Barnevogntråden

Synest denne er så fin, å får med alt, ganske greit

Vedlegg

• Screenshot_20250323_183918_Chrome.jpg
    Screenshot_20250323_183918_Chrome.jpg
    77,4 KB · Visninger: 35
Har ein Britax go big som eg har brukt til begge mine tidlegare barn :) Det er ein traktor av ei vogn! Men eg digga den!
God lagringsplass under, punkterfrie dekk og god demping, framhjul som er bevegelege og kan lesast. Stor og godt isolert liggedel. Einaste er at eg syns kanskje sittedelen er litt lukka, men man kan snu den begge vegar.
Har og bilstol og bilstol adapter til. Så kan smacke på bilstolen veldig enkelt :)

Har brukt den i alle årstider og allslags føre. I skog og på asfalt :)
Enig!! Fantastisk vogn!
Synes også den er ganske lettvektig ifht andre vogner! :D
Fikk tak i en grisebillig på Finn når vi ventet nr 2, for selv om vi var fornøyd med vogna til nr 1, så var den tung, og tungvindt å få den i bilen og SVÆR :laughing002

Vi har en gammel emmaljunga med 4 faste hjul, stor favoritt her i huset. Så kommer til å fortsette å bruke den :hilarious: har og ei britax smile - den blir mest stående til pynt og helg og i bil!
Den britaxen står på lista her også, jeg bare synes de hjulene foran er så innmari små.

Nå er det lenge siden jeg har sett ei Britaxsmile vogn. Tror jeg så på den første modellen. Men er ikke bagdelen veldig kort? Slik at man må over på sportsdelen ganske tidlig hvis man har lange barn?
Det kan jo absolutt ha forbedret seg på alle modellene og bagdelene kan ha blitt lengre :D

Last edited:
Nå er det lenge siden jeg har sett ei Smile vogn. Tror jeg så på den første modellen. Men er ikke bagdelen veldig kort? Slik at man må over på sportsdelen ganske tidlig hvis man har lange barn?
Det kan jo absolutt ha forbedret seg på alle modellene og bagdelene kan ha blitt lengre :D
På britax er bagdelen knøttliten ja.. kunne ikke brukes etter 4 mnd på begge mine! Mens emmaljungaen fint kan ha en unge på 8++ mnd i bagdelen.. har litt under snittet barn på lengde, men ikke mye altså.. snakk om 45 percentilen når 50 er gjennomsnitt :smiley-ashamed004

Nå er det lenge siden jeg har sett ei Smile vogn. Tror jeg så på den første modellen. Men er ikke bagdelen veldig kort? Slik at man må over på sportsdelen ganske tidlig hvis man har lange barn?
Forresten er britaxen forferdelig å trille på ulendt terreng. Next 90 er fryktelig på slaps og grus. Ikke testet verken fox eller stokke, men stokke hører jeg heller ikke mye bra om annet enn på kjøpesenter og asfalt.

:D På britax er bagdelen knøttliten ja.. kunne ikke brukes etter 4 mnd på begge mine! Mens emmaljungaen fint kan ha en unge på 8++ mnd i bagdelen.. har litt under snittet barn på lengde, men ikke mye altså.. snakk om 45 percentilen når 50 er gjennomsnitt :smiley-ashamed004

Forresten er britaxen forferdelig å trille på ulendt terreng. Next 90 er fryktelig på slaps og grus. Ikke testet verken fox eller stokke, men stokke hører jeg heller ikke mye bra om annet enn på kjøpesenter og asfalt.

Ja sant! Synes å huske at ei venninne sin datter ikke var mange mnd når hun måtte bytte til sport, fordi stakkars babyen var så lang. Det er kjipt!

Har ikke prøvd Britaxsmile på terreng. Vi har Britax Go Big, og som Lilioideae skriver, det er en traktor, kommer frem over alt!
Men smidig nok til å bruke i butikken!! :D

Enig!! Fantastisk vogn!
Synes også den er ganske lettvektig ifht andre vogner! :D
Fikk tak i en grisebillig på Finn når vi ventet nr 2, for selv om vi var fornøyd med vogna til nr 1, så var den tung, og tungvindt å få den i bilen og SVÆR :laughing002
Ja, den er ikkje tung for å vere såpass romslig! Men eg foretrekker at det er litt plass til stæsj! Er eindel i skogen eller på farta utan bil, då har det vore gull verdt! Og lett å slå saman og handtere generelt! Ein fordel med at den er såpass lukka på sittedelen, som eg ikkje har tenkt over før nokon andre påpeikte det. Er jo at den skjerma veldig godt mot vær og vind:)

Vi har Britaxsmile 5z, og er kjempefornøyd med alt!

