Testetråd

Får ikke lagt inn bilene av testene, for store bilder. Men tok graviditetstest (strimmel) i dag og begge strekene er like mørkerøde. Var litt svakere den ene streken på tirsdag, så d er økning ja. Kanskje derfor jeg har så mye symptomer..? Produserer noen mer hcg i svangerskap enn andre? Hadde hyperemesis med begge mine to første…

Jeg har ikke tatt noen G tester siden tirsdag. Rett og slett pga angst for at det ikke skal gå. Legen min ringte meg nå og var ikke fornøyd med blodprøven min. Så skal ta ny på mandag. Tok e G test nå på utvannet urin. Det er ikke noe økning. Skal holde meg i 2 timer nå og se om neste test blir lik noe jeg er redd for.. så da fikk det ikke denne gangen heller
Åh, det var trist å lese. Sender klemmer❤️

Får ikke lagt inn bilene av testene, for store bilder. Men tok graviditetstest (strimmel) i dag og begge strekene er like mørkerøde. Var litt svakere den ene streken på tirsdag, så d er økning ja. Kanskje derfor jeg har så mye symptomer..? Produserer noen mer hcg i svangerskap enn andre? Hadde hyperemesis med begge mine to første…
Du får lagt inn bildene bare du beskjærer de litt før du laster inn :happy119 og ja, hcg er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, og visstnok også graviditet til graviditet

Hvor langt på vei skal man være når man kan forvente å få 3+? Er helt fersk i gamet

Hvor langt på vei skal man være når man kan forvente å få 3+? Er helt fersk i gamet
Jeg har ikke veldig høy hcg (sjekket hos legen) og har regna meg fram til at jeg kan få 3+ når jeg er 5+3 :) Er så forskjellig, noen får tidligere enn andre, men tror ganske mange vil få det når de er 5+3, men noen får også senere. De som har høy hcg i utgangspunktet kan få allerede i siste del av uke 4.

I morgen (5+0) er for tidlig for meg, tenkte 5+3, da skal jeg være på 3040 i følge mine beregninger :happy119 Så blir vel da med mindre testene virker for svake. Fikk du svar på HCG?
Min var på rett over 3000 i uke 5+0.

Du får lagt inn bildene bare du beskjærer de litt før du laster inn :happy119 og ja, hcg er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, og visstnok også graviditet til graviditet
Takk for svar Jeg må nok ordne med flere tester, og urinprøve glass..
Regner med lege ønsker at man tar m prøve på første time.. eller tar de blodprøve..? Sånn et d når d er lenge mellom svangerskapene..

Takk for svar Jeg må nok ordne med flere tester, og urinprøve glass..
Regner med lege ønsker at man tar m prøve på første time.. eller tar de blodprøve..? Sånn et d når d er lenge mellom svangerskapene..
Hvis du skal til legen for å sjekke hcg av spesielle grunner så er det blodprøve, hvis det er for å bekrefte graviditeten så er det en urinprøve du tar på stedet så vidt jeg vet, tror eneste tilfellet man skal ha med urinprøve er når man skal til jordmor på svangerskapskontroll?

Last edited:
Hvis du skal til legen for å sjekke hcg av spesielle grunner så er det blodprøve, hvis det er for å bekrefte graviditeten så er det en urinprøve du tar på stedet så vidt jeg vet, tror eneste stedet man skal ha med urinprøve er når man skal til jordmor på svangerskapskontroll?
Min lege har gitt beskjed at jeg må ha med urinprøve til alle kontroller, både lege og jordmor.

Jeg tok en vanlig strimmel-test i morges og ble egentlig litt urolig fordi at jeg syntes den så bittelitt svakere ut (eller i fall ikke sterkere) enn den jeg tok i går. Hadde en digital på lur, så bestemte meg til slutt for å ta den også. Ganske grei puls imens jeg ventet på resultatet, men jaggu viste den 3+ :Heartred

Litt usikker på nøyaktig hvor langt jeg er på vei. De ulike appene viser litt forskjellig, med en dag eller to i differanse. Flo-appen som jeg har brukt for å tracke syklusen før graviditeten sier 4+6. Og det stemmer med tanke på første dag i forrige mens. Så inntil jeg har vært på ultralyd, så forholder jeg meg til den tror jeg.:love2

