❤️ IKM uke 9 ❤️

Forstår deg godt der ja, vanskelig å slutte å teste i tilfelle den skulle komme.

Ja, her ble det kjempe positivt. Så nå ble siste aksje lagt i går kveld og er nå 1 DPO❤️ Så nå er det bare å vente på neste testerunde :laughing001
Hehe, vente vente, mye venting i dette gamet :angelic::dead::hilarious: Men høres ut som dere et godt belagt :knegg:

Et spørsmål her.. jeg tittet nemlig på listen over alle i IKM uke 9, og ser at de med IKM på samme dato har ulike datoer for EL.

Jeg skjønner meg jo ikke helt på dette, ref min frustrasjon over egen syklus og IKE (ikke kommende EL :laughing002) - men skjer ikke EL alltid 14 dager før TR?

I gjennomsnitt er eggløsning 14 dager før mensen. Men folk har ulik lengde på lutealfasen.

Et spørsmål her.. jeg tittet nemlig på listen over alle i IKM uke 9, og ser at de med IKM på samme dato har ulike datoer for EL.

Jeg skjønner meg jo ikke helt på dette, ref min frustrasjon over egen syklus og IKE (ikke kommende EL :laughing002) - men skjer ikke EL alltid 14 dager før TR?
Det er ofte 14 dager, det er nok mer vanlig. Men spesielt de som ammer og er rett svangerskap fått litt krøll med lutealfasen. Eller blitt eldre, som meg. Og vi som er her inne har liksom stålkontroll på dette :hilarious: :knegg: andre bare vet ca hvilken uke mensen kommer, mens vi vet nesten på timen :laughing002:bag:

Ingen eggløsning enda, men økning i dag
1000007880.jpg

Jeg er jo 40 og ammer MYE.. sukk..
Jeg har jo kort lutealfase nå fordi jeg fortsatt ammer. Lutealfasen har vært på ca 8 dager siden i sommer, og det gir et potensielt befruktet egg litt lite tid på å rekke å feste seg ordentlig. Derfor har jeg fått progesteron denne runden, for å forlenge lutealfasen:)

Ser enda en strek, så noe hcg må det være der? Ikke sikkert det holder som sagt, men nærmeste jeg har vært på 11 pp :laughing002:hilarious::Heartred
Hallo, jeg har skikkelig trua! Synes det ser lovende ut :shy: Skjønner du sitter på gjerdet da, etter så lang prøving, og lav sjanse prosentmessig.
Men altså, det er jo ikke umulig, selv om «prosenten» jobber mot dere, så er den ikke i null!

Jeg har jo kort lutealfase nå fordi jeg fortsatt ammer. Lutealfasen har vært på ca 8 dager siden i sommer, og det gir et potensielt befruktet egg litt lite tid på å rekke å feste seg ordentlig. Derfor har jeg fått progesteron denne runden, for å forlenge lutealfasen:)
Håper det gir resultater denne runden :Heartpink
Jeg har jo veldig lang syklus, så vil tro det ikke er problemet her..?

Amming påvirker oftere enn det ikke gjør det, dessverre. Men det fine er jo at det går over. Grunnen til krøllen er prolaktin som ei koblet til melk og amming, som jobber litt i mot det som gjør deg gravid.. :Heartred
Tanken er å slutte om ikke altfor lenge, men fremdeles noen måneder til da..
Samtidig ble jeg jo gravid ved første PP denne gangen.. (kjemisk)

Prolaktin hemmer fsh og lh, som et helt nødvendig mtp eggløsning, så det kan nok gjøre at det drar ut i sykluslengde, dessverre! :(
Ja ser den, og det gjør den nok fordi før forrige svangerskap hadde jeg helt regelmessig syklus på 28 dager. Men tenkte mer at kort lutealfase kanskje ikke er problemet her.. men hvem vet :dead:

Back
Topp