Glukosebelastning

Jeg er ingen lege, så når legen min anbefaler det på det sterkeste synes jeg det er viktig å høre på det :happy: i det store bildet en liten ting jeg kan gjøre for barnet mitt (og meg selv).
Selvfølgelig gjør du det som du selv tenker er best for deg og barnet ditt etter anbefaling fra legen din! Jeg betviler ikke dine grunner for å gjøre det, snakket mer for meg selv og min egen erfaring med å ta testen den ene gangen☺️

Jeg er ingen lege, så når legen min anbefaler det på det sterkeste synes jeg det er viktig å høre på det :happy: i det store bildet en liten ting jeg kan gjøre for barnet mitt (og meg selv).
Jeg tok den også første gang, men er snakk om å ta det bort som tilbud til alle da bare 1% av gravide utvikler svangerskapsdiabetes. Og dersom man hadde tatt fastende blodsukker hos fastlegen ville man fått en indikasjon på om det var noe vits å ta den testen.

Hei, noen som har gjort glukosebelastning hos Furst i Oslo? Enten Møllergata 4 (i nærheten av Oslo S) eller Kirkeveien (Majorstuen).

Har hørt fra venner at noen steder er det veldig dårlig venteromfasiliteter, jeg vil gjerne sitte et sted det er mulig jobbe den 2-3 timene med venting. Så ville høre om noen hadde gode erfaringer ☺️
Jeg var hos Fürst på Majorstua og satt på et helt eget rom i fred og ro. Var kun plass til en person der. Vet ikke om det er vanlig eller om jeg bare var heldig da jeg hadde time kl 12.

Det er kun fastingen og så den sirup-drikken som er en ubehagelig kombo. Nå har jeg hørt at drikkene kan være ulik i smak, men generelt er den litt tjukk og veldig søt. Jeg holdt på å brekke meg og kaste opp flere ganger (mens jeg drakk), og eneste grunnen til at jeg kom meg gjennom det var fordi jeg fikk beskjed at jeg måtte komme tilbake en annen gang og gjort det på nytt hvis jeg kastet opp.