A9BA3D95-D043-4A79-887B-D9F752103320.jpeg

Last edited:
Jeg tok en vanlig strimmel-test i morges og ble egentlig litt urolig fordi at jeg syntes den så bittelitt svakere ut (eller i fall ikke sterkere) enn den jeg tok i går. Hadde en digital på lur, så bestemte meg til slutt for å ta den også. Ganske grei puls imens jeg ventet på resultatet, men jaggu viste den 3+ :Heartred

Litt usikker på nøyaktig hvor langt jeg er på vei. De ulike appene viser litt forskjellig, med en dag eller to i differanse. Flo-appen som jeg har brukt for å tracke syklusen før graviditeten sier 4+6. Og det stemmer med tanke på første dag i forrige mens. Så inntil jeg har vært på ultralyd, så forholder jeg meg til den tror jeg.:love2

Vis vedlegget 459851
Hurra for 3+!! :smiley-bounce012 En skikkelig milepæl :love2

Dette ser vel ut som en ok økning? Øverste clearblue er 9 dpo, nederste i dag 11 dpo. De to første strimlene er fra i går, de to nederste fra i dag. Har ikke IKM før på onsdag.

Første milepæl blir å komme seg forbi IKM-datoen :Heartred

Vedlegg

• IMG_1051.jpeg
    IMG_1051.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 43
  • IMG_1057.jpeg
    IMG_1057.jpeg
    743 KB · Visninger: 43
Dette ser vel ut som en ok økning? Øverste clearblue er 9 dpo, nederste i dag 11 dpo. De to første strimlene er fra i går, de to nederste fra i dag. Har ikke IKM før på onsdag.

Første milepæl blir å komme seg forbi IKM-datoen :Heartred
Super økning :smiley-bounce012

22DPO/5+1
Kunne nok ikke blitt mer fornøyd :love017

Er bare så utrolig merkelig, det virker nesten som at jeg får en hcg-boost etter frokost. Tester alltid mye sterkere 11-14 enn noe annen tid på døgnet, både morgen og kveld. Og da har jeg mer symptomer, får sånn forbrenningsfølelse som jeg får når jeg faster eller går på lavkarbo. Skikkelig rart, og særlig rart å få den fastefølelsen når jeg har spist en svær frokost. For moroskyld testet jeg to ganger i morges og de var ikke i nærheten av å matche teststreken. Så tester jeg en time senere og får kraftig økning på dye stealer :laughing002 Veldig merkelig. Drikker helt enormt mye, og virker som at urinen blir mer konsentrert etter frokost selv om jeg drikker litt da også :hilarious: Noen som opplever det samme? Ble nesten bekymra i morges, litt merkelig å gå fra dyestealer og tilbake til 0,7 liksom. Men er tydeligvis så mye vann som skal ut fra i går da :laughing002 Å teste på morgenurin har aldri vært det beste for meg, men det er jo det man liksom skal :smiley-ashamed004

Vedlegg

• IMG_5994.jpeg
    IMG_5994.jpeg
    36,2 KB · Visninger: 19
  • IMG_5996.jpeg
    IMG_5996.jpeg
    82,2 KB · Visninger: 16
22DPO/5+1
Kunne nok ikke blitt mer fornøyd :love017

Er bare så utrolig merkelig, det virker nesten som at jeg får en hcg-boost etter frokost. Tester alltid mye sterkere 11-14 enn noe annen tid på døgnet, både morgen og kveld. Og da har jeg mer symptomer, får sånn forbrenningsfølelse som jeg får når jeg faster eller går på lavkarbo. Skikkelig rart, og særlig rart å få den fastefølelsen når jeg har spist en svær frokost. For moroskyld testet jeg to ganger i morges og de var ikke i nærheten av å matche teststreken. Så tester jeg en time senere og får kraftig økning på dye stealer :laughing002 Veldig merkelig. Drikker helt enormt mye, og virker som at urinen blir mer konsentrert etter frokost selv om jeg drikker litt da også :hilarious: Noen som opplever det samme? Ble nesten bekymra i morges, litt merkelig å gå fra dyestealer og tilbake til 0,7 liksom. Men er tydeligvis så mye vann som skal ut fra i går da :laughing002 Å teste på morgenurin har aldri vært det beste for meg, men det er jo det man liksom skal :smiley-ashamed004
Er helt likt her. Tester sterkere litt utpå dagen. Og det er uavhengig av om jeg er oppe å tisser ørten ganger på natten. Kl 07 er den svakere enn klokken 10 uansett...

Back
Topp