Vil ha nr 2!! (etter MA og SA) - GRAVID❤️

CD5:
HCG har i alle fall sunket mye over helgen. Sånn var testen rundt da jeg tok blodprøve første gangen og da var verdien på 65, så den er nok under 100 i alle fall. Gidder ikke bruke en digital for å sjekke at jeg får 1-2, men det er mye raskere enn ved MAen, og takk gud for det!! Tempen er litt høyere enn vanlig på cd 5, så tipper el blir forsinket med noen dager. Det er jo mulig jeg egentlig er på cd 4, men det har ikke veldig mye å si. Venter fortsatt utålmodig på å slutte å blø :shifty:
I morgen blir det i alle fall hjemmekontor. Orker ikke andre mennesker. Får se an resten av uken.
IMG_6899.jpeg

CD5:
HCG har i alle fall sunket mye over helgen. Sånn var testen rundt da jeg tok blodprøve første gangen og da var verdien på 65, så den er nok under 100 i alle fall. Gidder ikke bruke en digital for å sjekke at jeg får 1-2, men det er mye raskere enn ved MAen, og takk gud for det!! Tempen er litt høyere enn vanlig på cd 5, så tipper el blir forsinket med noen dager. Det er jo mulig jeg egentlig er på cd 4, men det har ikke veldig mye å si. Venter fortsatt utålmodig på å slutte å blø :shifty:
I morgen blir det i alle fall hjemmekontor. Orker ikke andre mennesker. Får se an resten av uken.
Vis vedlegget 458795
Føler med deg! Liten trøst (selv om den er fattig) at kroppen rydder opp raskt og av seg selv når det først skulle skje. Krysser fingrene for at neste sitter helt inn :love2

Føler med deg! Liten trøst (selv om den er fattig) at kroppen rydder opp raskt og av seg selv når det først skulle skje. Krysser fingrene for at neste sitter helt inn :love2
Ja, veldig glad for det. Opplevde MAen som 100 ganger mer traumatisk enn begge SAene jeg har hatt. Nå er det mest helheten som er dritt. Satser på at neste sitter kjapt og hele veien ja! :)

CD6:
Fortsatt litt blod, men også litt brunt, så satser på at det begynner å avta litt nå! Testet ikke i dag, må ut og handle flere graviditetstester og el-tester. Trodde jo jeg var ferdig nå :sorry:
Skal egentlig på jobb nå. Tror ikke det kommer til å gå så veldig bra, selv med mulighet for hjemmekontor. Har mye konsentrasjonsproblemer for tiden. Usikker på om jeg skal be om sykemelding eller ikke. Føler egentlig jeg har spammet legen min så mye, og får uansett ikke ønsket respons tilbake som regel… Men samtidig veldig dumt å ha psykiske problemer når jeg har en jobb der jeg må fakturere kunder for alle timene mine :confused:

Uff, det er en veldig stor påkjenning du går igjennom :Heartred Jeg syntes absolutt at du skal be om en sykmelding så du kommer deg igjennom denne perioden. Deg først, jobben etter

CD6:
Fortsatt litt blod, men også litt brunt, så satser på at det begynner å avta litt nå! Testet ikke i dag, må ut og handle flere graviditetstester og el-tester. Trodde jo jeg var ferdig nå :sorry:
Skal egentlig på jobb nå. Tror ikke det kommer til å gå så veldig bra, selv med mulighet for hjemmekontor. Har mye konsentrasjonsproblemer for tiden. Usikker på om jeg skal be om sykemelding eller ikke. Føler egentlig jeg har spammet legen min så mye, og får uansett ikke ønsket respons tilbake som regel… Men samtidig veldig dumt å ha psykiske problemer når jeg har en jobb der jeg må fakturere kunder for alle timene mine :confused:
Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Ville absolutt bedt om sykemelding noen dager. Det hjalp veldig for meg etter spontanabort før jul. Fikk koblet helt av og brukt litt tid på å omstille meg, og var da mye mer til stede og klar etterpå (hadde faktisk en hel juleferie i tillegg). Man trenger å lande emosjonelt :Heartpink

