Hei
Jeg er såå usikker på hvordan jeg bør gjøre det med fødsel denne gangen - noen med erfaring og gode råd?
Dette er min tredje fødsel, og med tanke på forrige fødsel, så har jeg litt å tenke over. Her kommer litt relevant informasjon:
Første fødsel ser jeg på som en helt vanlig første fødsel. Alt gikk veldig fint og rolig for seg, jeg kom meg til sykehuset i god tid og ungen var litt under 3500 gram. Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom til sykehuset, og var i aktiv fødsel i 6-7 timer om jeg ikke husker helt feil. En positiv opplevelse
Andre fødsel startet med at vannet gikk. Vi tok oss kanskje vel god tid før vi bestemte oss for å dra, til tross for at min mor har advart meg om at hennes andre og tredje fødsel gikk veldig fort..
Det tar rundt 1,5 time å kjøre inn til sykehuset. På veien til sykehuset var vi innom vaktjordmor for en sjekk. Det resulterte i ambulanse med blålys. Jeg ble rulla inn til føden med trykketrang. Etter 15 minutter var ungen ute
Ungen var rundt 4500 gram, og jeg fikk rift grad 3c da han satt fast med skuldrene og jordmor måtte dra han ut. Dette var også en positiv opplevelse, til tross for at det gikk veldig fort og at jeg revna herifra til månen 
Men, hvordan i huleste bør jeg gjøre det denne gangen?
Jeg har valget om å igangsettes dersom barnet viser seg å være stort på vekstkontroll eller om jeg er engstelig for å ikke komme frem til sykehuset i tide - men har hørt så mye negativt om igangsetting.. Jeg har også fått tilbud om å bo på barselhotellet i ukene før termin dersom jeg er engstelig for at det kommer til å gå fort, men da må jeg jo være borte fra de to andre barna så lenge.. SÅ usikker på hva jeg skal gjøre. Min mors tredje fødsel gikk enda fortere enn hennes andre, og dette er jo noe som kan gå litt i arv? Vil helst slippe å føde i bilen.. Hjelp? 

Første fødsel ser jeg på som en helt vanlig første fødsel. Alt gikk veldig fint og rolig for seg, jeg kom meg til sykehuset i god tid og ungen var litt under 3500 gram. Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom til sykehuset, og var i aktiv fødsel i 6-7 timer om jeg ikke husker helt feil. En positiv opplevelse

Andre fødsel startet med at vannet gikk. Vi tok oss kanskje vel god tid før vi bestemte oss for å dra, til tross for at min mor har advart meg om at hennes andre og tredje fødsel gikk veldig fort..

Men, hvordan i huleste bør jeg gjøre det denne gangen?