Foreldrepenger og barnehagestart

LilleKry

Flørter med forumet
Mailykken 2025
Sommerspirene 2025
Holder på med den berømte kabalen for å få foreldrepermisjonen til å gå opp :smiley-ashamed004 Vet at man er garantert plass i barnehage fra og med 31. august her i Oslo, men lurer på om det er vanlig med barnehageoppstart tidligere enn dette? Kan man eksempelvis få plass fra 1. eller 15. august?

Vi kan få det til å gå opp med 100% lønn til litt ut i august, og kan selvsagt ta ulønnet de siste ukene om nødvendig, men bare lurer på hva sannsynligheten er for at vi må vente helt til 31.8.

Holder på med den berømte kabalen for å få foreldrepermisjonen til å gå opp :smiley-ashamed004 Vet at man er garantert plass i barnehage fra og med 31. august her i Oslo, men lurer på om det er vanlig med barnehageoppstart tidligere enn dette? Kan man eksempelvis få plass fra 1. eller 15. august?

Vi kan få det til å gå opp med 100% lønn til litt ut i august, og kan selvsagt ta ulønnet de siste ukene om nødvendig, men bare lurer på hva sannsynligheten er for at vi må vente helt til 31.8.
Det tror jeg varierer veldig, og jeg kjenner ikke Oslo området og hvordan de gjør det. Kanskje du kan ta en tlf til de aktuelle barnehagene og høre hvordan de pleier gjøre det?
Noen begynner innkjøring fra 1 august og sprer barna godt utover, noen begynner 15 og sprer utover, mens noen tar alle samtidig virker det som.
Jeg har fått plass tre ganger, den første var vel 28 eller noe. Men det var en venteliste plass, hadde først fått plass i en annen bhg og der hadde vi fått fra 15 august.
Andre gang var søskenpri så da fikk vi fra 1 august men valgte å ta det gradvis utover frem til 1 sep fordi vi hadde mulighet.
Tredje gang fikk vi 24 tror jeg, det var også en venteliste plass og hadde fått en uke tidligere dato på den opprinnelige barnehagen. Denne plassen fikk vi ikke vite før en uke før der igjen faktisk, så det ble litt kabal, men ordnet seg heldigvis :)

Bhg i Oslo har oppstart i hele august, de fordeler de nye barna utover så det ofte starter to nye hver mandag, så noen starter i starten av mnd og noen i slutten.

Tusen takk for gode svar :love7 Da skal vi se litt nærmere på planen vår - og veldig bra det går an å endre underveis :smiley-ashamed004

Back
Topp