Når jeg trodde alt var fint så kom d breakdown, prøvde å skulle fortelle de eldste barna at det kommer en til noe de ikke var intr i, de steilet med engang, var ikke intr i flere søsken og at de skulle flytte ut hvis det var tilfelle , er så sliten inni meg av å holde det hemmelig ! Så når kvelden kom så bare endte alt i tåreflom, nå ser jeg så mørkt på alt . Blir det virkelig så galt med en liten nyfødt ? Føler de fikk det til og høres ut så hele livet var over ! Er bare så mentalt sliten nå, ser ikke lyst på noe lengre ! Er rådvill å tom !
Er ikke noe uvanlig at store barn ikke ønsker flere søsken, er som hu over her skriver, at det kan være kleint med "bevis" på at mamma og pappa har hatt sex. Ikke minst at venner får vite om nytt søsken, at de ikke ønsker mindre oppmerksomhet. og med en liten baby i hus, så blir det en forandring som er ukjent

Litt det å ikke vite hva som kommer.
De store jentene her er likedan, ønsker ikke flere småsøsken for de er "plagsomme", lager støy og er ekkelt å at mamma og pappa har sex. Det er bare så grose og de vil ikke tenke på at vi har det

12-åringen han ønsker seg veldig en lillesøster, men det kan jeg jo ikke love han

Og han er så flink med sine søsken, leker med dem og koser seg med de, men vi pålegger dem intet ansvar ifht de små og det er vår voksnes jobb, så det er aldri sånn at de blir brukt som barnevakt heller( de eldste er 17år, blir 18 år i juli, hu andre er 15 år, blir 16 år i nov)
Jeg pleier å si/tulle med at de alle er kjærlighetsbarn og laget i kjærlighet, og da skjærer de grimaser og "ææææsj, mamma"
Det er oss voksne som bestemmer om vi ønsker/vil ha flere barn, og ikke de som bestemmer. Bare å overse det, og gi dem litt tid til å la det synke inn

Før dere evt kan ta en samtale om og rundt temaet igjen
Hva angår andres reaksjon på at dere velger å starte igjen på nytt med et lite småsøsken, så er det vel bare å overse eventuelle kommentarer?

Har fått våre kommentarer også: "er det ikke nok unger nå?", "dere vet det finnes prevensjon?" " du begynner å bli gammel nå, og skal vel heller snart bli bestemor?" ( jeg er nettopp fylt 40 år) Dette kommer fra besteforeldre som aldri passer barnebarna sine uansett og ser de sjeldent

Det er meg og mannen som står i dette sammen, og har aldri barnevakt, noe vi ikke føler for heller uansett. Veldig hjemmekjære og koser oss med barna og vårt liv sammen
Sender deg en stor og god klem