Den er såå god å trille, har kjempegod demping, og vi er veldig fornøyd med den også på terreng og slaps/litt snø. Mulig bagdelen er litt liten, men så er gutten vår også en litt liten fyr. Vi bytta til sportsdel da han var 4 mnd fordi han var veldig klar for det da. Hadde ikke kunnet ha han i bagdel lengre fordi han var så aktiv. Fint å bruke minimizer i starten i sportsdelen. Sportsdelen kan også legges helt flatt, og jeg synes han ligger veldig godt beskyttet mot vær og vind nedi vognen, og det blir mørkt for soving. Har en venninne som har Cubex Priam, og i den virker ungen å aldri ligge skikkelig i ly?

Ja, det er liksom det.. har lyst på en vogn som kan brukes i terreng også. Har faktisk sett litt på å kjøpe en brukt stokke trailz også.. den er visst ute av produksjon. Men har hørt den er enorm! Noen med erfaring med den?
Sniker, trailz er min favoritt av de femten-seksten barnevognene vi har hatt gjennom årene :smiley-ashamed004 Jeg triller mest på grusveier/turstier med ulendt terreng og den ruller veldig behagelig. Det stemmer at vogna er ganske stor. Har ikke trillet trailz med nyfødt, men har kjøpt liggedel til babyen som kommer i august. Veldig kjipt at den har gått ut av produksjon, men det pleier å være mulig å få tak i hjul/dekk på bruktmarkedet. Har lagret søket på Finn og ser det selges mange vogner som er i god stand, til en rimelig pris. Og det er snø her jeg bor om vinteren, synes den triller greit i snøen også :happy:

Vi har Britaxsmile 5z, og er kjempefornøyd med alt!

Den er såå god å trille, har kjempegod demping, og vi er veldig fornøyd med den også på terreng og slaps/litt snø. Mulig bagdelen er litt liten, men så er gutten vår også en litt liten fyr. Vi bytta til sportsdel da han var 4 mnd fordi han var veldig klar for det da. Hadde ikke kunnet ha han i bagdel lengre fordi han var så aktiv. Fint å bruke minimizer i starten i sportsdelen. Sportsdelen kan også legges helt flatt, og jeg synes han ligger veldig godt beskyttet mot vær og vind nedi vognen, og det blir mørkt for soving. Har en venninne som har Cubex Priam, og i den virker ungen å aldri ligge skikkelig i ly?
Spennende!! Står litt mellom den nå, og Cybex talos s-lux! Virker som det er to ganske like vogner.

Merklig, jaja, får ta en titt når jeg runder 2 trimester , regner med vognene er laget trygge, ser bare for meg emmaljunga vogna jeg hadde sist, robust å go, disse sving hjulene får meg til å tenke på en handlevogn

Merklig, jaja, får ta en titt når jeg runder 2 trimester , regner med vognene er laget trygge, ser bare for meg emmaljunga vogna jeg hadde sist, robust å go, disse sving hjulene får meg til å tenke på en handlevogn
Så enig. Jeg håper å finne en brukt emmaljunga på finn.

Er noe annet enn Simo kombi vogna jeg hadde til første ja, haha! Ikke å få tak i med 4 faste hjul.. Men det ligger kjempemye på finn da!

Ja, men tenkte jeg skulle gi de en sjanse med å gå på en butikk med barnevogner å teste ut, er jeg ikke fornøyd så blir det å finne vogna jeg hadde før

Nei, helt merkelig dette. Har søkt hele verden rundt uten å finne noe ser det ut som, utenom bæltunge danske greier da.
Du snakker sikkert om Trille-vognene fra Danmark. Og vi har ei sånn! Dritgenial!
Men fytti søren så svær og tung!! :laughing002
Vi skal bruke vår Trille Hippa som "hjemmevogn".
Kan ikke ta med den noen plass :dead:

Jeg har nettopp kjøpt bagdel til Stokke trailz vogna mi. Veldig fornøyd med den, kommer til å bruke den og City Elite, synes den også er helt super :happy:

Back
Topp