Baby nr 5

Mammatil4småskatter

Andre møte med forumet
Julemiraklene 2025
Okej. Da gar vi siden påske sittet å tittet og stirret på positive etter positive graviditetstester - den ene sterkere enn den andre. E N D E L I G :Heartpink

Påsken ifjor 2024 satt jeg i samme situasjon, men ikke like sterke streker å en følelse på at det ikke gikk bra. Følelsen husker jeg godt - den var rar akkurat som at jeg visste. Endte med tidlig SA i uke 5/6 ish.

Her sitter vi nå med både 3+ på digital og hcgmålinger som ser fine ut. Målte hcg på 13 og 15 dpo, men fikk ikke resultat før idag 21 dpo grunnet påsken. Så det har vært noen nervepirrende dager for meg kan jeg si. Ifølge legen så det bra ut med øking fra 179 til 409. Så får vi se om det holder hele veien inn (krysser fingre å tær).

Symptomer kommer sikkert og visst - trøtt, kortpustet og brystene føles tunge.
I de andre graviditetene har jeg ikke hatt andre symptomer enn uteblitt mens og en overveldende følelse av trøtthet.
Nå gledes det til TOUL 5 mai, samtidig som det føles skummelt. Tenk om, hva hvis!

Tenkte det var greit for meg å skrive ned min reise og tanker her da det er lite folk rundt meg jeg kan snakke med. Venniner har jeg ingen som er nært nok å ellers er familie boende andre steder.

Vi skrives brått ♥️:Heartred:goodnight

Idag føles det merkelig å rart :rolleyes:
Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men føler meg liksom ikke gravid idag.

Vet at symptomer kommer og går å noen har masse mens andre har ingen. Er kortpustet enda, men føler meg liksom ikke så trøtt som de andre dagene. Igår klarte jeg å holde meg våken hele dagen uten å sove lur på dagen.
Gikk å la meg tidlig dog, men syns selv jeg slet med å sovne. :Heartred

Ingen kan gi svar, ingen vet mer enn meg. Kun en ny HCG måling kan gi et riktig svar. Nemlig om hcg øker eller synker. Har ingen symptomer på at dette ikke skal gå veien heller, (ikke vondt, ikke blør jeg, ingenting) men jeg bekymrer meg nok helt unødvendig.

Dagens bekymringsmelding :Heartred:rolleyes:

Ny HCG ble tatt nå på morran å får svar imorgen. :nailbiting: Nå skal jeg prøve å nyte dagen å ta vare på meg selv. :)

Ikke godt å være så redd. Sliter skikkelig med det selv også, får det bare ikke til å gå opp at vi skal være heldige igjen om du skjønner. Aldri mistet før, men vet at sjansen er der :dead:
Godt at du får ta prøve og kan få svar

Ikke godt å være så redd. Sliter skikkelig med det selv også, får det bare ikke til å gå opp at vi skal være heldige igjen om du skjønner. Aldri mistet før, men vet at sjansen er der :dead:
Godt at du får ta prøve og kan få svar
I know. :rolleyes: Å så føler jeg at veldig mange har veldig mange symptomer fra tidlige i svangerskapet. Jeg har gått gravid med både en og to om gangen å har vel egentlig aldrig hatt andre symptomer enn trøtthet og etterhvert tunge bryster. (Heldigvis unnsluppet kvalmen) :)

Hvor langt er du på vei? :Heartred

I know. :rolleyes: Å så føler jeg at veldig mange har veldig mange symptomer fra tidlige i svangerskapet. Jeg har gått gravid med både en og to om gangen å har vel egentlig aldrig hatt andre symptomer enn trøtthet og etterhvert tunge bryster. (Heldigvis unnsluppet kvalmen) :)

4+4 i dag, og tiden snegler seg avgårde :dead:

Gratulerer med spire i magen :Heartred Du da.. Har du symptomer eller lignende allerede nå eller lar de vente på seg?:)
Merker mer enn forrige gang i allefall, men vanskelig å si for jeg tar jo progesteron som kan bidra, men er trøtt og sliten og småkvalm innimellom. Ellers litt murring og frem til nå har korsryggen vært litt vond :)

Har du hatt like symtomer på alle barna?

Har du hatt like symtomer på alle barna?
Stort sett. :) Altså kan være uggen til tider, men har ikke kastet opp i noen svangerskap (kun rett før fødsel) å under svangerskapsforgiftning som jeg fikk med de tre første. Den kvalmen kom like før det ble fødsel på meg. Eller KS til slutt da. Men aldrig vært i dårlig form under svangerskapene.

Hva med deg? :Heartred

Stort sett. :) Altså kan være uggen til tider, men har ikke kastet opp i noen svangerskap (kun rett før fødsel) å under svangerskapsforgiftning som jeg fikk med de tre første. Den kvalmen kom like før det ble fødsel på meg. Eller KS til slutt da. Men aldrig vært i dårlig form under svangerskapene.