Nå fikk jeg melding fra Amathea om at timen min var endret fra fysisk oppmøte til telefon/video. Det blir jo noe helt annet, og hvis jeg skal kunne klare å snakke om dette her må det være face to face. De har ikke fysisk ledig time før om over 2 uker heller. Er så dritt lei alt nå :sad010

Nå fikk jeg melding fra Amathea om at timen min var endret fra fysisk oppmøte til telefon/video. Det blir jo noe helt annet, og hvis jeg skal kunne klare å snakke om dette her må det være face to face. De har ikke fysisk ledig time før om over 2 uker heller. Er så dritt lei alt nå :sad010
Så dårlig! Spurt hvorfor?

CD7:
IMG_6904.jpegIMG_6905.jpeg
Ikke mye vits i å begynne å teste for el i alle fall. Hadde håpet hcg sank litt mer, men vet jo at eggløsning kan komme likevel, så håper bare det ikke hindrer noe. Nå spotter jeg bare brunt heldigvis, så det nærmer seg slutten på den fronten.
Har også fått sykemelding ut uken. Er helt mentalt utmattet, så veldig glad for det. Håper bare jeg får fikset timen hos Amathea. Føler ikke jeg kan vente to uker til den neste ledige :sorry:

Last edited:
Fikk endret timen til i dag og har vært hos Amathea nå. Gråt hele timen og syntes det både var fint og ubehagelig på samme tid. Er ikke vant til å snakke om følelser eller hvordan man har det annet enn på internett til folk jeg ikke kjenner. Hun mente at jeg bør kontakte fastlegen og be om henvisning til psykolog. Syntes terskelen er veldig høy for det, så får tenke litt på den. Men merker jo at det ligger mye ting som ulmer fra tidligere i livet også som påvirker meg.
Vi satt uansett opp ny time hos henne om to uker. Da kan vi gå litt mer i dybden på enkelte ting.

Last edited:
Hun mente at jeg bør kontakte fastlegen og be om henvisning til psykolog. Syntes terskelen er veldig høy for det, så får tenke litt på den. Men merker jo at det ligger mye ting som ulmer fra tidligere i livet også som påvirker meg.
Hvis du syns det blir litt for høy terskel, kan du kontakte Rask psykisk helsehjelp i bydelen din, hvis du bor i Oslo, eller forebyggende psykisk helseteam for voksne, hvis du bor i Bærum. Det krever ingen henvisning fra fastlege, og det er ment å være mer kortvarig enn for eksempel psykolog via spesialisthelsetjenesten (DPS).

Jeg har selv prøvd et sånt lavterskeltilbud mens vi prøvde å bli gravide i høst, og vet at det kan være fint å få en fast person å snakke med over litt tid, samtidig som at du kan avslutte når som helst.

Hvis du syns det blir litt for høy terskel, kan du kontakte Rask psykisk helsehjelp i bydelen din, hvis du bor i Oslo, eller forebyggende psykisk helseteam for voksne, hvis du bor i Bærum. Det krever ingen henvisning fra fastlege, og det er ment å være mer kortvarig enn for eksempel psykolog via spesialisthelsetjenesten (DPS).

Jeg har selv prøvd et sånt lavterskeltilbud mens vi prøvde å bli gravide i høst, og vet at det kan være fint å få en fast person å snakke med over litt tid, samtidig som at du kan avslutte når som helst.
Takk for tips. Usikker på om det er noe for meg da jeg ikke klarer å snakke over tlf, og min kommune skriver at det er «introen» og at det for det meste er kurs. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg trenger heller, syntes bare alt er vanskelig. Men internettkurs eller kurs med andre er definitivt ikke veien å gå

Takk for tips. Usikker på om det er noe for meg da jeg ikke klarer å snakke over tlf, og min kommune skriver at det er «introen» og at det for det meste er kurs. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg trenger heller, syntes bare alt er vanskelig. Men internettkurs eller kurs med andre er definitivt ikke veien å gå
Nei, der er jeg helt enig med deg. Kurs på nett blir ikke det samme. Så utrolig rart at de ikke tilbyr fysiske samtaler. I min bydel får man første samtale på to ukers tid ca, litt avhengig av kapasitet.

