har det blitt 100 ganger værre.. et lite sukk fra meg som feller daglige tårer over dette :(

Bekymrer meg ikke for frøet i magen, men for kommende storebror på knappe 2 år. Han har altså utviklet seg så fort i negativ forstand - med trass, skriking, slåing, stahet og veldig rigid. Liker ikke å kle på, hater sokker, vil ikke kle av om kvelden, vil ikke pusse, takler ikke et nei, og begynner han først å hyle og skrike - så varer det leeenge. Fyfader hvordan skal dette gå fremover :sad015 hormonene i meg gjør meg såå redd for framtiden, hvordan skal vi takle dette når det kommer et barn til..(for vi har jo 2 andre barn i tillegg).. alt dette startet ved 1,5 års alder - helt plutselig - men etter påske har det blitt 100 ganger værre.. et lite sukk fra meg som feller daglige tårer over dette :(
Vi er i samme båt! Her er det trass og alt er "NEI" og "VIL IKKE".... og blir det først gråting så er heeeelt raserianfall. Det tærer på. Tenker innimellom om vi virkelig kommer til å klare 4 barn...

Du er ikke alene <3

Vi er i samme båt! Her er det trass og alt er "NEI" og "VIL IKKE".... og blir det først gråting så er heeeelt raserianfall. Det tærer på. Tenker innimellom om vi virkelig kommer til å klare 4 barn...

Du er ikke alene <3
Litt godt å vite ♡ kjenner tankene kommer om at dette ikke er normalt, at han er mye mer sint, rigid og uregulert enn normale barn.. om han blir å få en diagnose om noen år.. de andre to har ikke vært en dans på roser, men innenfor normalen vil jeg si..

Jeg skjønner alle tankene om «kommer vi til å takle dette». Men helt på ekte, så er det helt garantert bare en fase kommende storebror skal igjennom. Vet det hjelper lite når man står i det som er så krevende, men plutselig har ting roet seg, og du glemmer hvor ille det faktisk var tidligere…:D Så kommer nye greier da! Men hormoner er crazy altså, det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen. Jeg har vanskelige følelser rundt det meste for tiden, og kort lunte (inni meg) fyrer opp for alt! Synes det hjelper litt å tenke at «de gjør ikke det for å plage meg».. når ungene klikker for at jeg åpnet bananen i feil ende.

⁹Jeg skjønner alle tankene om «kommer vi til å takle dette». Men helt på ekte, så er det helt garantert bare en fase kommende storebror skal igjennom. Vet det hjelper lite når man står i det som er så krevende, men plutselig har ting roet seg, og du glemmer hvor ille det faktisk var tidligere…:D Så kommer nye greier da! Men hormoner er crazy altså, det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen. Jeg har vanskelige følelser rundt det meste for tiden, og kort lunte (inni meg) fyrer opp for alt! Synes det hjelper litt å tenke at «de gjør ikke det for å plage meg».. når ungene klikker for at jeg åpnet bananen i feil ende.
Ja jeg syns synd i ungene, lunta mi eksisterer ikke lengre :bag: og de to største får mye mindre rom for å tøyse/plage hverandre når lillebror ligger å hyler - så det går godt utover dem at lillebror har det sånn. Da kan vi ikke ha ekstra bråk og sutring fra dem og, selvom de på lik linje trenger ei mamma som rommer dem og. Blæh, håper det blir bedre snart - men det har gått nedover i 6 mnd nå - har liksom ikke troa på at det blir bedre med det første.

Håper jeg etterhvert får hormonene under kontroll - å kan ha rom til alle sine følelser uten at jeg selv ender opp med tårer :Heartred

Fikk plutselig utrolig vondt i magen i dag. Ganske høyt oppe i magen egentlig, men det føler ikke bra. Minner mer om smerter som kan komme ved at man egentlig må på do, men ikke får det til, enn menssmerter. Det jeg bekymrer meg over er at når jeg da gikk på toalettet var det lyserosa utflod på papiret… 10+2 i dag. Var på privat UL 9+1, der var alt bra.. allikevel mye som kan ha skjedd siden.. må vel bare krysse fingre og tær for at ikke smerten blir verre eller at det blir økende blodmengde.

Ja jeg syns synd i ungene, lunta mi eksisterer ikke lengre :bag: og de to største får mye mindre rom for å tøyse/plage hverandre når lillebror ligger å hyler - så det går godt utover dem at lillebror har det sånn. Da kan vi ikke ha ekstra bråk og sutring fra dem og, selvom de på lik linje trenger ei mamma som rommer dem og. Blæh, håper det blir bedre snart - men det har gått nedover i 6 mnd nå - har liksom ikke troa på at det blir bedre med det første.

Håper jeg etterhvert får hormonene under kontroll - å kan ha rom til alle sine følelser uten at jeg selv ender opp med tårer :Heartred
Liten trøst at det kommer til å gå over og bare noe man må igjennom.. Men det gjøt dere heldigvis! Og blir lettere med baby når de andre blir litt eldre også kanskje? Men det må være utrolig tøft å stå i, all ære til foreldre og barn som går igjennom disser tider. Husker bare når jeg selv var barn, det kan fader meg ikke være lett. Håper det letter etterhvert, men det kan vell ta sin tid også sikkert

Back
Topp