FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid❤️

Helt sant, en gang må det være vår tur ❤️

Har du testet noe mer? Tar du progesteron?
Testet i går, fikk igjen positiv digital, men har bare 2 digitale igjen, så håper jeg klarer å vente til iaf mandag :hilarious: Meeen det spørs ... Tar progesteron nå, duphostan tror jeg det heter, det er oraltabletter, 3 ganger daglig. Tar du det?

Testet i går, fikk igjen positiv digital, men har bare 2 digitale igjen, så håper jeg klarer å vente til iaf mandag :hilarious: Meeen det spørs ... Tar progesteron nå, duphostan tror jeg det heter, det er oraltabletter, 3 ganger daglig. Tar du det?
Du har ikke strips? Du er flink hvis du klarer å holde deg til mandag :facepalm::hilarious:jeg har prøvd duphaston tidligere, da tok jeg 2 tabletter. Nå tar jeg Cyclogest, 1 morgen og en kveld (vaginal)

Du har ikke strips? Du er flink hvis du klarer å holde deg til mandag :facepalm::hilarious:jeg har prøvd duphaston tidligere, da tok jeg 2 tabletter. Nå tar jeg Cyclogest, 1 morgen og en kveld (vaginal)
Nei, jeg har dessverre brukt de opp :hilarious: Men ser ikke bort fra at det ryker en i morgen, og så får jeg heller kjøpe flere digitale. Det er halve prisen for disse testene her jeg er.

Jeg brukte lutinus før, ble ikke så mye søl, men nå satte de meg på disse tablettene, og det er helt greit. Skal også ta en unidose med d-vitamin. Tar du noe annet også enn folat?

Hvordan føler du deg?

Nei, jeg har dessverre brukt de opp :hilarious: Men ser ikke bort fra at det ryker en i morgen, og så får jeg heller kjøpe flere digitale. Det er halve prisen for disse testene her jeg er.

Jeg brukte lutinus før, ble ikke så mye søl, men nå satte de meg på disse tablettene, og det er helt greit. Skal også ta en unidose med d-vitamin. Tar du noe annet også enn folat?

Hvordan føler du deg?
Åja, bor du i et annet land eller er du på ferie? :D

Merkelig hvor ulike gynekologene er. Min nye gynekolog mente Duphaston var feil progesteron. Men jeg ser det er mange andre som har det :confused013 jeg tar magnesium, omega 3, sink, jod, A, D & E vitamin, B6 også spiser jeg veldig mye appelsiner, så der får jeg C vitamin :hilarious: Tar du noe annet?

Føler meg ikke så veldig anderledes enn hva jeg pleier å gjøre i dpo-land :hilarious: har mye ligamentsmerter, raskere sulten, øm/støl i magen, litt murringe. Veldig ømme pupper som jeg har etter el hver gang.
Hvordan føler du deg?

Åja, bor du i et annet land eller er du på ferie? :D

Merkelig hvor ulike gynekologene er. Min nye gynekolog mente Duphaston var feil progesteron. Men jeg ser det er mange andre som har det :confused013 jeg tar magnesium, omega 3, sink, jod, A, D & E vitamin, B6 også spiser jeg veldig mye appelsiner, så der får jeg C vitamin :hilarious: Tar du noe annet?

Føler meg ikke så veldig anderledes enn hva jeg pleier å gjøre i dpo-land :hilarious: har mye ligamentsmerter, raskere sulten, øm/støl i magen, litt murringe. Veldig ømme pupper som jeg har etter el hver gang.
Hvordan føler du deg?
Å, begrunnet han hva som var feil? Jeg sa at jeg hadde gått på lutinus, men det fikk jeg ikke. Har også gått på utrogestan. Er så redd for at noe skal bli feil, men tror dette er ganske høyere doser enn jeg er vant med. Hadde høye doser på utrogestan ved forrige graviditet uten at det hjalp. Tar ellers bare folat akkurat nå, men har jo gått på gravid og ammevitaminer i ett siden 2019 :hilarious: Jeg spurte etter blodfortynnende, men det skulle jeg ikke ha forsi de sjekket blodet i utredningen. Men vurderer å ta i alle fall jod i tillegg til den stordosen med D-vitamin jeg fikk utskrevet. I utredningen i februar sjekket de alt av vitaminer.

Vi bor delvis i Frankrike :happy: Veldig fornøyd mes oppfølgingen her, og det ville ta utredning på ei på 42. Det var ikke tema i Norge engang.
Men her får man ikke ivf etter fylte 43 uansett, offentlig el privat.