Alternativt kan du høre med familievernkontoret, eller helsestasjon, siden du har barn fra før. Helsestasjonen pleier å ha andre tilbud, og der er alt med fysisk oppmøte.

Nei, der er jeg helt enig med deg. Kurs på nett blir ikke det samme. Så utrolig rart at de ikke tilbyr fysiske samtaler. I min bydel får man første samtale på to ukers tid ca, litt avhengig av kapasitet.

Alternativt kan du høre med familievernkontoret, eller helsestasjon, siden du har barn fra før. Helsestasjonen pleier å ha andre tilbud, og der er alt med fysisk oppmøte.
Jeg tror ikke det blir helt riktig for meg heller. Det er jo ikke familieproblemer egentlig. Relasjonen mellom meg og mannen er fin, og vi har det veldig bra med sønnen vår. Det er jeg som sliter med mye angst og symptomer på depresjon, så det er nok psykolog som er veien å gå. Men jeg vet ikke helt om jeg klarer å ta det steget. Det var vanskelig nok å dra til Amathea. Og uansett er vel ventelisten i det offentlige veldig lang

Jeg tror ikke det blir helt riktig for meg heller. Det er jo ikke familieproblemer egentlig. Relasjonen mellom meg og mannen er fin, og vi har det veldig bra med sønnen vår. Det er jeg som sliter med mye angst og symptomer på depresjon, så det er nok psykolog som er veien å gå. Men jeg vet ikke helt om jeg klarer å ta det steget. Det var vanskelig nok å dra til Amathea. Og uansett er vel ventelisten i det offentlige veldig lang
Jeg forstår❤️ Den er nok veldig lang, jeg har blitt henvist til psykolog gjennom det offentlige pga. utbrenthet en gang i november, og har enda ikke fått første time. Så det tar dessverre altfor lang tid. Derav sånne tilbud som Rask psykisk helse for å ta ned ventetiden for de som ikke har utviklet en alvorlig psykisk lidelse enda.

Jeg håper du finner ut hva som er best for deg, og at du i det minste har noen å prate med. Det er tross alt viktigst - og all forskning viser at det er bedre å dele med noen i stedet for ingen!

CD8:
IMG_6908.jpeg
Fortsatt en svak strek, men jeg mener den har blitt svakere i det minste. Får prøve igjen med el-test i morgen. Er også helt ferdig med blødningen nå heldigvis! Veldig spent på når el kommer. Det siste halve året kom den jo på cd 10, men tipper kanskje det ikke blir sånn nå. Hater å ikke vite :rolleyes:
Tenker vi fra i morgen eller lørdag bare kan legge aksjer annenhver dag så er vi dekket uansett.

CD 9:
IMG_6910.jpegIMG_6911.jpegIMG_6912.jpeg
Kan ikke den bare bli negativ nå da :rolleyes: Ser ikke så mye forskjell fra i går, men el-testen er noe svakere enn på onsdag i alle fall. Fortsatt påvirket av hcg tror jeg, men i alle fall negativ. El er nok ikke like rundt hjørnet, mangler alle tegn.
Tempen holder seg veldig stabil. Den ligger dog rundt 0,2 grader høyere enn den pleier for meg i denne fasen. Håper ikke det betyr at el blir veldig forsinket :confused:
I dag er siste dag med sykemelding. Skal unne meg en massasje siden skattepengene kom. Ellers må jeg jobbe med å ikke gå mer ned i vekt. Har gått ned 3 kg siden februar. Har en tendens til å ikke spise nok når livet blir stressende, men orker ikke begynne ny runde med spiseforstyrrelser. Det er jo det siste jeg trenger for å bli gravid…

Back
Topp