Når alt bare er surr

Ingeborg♡

Forumet er livet
♡Novemberhjerter 2025♡
Første dag i siste mens 25.1. Null symptomer på eggløsning når den angivelig skal ha funnet sted. Syklusen i des var på 39 dager (!), i januar på 27 dager! Så i februar var alt bare surr.

Har hatt stålkontroll på både mens og eggløsning i 8,5 år :) Kommet på tida som en klokke! Rett før jul ble jeg syk og innlagt på sykehus. Opplevde tungt stress og sorg, tror det kan ha tullet noe veldig med syklusen. For i februar ble jeg tydeligvis gravid... :) Så noe er veldig off. Jeg følte jeg hadde kontroll på eggløsningen. Men hører også om at man kan ha TO eggløsninger en sjelden gang? Jeg er "gammal" også, så trodde jeg hadde kommet i tidlig overgangsalder egentlig haha :)

Får man i 2025 tidlig ultralyd? Altså sist jeg var gravid er 10 år siden. Da fantes det ikke med mindre du betalte selv (jeg gjorde det, kostet en tusenlapp den gangen). Men skulle gjerne visst når termindatoen er for at jeg skal ha blitt gravid den datoen det står, det stemmer ikke :P det er faktisk fysisk umulig.

Du kan dra til fastlegen din og fortelle historien, da er det mulig de kan henvise til ultralyd så du kan få bekreftet hvor langt på vei du er :) De vil nok ikke gjøre det i alle tilfeller, men det er verdt et forsøk! Høres ut som du kvalifiserer ut ifra hva legen min gikk etter i hvert fall. Det kan være litt lang ventetid, men om du har mulighet så anbefaler jeg å ringe klinikken hun henviser deg til, og si at du gjerne settes på liste i tilfelle kanselleringer. Jeg endte med å få time innen en uke pga dette! Selv om min originale time var flere uker fram i tid. Hvis ikke, så er dessverre privat ultralyd man betaler for selv det eneste alternativet før offisiell tidlig ultralyd rundt uke 12.

Du kan dra til fastlegen din og fortelle historien, da er det mulig de kan henvise til ultralyd så du kan få bekreftet hvor langt på vei du er :) De vil nok ikke gjøre det i alle tilfeller, men det er verdt et forsøk! Høres ut som du kvalifiserer ut ifra hva legen min gikk etter i hvert fall. Det kan være litt lang ventetid, men om du har mulighet så anbefaler jeg å ringe klinikken hun henviser deg til, og si at du gjerne settes på liste i tilfelle kanselleringer. Jeg endte med å få time innen en uke pga dette! Selv om min originale time var flere uker fram i tid. Hvis ikke, så er dessverre privat ultralyd man betaler for selv det eneste alternativet før offisiell tidlig ultralyd rundt uke 12.
Takk for tips :) Ja, jeg lurte på å betale selv eventuelt, men tenkte å ta ukesindikatortest i morgen igjen. Har sendt mld til legen i går, men får ikke svar.

Snakk med jordmor/lege. Nan kan få tilbud om tidlig UL dersom man er usikker på EL og slikt også.

Back
Topp