I dag har jeg mest vondt i korsryggen, tung i livmor og stikkinger. Og veldig trøtt :p

Og nå fikk jeg veldig vonde pupper :dead: :hilarious: Der kommer og går hele tiden, alt sammen. Har aller mest lyst til å sove, men litt vanskelig med ei på 2,5 år :hilarious::Heartred

Å, begrunnet han hva som var feil? Jeg sa at jeg hadde gått på lutinus, men det fikk jeg ikke. Har også gått på utrogestan. Er så redd for at noe skal bli feil, men tror dette er ganske høyere doser enn jeg er vant med. Hadde høye doser på utrogestan ved forrige graviditet uten at det hjalp. Tar ellers bare folat akkurat nå, men har jo gått på gravid og ammevitaminer i ett siden 2019 :hilarious: Jeg spurte etter blodfortynnende, men det skulle jeg ikke ha forsi de sjekket blodet i utredningen. Men vurderer å ta i alle fall jod i tillegg til den stordosen med D-vitamin jeg fikk utskrevet. I utredningen i februar sjekket de alt av vitaminer.

Vi bor delvis i Frankrike :happy: Veldig fornøyd mes oppfølgingen her, og det ville ta utredning på ei på 42. Det var ikke tema i Norge engang.
Men her får man ikke ivf etter fylte 43 uansett, offentlig el privat.

I dag har jeg mest vondt i korsryggen, tung i livmor og stikkinger. Og veldig trøtt :p
Nei, hun sa ikke hva som var "galt" med duphaston, hun var bare overrasket over at jeg hadde fått den og sa det var feil type :confused013 merkelig at du måtte bytte progesteron. Men jeg har lest mange her inne som har fått baby etter Duphaston ❤️
Jeg fikk beskjed av min forrige gyn at jeg skulle starte på blodfortynnende ved positiv test pga svangerskapsforgiftning i begge tidligere svangerskap. Men nye gyn mente jeg ikke trengte starte på dem før etter uke 7. Forvirrende! Blodet mitt er sjekket, så jeg har ikke behov for dem av den grunn.

Så digg!! Og veldig kjekt at de ville ta utredning på deg :woot: og det ser jo ut som det hjalp:excited001

Jaa, stikk har jeg av og til. Også svimmel, tåler ikke å reise meg opp :hilarious: jeg er også veldig trøtt, men trodde det var pga jeg sløver i sofaen foran vedovnen :hilarious:

Jeg tok også duphaston (Medicus-anbefalt) da tredjemann ble ruget på, så det er vanlig! Alle gynekologene i Norge mener tydeligvis ulike ting.

Tusen takk kjære, fine du :Heartred Dette årets begynnelse ble så mye mer hektisk enn jeg trodde, men så tok vi oss en liten ferie, og så var testen positiv da vi kom hjem:hilarious: Kan tenke meg det er full rulle med to små, men så herlig, og ei tid som bare må nytes selv om det kan være strevsomt også. For den tida kommer ikke igjen. Jeg kan innimellom ta meg i å savne den bobla da datter var nyfødt, selv om jeg også husker hvor fortapt jeg følte meg. Jeg håper så veldig at vi får brukt alt utstyret og klærne vi har en gang til før det legges bort for godt eller selges.

Tenk at lille er 6 mnd allerede denne mnd, altså det går så fort! Det bare slo meg nå. Jeg syntes det er nettopp at han kom :hilarious::Heartred
Godt å høre at symptomer kan komme og gå. Jeg trenger vel egentlig å høre det også selv om jeg vet det, for så snart det ikke kjennes som jeg er gravid, så er jeg sikker på at nå er det over.

Men det skal gå denne gangen, inni meg har jeg litt trua, sånn egentlig, for jeg VIL så veldig :Heartred
Hihi skal se det var en liten ferie som måtte til :love017 synes det virker veldig lovende denne gangen, høres ut som du har bra med symptomer og at kroppen jobber på ❤️ håper dere får brukt alt utstyret og klærne igjen, og at deres store lille får oppleve å få et søsken :love017 her nyter vi så godt vi kan selvom det er hektisk og tøft. Savnet også den bobla nå som storesøster ble større så fort, så visste virkelig å sette pris på det denne gangen. Og det fine er at jeg føler meg mye tryggere i rollen som mor med nummer 2, så synes egentlig ting med han har føltes lekende lett. Det som er vanskelig nå er mer søskensjalusien og at storesøster er i en av sine værste perioder med sinneanfall osv. :playful: men vi takler det også, det går fint ☺️❤️ ja tenk at han allerede snart er 6 mnd :wideyed: synes tiden har gått unna på et blunk...

Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver, er vel hormonelt og følelser... Jeg var på en berg og dalbane av "dette går" - "dette går ikke" når jeg fikk positiv test med lille, og hvert minste lille ting fikk meg til å helt miste håpet (som mangel på symptomer en liten stund, selvom jeg jo vet veldig godt at det er normalt og ikke trenger å bety noe). helt utmattende. Så føler med deg, håper du snart kommer inn i perioden som føles tryggere og at det er smooth sailing heretter ❤️:love7:hug013så fint å høre at du har trua :shy: det skal gå denne gangen ja!!!

Hihi skal se det var en liten ferie som måtte til :love017 synes det virker veldig lovende denne gangen, høres ut som du har bra med symptomer og at kroppen jobber på ❤️ håper dere får brukt alt utstyret og klærne igjen, og at deres store lille får oppleve å få et søsken :love017 her nyter vi så godt vi kan selvom det er hektisk og tøft. Savnet også den bobla nå som storesøster ble større så fort, så visste virkelig å sette pris på det denne gangen. Og det fine er at jeg føler meg mye tryggere i rollen som mor med nummer 2, så synes egentlig ting med han har føltes lekende lett. Det som er vanskelig nå er mer søskensjalusien og at storesøster er i en av sine værste perioder med sinneanfall osv. :playful: men vi takler det også, det går fint ☺️❤️ ja tenk at han allerede snart er 6 mnd :wideyed: synes tiden har gått unna på et blunk...

Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver, er vel hormonelt og følelser... Jeg var på en berg og dalbane av "dette går" - "dette går ikke" når jeg fikk positiv test med lille, og hvert minste lille ting fikk meg til å helt miste håpet (som mangel på symptomer en liten stund, selvom jeg jo vet veldig godt at det er normalt og ikke trenger å bety noe). helt utmattende. Så føler med deg, håper du snart kommer inn i perioden som føles tryggere og at det er smooth sailing heretter ❤️:love7:hug013så fint å høre at du har trua :shy: det skal gå denne gangen ja!!!
Ja, det er en veldig berg- og dalbane :dead:

Ser den med helt andre utfordringer med nr 2. Godt å være trygg i morsrollen, men kan tenke meg det er en balanse med sinne og sjalusi fra søsken og all kosen :Heartred

3+6

Tok ny test i dag, klarte ikke la være. Kom heldigvis fort opp gravid, og fortsatt 1-2, men siden det fortsatt er tidlig, får jeg tenke at det ikke har noe å si. Tirsdag var test negativ, onsdag var tidligtest positiv og torsdag var første positive med ukesindikator. Våkner som regel bare og er klam etter litt nattesvette, og da kommer tvilstankene. Men så står jeg opp, hehe Murrer godt i magen mens jeg skriver dette.

Klooor deg fast, lille frø!! :smiley-angelic001

Håper 2-3 er rett rundt hjørnet ❤️ jeg fikk ikke der før 4+2 med de 2 andre barna :)

Gode symptomer i allefall, det er betryggende ❤️

Håper 2-3 er rett rundt hjørnet ❤️ jeg fikk ikke der før 4+2 med de 2 andre barna :)

Gode symptomer i allefall, det er betryggende ❤️
Betryggende å høre :Heartred Jeg håper på 2-3 på tirsdag :smiley-angelic001:Heartred

Måtte ut og handle litt, og kjøpte selvfølgelig flere tester :hilarious: Hva synes dere om stigningen fra torsdag til i dag? Ikke morgenurin noen av disse. Testene skal tas 1 dag forsinket mens.

Vedlegg

• IMG_1873.jpeg
    IMG_1873.jpeg
    795,2 KB · Visninger: 22
  • IMG_1935.jpeg
    IMG_1935.jpeg
    716,8 KB · Visninger: 21
Og ca en halvtime etter …
IMG_1939.jpeg

Synes det ser veldig bra ut :talk017 :binkybaby :love7

Gratulerer! Håper virkelig denne sitter til termin :Heartred stigningen ser ihvertfall veldig fin ut. Det er jo selvfølgelig ikke noe garanti for videre utvikling, men det betyr ihvertfall at spiren har festet seg skikkelig og det er jo første steg! :Heartred

4+0: I dag tillater jeg meg å være glad :Heartred

Dette er min fjerde 2-3 av 10 graviditeter, der 2 ble MA i uke 12, og 1 ble baby. Jeg håper det betyr at dette blir baby :Heartred

Vedlegg

• IMG_1944.jpeg
    IMG_1944.jpeg
    436,6 KB · Visninger: 10

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp