Uff så utrolig slitsomt og gå med det ansvaret! Men de ville nok ikke tatt noen sjanser, så det betyr nok at det er trygt, men skjønner deg veldig veldig godt. Ville krevd å bli satt i gang etter neste kontroll, umenneskelig å forvente at du skal ta det ansvaret!Var på kontroll i går og det gikk ikke så bra…Jenta hadde bare vokst 40 gram den siste uka og magemålet hadde flatet ut… Var kun 7 dager siden forrige sjekk så kan være feil tall da de helst vil vente 10-14 dager mellom hver måling. De mistenker en mulig morkakesvikt og må inn om 6 dager igjen. Må kjenne nøye etter om sparkene er svakere og synes det er utrolig slitsomt. Jeg er paranoid og føler mye ansvar ligger på meg… Skulle nesten ønske de bare hadde lagt meg inn
Fikk beskjed om å være forberedt på at de setter meg i gang etter neste kontroll hvis ikke det har skjedd en stor endring. Da er jeg 36+3 og det er jo bra! Men synes det er skummelt hvis hun kun er i underkant av 2kg
![]()
Hvis hun hun legger på seg 40 gram i uka har hun det mye bedre ute med morsmelk enn inne i magen med en morkake hun nesten ikke får næring!
skal inn på fredag igjen for nye målinger. Der er også magemålet flatet ut og jeg får beskjed om at han er tynn. Høyt blodtrykk i morkaken har jeg fått vite, men føler liksom jeg bare står der og ikke vet så mye likevel 
Spurte angående fødsel med en sånn historikk, og da sa lege at jeg ikke bør gå over termin, men bør føde mellom uke 37 og 40. Jeg må også (som alle andre) følge med på bevegelse daglig, og ha lav terskel for å ta kontakt
Da er jeg 37+1 så er fornøyd med det, krysser fingrene at baby er litt større enn målingene.
neida, det er sikkert ikke bra for baby med alt for høyt blodsukker. Håper det går bra i helgen og at lillemor kan overraske med litt mer vekt
Har lagt på meg over 25 kg dette svangerskapet - men hadde 18 i BMI før jeg ble gravid. Så det går jo greit. Så hvis hun brått er mye større enn estimert ikke det noe sjokk