Skravletråd uke 11

Er det andre som gruer seg til å si fra på jobb? Jeg hadde en del fravær forrige graviditet , og har slitt i etterkant av graviditeten og hatt en del fravær . Jeg får helt vondt i magen av tanken fordi jeg vet det kommer til å bli mer fravær :crybaby2 (Og ja , jobb er sur fra før )

Er det andre som gruer seg til å si fra på jobb? Jeg hadde en del fravær forrige graviditet , og har slitt i etterkant av graviditeten og hatt en del fravær . Jeg får helt vondt i magen av tanken fordi jeg vet det kommer til å bli mer fravær :crybaby2 (Og ja , jobb er sur fra før )
Ja, jeg har nylig startet i ny jobb....

Skjønner godt at du gruer deg og at det er vanskelig, men du har jo loven på din side. De kan bli så sure de bare vil på en måte, men de har jo ikke lov å si deg opp f.eks. Vet ikke om det er en trygghet men? Har du vurdert å bytte jobb? Skjønner at det kanskje ikke er det lureste nå, men å søke nye jobber mens du er i permisjon f.eks også starte igjen i ny jobb etter permisjonen.

Ja, jeg har nylig startet i ny jobb....

Skjønner godt at du gruer deg og at det er vanskelig, men du har jo loven på din side. De kan bli så sure de bare vil på en måte, men de har jo ikke lov å si deg opp f.eks. Vet ikke om det er en trygghet men? Har du vurdert å bytte jobb? Skjønner at det kanskje ikke er det lureste nå, men å søke nye jobber mens du er i permisjon f.eks også starte igjen i ny jobb etter permisjonen.
Ja jeg kommer til å begynne å søke ny jobb. Jeg har prøvd å bli gravid siden oktober , så det var ikke vits å begynne å søke fordi jeg visste jeg kom til å bli mye syk og det er kjipt i ny jobb. Jeg vet jeg har retten på min side , men det er så utrolig ubehagelig å sitte med sur arbeidsgiver , man føler seg så utrolig liten :(

Gruer meg også. Har nettopp fått tilbud om en teamleder-stilling, og hadde ingen andre alternativer enn å si ja, siden stillingen jeg har nå skal avvikles. Så jeg gruer meg til å si i fra om all omorganiseringen som skjer nå, må løses på nytt snart :dead:

Men synes det er fælt at arbeidsgiveren din skal bli sur :( håper du finner noe annet i permen ❤️

Jeg fikk TOUL når jeg er 13+6! Syns det er lovlig seint, da jeg skal ta nipt test i tillegg. Irriterende at jeg fikk så sent.... :bag: :sorry:

Ja jeg kommer til å begynne å søke ny jobb. Jeg har prøvd å bli gravid siden oktober , så det var ikke vits å begynne å søke fordi jeg visste jeg kom til å bli mye syk og det er kjipt i ny jobb. Jeg vet jeg har retten på min side , men det er så utrolig ubehagelig å sitte med sur arbeidsgiver , man føler seg så utrolig liten :(
Huff, ja, jeg skjønner absolutt det! Håper at du finner noe annet mens du er i perm :)

Gruer meg også. Har nettopp fått tilbud om en teamleder-stilling, og hadde ingen andre alternativer enn å si ja, siden stillingen jeg har nå skal avvikles. Så jeg gruer meg til å si i fra om all omorganiseringen som skjer nå, må løses på nytt snart :dead:

Men synes det er fælt at arbeidsgiveren din skal bli sur :( håper du finner noe annet i permen ❤️
Det skjønner jeg i hvert fall er vanskelig. Jeg og håper jeg finner noe annet :Heartpink

Jeg fikk TOUL når jeg er 13+6! Syns det er lovlig seint, da jeg skal ta nipt test i tillegg. Irriterende at jeg fikk så sent.... :bag: :sorry:
Det er mellom uke 11-14? Var det etter time med jordmor du fikk det?

Trodde den testen skulle tas uke 10-11, og at man kunne ta den hos jordmor

Dere som har vært gravide før, når kom magen? :P er tredjegangs og husker ingenting av sånt...

Det er mellom uke 11-14? Var det etter time med jordmor du fikk det?

Trodde den testen skulle tas uke 10-11, og at man kunne ta den hos jordmor
Nei, testen er en blodprøve som skal taes i kombinasjon med ultralyd, så må gjøres på sykehuset. I hvertfall når det er offentlig. Men det er vel pga. Påska det ble så seint.

Du kan ikke svare på innkallingen? Jeg fikk tid litt sånn seint jeg og, og det stod jeg kunne svare på meldingen om jeg ønsket en ny time. Skrev at jeg skulle ta nipt test, og ønsket å ta denne denne så raskt som mulig om det skulle vær nødvendig med avbrudd. Fikk time en uke før, etterpå :)

Nei, testen er en blodprøve som skal taes i kombinasjon med ultralyd, så må gjøres på sykehuset. I hvertfall når det er offentlig. Men det er vel pga. Påska det ble så seint.
Åå, ok. Skjønner. Det var synd, men får håpe de vet hva de gjør og får riktig svar likevel.

Men for å komme i mål med lukket gruppe må alle delta på lekene, så går det litt raskere on alle tar en liten bit :hilarious:
Skal prøve å være litt aktiv nå:smiley-ashamed008 sykdom i hus har satt fokuset en litt annen plasso_O

Gruer meg ikke, men arbeidsplassen min prøver å følge sykemeldingskrava om å utnytte restarbeidsevne, så ikke like enkelt å få 100% sykemelding. Helt greit egentlig så lenge de er gode til å lytte. Dagsformen kan jo variere enormt i svangerskapet:nailbiting:

Ja. Våkner etter maks 4-5 timer og vanskelig å sovne igjen. Hjelper ikke akkurat å være på mobilen da, hehe. Men vanskelig å la være når man blir liggende lys våken!
Sant :) det lyset sier til hjernen at det er morgen, men ja. Det blir jo til det at man bruker den. Greide faktisk å sovne etter kl 5 i dag gitt.

Gubben fortalte største på atten at vi var gravid i dag :bag: :knegg: Jeg føler jeg lyver, for føler meg ikke gravid noen plass. Og ville vente til etter ultralyden.. Men så trenger vi barnevakt til ultralyden pga sykdom hos barn, og hun var hjemme syk.. Så da så. Har ikke pratet med henne etter hun fikk nyheten av faren, men han sa hun smilte i alle fall :shy:

Jeg ble kjapt sykmeldt forrige svangerskap i helt ny jobb. Ble heldigvis godt mottat. Tror nok innerst inne de synes det er domt, men de er medmennesker, og jeg tror de vet veldig godt hva man kan og ikke kan si/gjøre som ledere. Er fremdeles i permisjon, og har alt fortalt det siden jeg mest trolig ikke kommer tilbake. Og det gikk fint. Hva skal de egentlig si eller gjøre? :bag:

Back
Topp