Bekymringstråd

Jeg kjøpte noen brukte amme-BHer fra Careless på Finn, men selv om det sto bigcup så ble de for små, litt OBS til dere andre med store pupper. Håper å finne amme-BHer jeg får plass i før ungen er her! Men det er vanskelig. Å tå uten BH er uaktuelt, jeg sover til og med med BH...

Inntil jeg finner noe bedre bruker jeg en gammel treningsBH fra Change. Den er slitt og vaskes sammen med annet treningstøy på 60° uansett farge på treningstøyet så den har blitt grå. Men den er superdigg! Masse støtte. Vurderer å kjøpe en ny slik en, selv om den kanskje bare blir brukt en kort stund (håper puppene krymper etter fødsel og amming). Nå har jeg fortsatt å kunne bruke denne takket være en utvidelsesdings mellom hektene bak.

20250317_101927.jpg

Men skulderstroppene er borrelås, så kanskje den faktisk funker som amme-BH? Spør dere som har erfaring.

Jeg kjøpte noen brukte amme-BHer fra Careless på Finn, men selv om det sto bigcup så ble de for små, litt OBS til dere andre med store pupper. Håper å finne amme-BHer jeg får plass i før ungen er her! Men det er vanskelig. Å tå uten BH er uaktuelt, jeg sover til og med med BH...

Inntil jeg finner noe bedre bruker jeg en gammel treningsBH fra Change. Den er slitt og vaskes sammen med annet treningstøy på 60° uansett farge på treningstøyet så den har blitt grå. Men den er superdigg! Masse støtte. Vurderer å kjøpe en ny slik en, selv om den kanskje bare blir brukt en kort stund (håper puppene krymper etter fødsel og amming). Nå har jeg fortsatt å kunne bruke denne takket være en utvidelsesdings mellom hektene bak.

Vis vedlegget 456640

Men skulderstroppene er borrelås, så kanskje den faktisk funker som amme-BH? Spør dere som har erfaring.
Jeg har denne i str S og M: https://www.jollyroom.no/mamma/mamm...ZZ8qrewcrlI7ZSEdJs9CRjyOEB1nQaLsaAgSoEALw_wcB

Synes den funker ganske bra, men er litt tight rundt brystkassa. Kunne hatt str L, i alle fall mot slutten av svangerskapet. Jeg bruker begge de to jeg har på ytterste hakk.

Tror jeg brukte str 70E før forrige svangerskap, gikk opp til 70F, men vokste fort ut av dem også. Nå vet jeg ikke, for har fremdeles ikke gått tilbake til bh med spiler. Prøvde 70E/F etter at jeg sluttet med amming, men da var det alt for store i cupen, og jeg savnet ikke spilene. Så har holdt meg til amme-bh, selv om jeg ikke trenger det.

Ang å bruke vanlig bh som amme-bh: fordelen med amme-bh er at selve stroppen henger fast i begge ender. Så du bare bretter ned cupen, og når du er ferdig så er fremdeles stroppen på plass så det er lett hekte cupen på igjen. Kan se for meg at det kan bli litt styrete hvis stroppen henger og dingler bak på ryggen, og man har en sovende baby i armene.

Hei dere! Har noen av dere opplevd å få støt under et svangerskap? Jeg fikk et lite støt da noe kortsluttet da jeg plugget i en PC-lader tidligere i dag. Jeg ble selvfølgelig redd for lille og ringte legevakten og de ville at jeg skulle komme inn. Jeg merket ikke stort annet enn litt prikking i høyre arm. Har vært inne hos sykepleier og tatt EKG og blodtrykk som så bra ut. Nå venter vi på lege. Jeg tror og håper det skal gå fint, men jeg vil så gjerne se på en UL og bli sjekket ordentlig før vi drar. Har ventet i 2,5 timer og vi rykker stadig bak i køen fordi det kommer nye pasienter som det haster mer med. Hvis det fortsetter sånn, kan vi fort bli sittende her resten av dagen og det frister jo lite. Men jeg vil så gjerne få bekreftet at det har gått bra …

Hei dere! Har noen av dere opplevd å få støt under et svangerskap? Jeg fikk et lite støt da noe kortsluttet da jeg plugget i en PC-lader tidligere i dag. Jeg ble selvfølgelig redd for lille og ringte legevakten og de ville at jeg skulle komme inn. Jeg merket ikke stort annet enn litt prikking i høyre arm. Har vært inne hos sykepleier og tatt EKG og blodtrykk som så bra ut. Nå venter vi på lege. Jeg tror og håper det skal gå fint, men jeg vil så gjerne se på en UL og bli sjekket ordentlig før vi drar. Har ventet i 2,5 timer og vi rykker stadig bak i køen fordi det kommer nye pasienter som det haster mer med. Hvis det fortsetter sånn, kan vi fort bli sittende her resten av dagen og det frister jo lite. Men jeg vil så gjerne få bekreftet at det har gått bra …
På Legevakten i Oslo har de ikke tilgjengelig utstyr eller personell til å ta UL, har de sagt at det er det de skal gi deg? Mulig du kan spørre om du kan få henvisning til privat gynekolog med driftsavtale og så finner noen som kan hjelpe deg, det måtte jeg da jeg trodde jeg opplevde en SA. Så ringte jeg rundt for å spørre hvem som hadde første ledige time, det gikk kjapt. Da slipper du å sitte unødvendig lenge på legevakten.

På Legevakten i Oslo har de ikke tilgjengelig utstyr eller personell til å ta UL, har de sagt at det er det de skal gi deg? Mulig du kan spørre om du kan få henvisning til privat gynekolog med driftsavtale og så finner noen som kan hjelpe deg, det måtte jeg da jeg trodde jeg opplevde en SA. Så ringte jeg rundt for å spørre hvem som hadde første ledige time, det gikk kjapt. Da slipper du å sitte unødvendig lenge på legevakten.
Takk for svar :) Vi kom inn nå for litt siden, heldigvis! Køen var visst ikke helt slik den så ut på skjermen. Og vi fikk en enkel sjekk med UL. Vi spurte og legen hentet utstyret. Han kunne ikke sjekke grundig, men vi fikk se hjertet banke og at hun bevegde seg. Så da slapper vi av :Heartred

Fossblør og tenker dette umulig kan gå bra :( :( :( :( Er på sykehuset og venter på legen, men har menssmerter.
Ånei!!! Tenker på deg og sender alle varme tanker i din retning. Håper sånn at det skal gå bra! :Heartred

Blødning fra livmoren, trolig fra morkaken. Det er en truende abort. Er helt knust. Om blødningen opptar seg blir det nok fødsel, men om den roer seg så kan det gå bra. Må leve med uker i uvisshet.
Så utrolig skummelt at du opplever dette! :crybaby2 Tenker masse på deg, og håper virkelig virkelig at det roer seg!! Hvor langt på vei er du nå?

Blødning fra livmoren, trolig fra morkaken. Det er en truende abort. Er helt knust. Om blødningen opptar seg blir det nok fødsel, men om den roer seg så kan det gå bra. Må leve med uker i uvisshet.
Er du lagt inn på sykehus nå?

Ånei så grusomt… jeg krysser alt jeg har for deg, dette må bare gå bra :Heartred

Så grusomt skremmende det må være! :Heartred Føler med deg! Noe så urettferdig! Håper alt det beste for dere, skal krysse alt jeg har. Dette må bare gå bra! :sad015

Krysser alt som er for at dette skal gå bra! :Heartred Ta vare på deg selv i denne usikre tiden dere har foran dere.

I alle dager!! Ånei! Noe så skremmende!! :nailbiting:
Hva har de gjort for deg til nå på sykehuset? Får man noe medisiner, har de sjekket med UL? Tenker på deg og håper det kun går godt!!:Heartred

Back
Topp