Hva med deg? :Heartred
Hatt 3 ganske like svangerskap, uggen men spyr ikke. Samme nå :)

Hatt 3 ganske like svangerskap, uggen men spyr ikke. Samme nå :)
Håper det holder hele veien for oss begge. Føler på meg at noe ikke stemmer når jeg ikke har de vanlige symptomene som mange andre har. Idag har jeg ikke sovet lur å holdt godt igang med husarbeid. (Ikke det at jeg ikke er trøtt altså). Men hcg hadde økt så da får jeg bare vente å se.
Er så redd for både MA, BO å you name it hva det ikke er. Å så er det såpass lenge til jeg skal til til at jeg blir litt smått sprø! :smiley-ashamed008

Har du vært på UL enda?

Håper det holder hele veien for oss begge. Føler på meg at noe ikke stemmer når jeg ikke har de vanlige symptomene som mange andre har. Idag har jeg ikke sovet lur å holdt godt igang med husarbeid. (Ikke det at jeg ikke er trøtt altså). Men hcg hadde økt så da får jeg bare vente å se.
Er så redd for både MA, BO å you name it hva det ikke er. Å så er det såpass lenge til jeg skal til til at jeg blir litt smått sprø! :smiley-ashamed008

Har du vært på UL enda?
Om det hjelper, er dette mitt 8.svangerskap (har 3 barn), og symptomene mine har variert i alle svangerskap. Var mest kvalm med en av de jeg mistet, og med min første merket jeg ikke at jeg var gravid i det hele tatt! Så tror ikke mye symptomer nødvendigvis er et tegn på verken det ene eller det andre <3

:HeartredOm det hjelper, er dette mitt 8.svangerskap (har 3 barn), og symptomene mine har variert i alle svangerskap. Var mest kvalm med en av de jeg mistet, og med min første merket jeg ikke at jeg var gravid i det hele tatt! Så tror ikke mye symptomer nødvendigvis er et tegn på verken det ene eller det andre <3
Herlig :Heartred
Nei, jeg vet, men denne gangen "leter" jeg etter symptomer hele tiden å blir litt gal av det. Av egen erfaring så vet jeg at jeg ikke pleier å ha symptomer bortsett fra svangerskapsforgiftning mot slutten, men uannsett. Må nesten bare vente å se på UL 5 mai hva som skjer.

Egentlig skal jeg vel være takknemlig for å ikke ha så mye symptomer heller sånn som kvalme å oppkast. Ingenting å ønske heller. Skulle bare ønske jeg kunne vite at dette kom til å gå bra. :Heartred

Hvor langt er du på vei?:)

Har du vært på UL enda?
Nei ikke enda, tenker å ta i slutten av neste uke :)

Herlig :Heartred
Nei, jeg vet, men denne gangen "leter" jeg etter symptomer hele tiden å blir litt gal av det. Av egen erfaring så vet jeg at jeg ikke pleier å ha symptomer bortsett fra svangerskapsforgiftning mot slutten, men uannsett. Må nesten bare vente å se på UL 5 mai hva som skjer.

Egentlig skal jeg vel være takknemlig for å ikke ha så mye symptomer heller sånn som kvalme å oppkast. Ingenting å ønske heller. Skulle bare ønske jeg kunne vite at dette kom til å gå bra. :Heartred

Hvor langt er du på vei?:)
8+3 i dag, mitt eneste symptom er ømme bryster :) Det er noe med det, man leter etter "bevis" på at det er en graviditet som vil gå bra <3 Håper roen kommer mer etter ultralyden du skal på :)

Altså drit og dra så jævlig nervøs jeg er nå! En time igjen til UL å angsten har vært helt jævlig hele natten. Bittelitt brunaktig utflod imorgen å en liten prikk til nå. Har en sykt dårlig magefølelse å gruer meg noe så enormt. Fuck! Føler på meg at jeg småblør når jeg sitter i bilen! Orker ikke!!! :smiley-angry017 :smiley-angry017

Altså drit og dra så jævlig nervøs jeg er nå! En time igjen til UL å angsten har vært helt jævlig hele natten. Bittelitt brunaktig utflod imorgen å en liten prikk til nå. Har en sykt dårlig magefølelse å gruer meg noe så enormt. Fuck! Føler på meg at jeg småblør når jeg sitter i bilen! Orker ikke!!! :smiley-angry017 :smiley-angry017
Krysser fingrene! Fint å få avklart uansett, men håper på hjertebank ❤️❤️

Masse lykke til :Heartred

Hun så at "babyen" ligger på den plassen den skal, men sa det var vansklig å 100% kunne tyde hjerteslag da det er en del arrvev der. Blør ikke noe særlig, kun litt brunt. Fikk ny time om 2 uker(!).
Noen som har opplevd det samme. Jeg, ifølge app å mens syklus mener å være 7+0 idag, men hun mente jeg var kortere på vei å at det også kunne være en av grunnene til å hun ikke kunne garantere hjerteslag. :nailbiting: vi prøvde både innvendig og utvendig UL å hun sa at livmora lå langt opp.
Regner med at dette ikke går veien sånn sett uannsett men.

Back
Topp