❤️ IKM uke 9 ❤️

Hmm.. Tok en test bare for moro skyld når jeg så igjennom den i stad, så ikke noe på den da - men når den er tørket er det selvsagt noe :bag: og jeg som akkurat tisset..... Men det uansett aaalt for tidlig, så det kan jo ikke være :laughing002
Det er jo rosa på den testen da:happy: Og er jo ikke for tidlig sånn egentlig

Hadde faktisk tenkt å spørre deg :hilarious:

Hun sa to dager etter LH-topp her, fordi det kunne bli litt mye gris å kombinere det med sengekos. Vurderer litt å ta første i kveld jeg også. Nå føler jeg meg ferdig med aksjelegging!

Sa de noe til deg om at man burde ligge litt stille etter å ha tatt det? Jeg fikk ikke beskjed om det, men ser flere på nett skriver at de gjør det :sorry:
Jeg fikk egentlig ikke noe særlig info om når jeg skulle begynne, i og med han bare sendte melding etter timen om at han skrev resept likevel.
Ser dog på «klisterlappen» at jeg skal begynne rett etter eggløsning. Chat GPT sier 1-3 dager etter el, men anbefaler meg å starte 1 DPO pga kort lutealfase :hilarious: Så jeg tror jeg tar første dose i kveld.

Jeg har heller ikke fått noe beskjed om å ligge etterpå, men som du sier: lest at flere gjør det.
Tror jeg skal prøve å bli liggende litt så godt det lar seg gjøre :shy:

Slenger meg med her selv om dette ikke blir en fullverdig prøveperiode. Fødte en jente stille for rett over 3 uker siden i uke 27+6 og har et enormt behov for å bli gravid igjen. Fant eggløsning på tirsdag/Onsdag. Så vi gir det en sjans selv om jeg sikkert burde ha en runde med mensen først. Har ingen tid å miste føler jeg. Kroppen er sikkert ikke klar uansett.

MammaMaya - 40 - B5 - PP1 etter dødfødsel - EL 12/02 - IKM26/02
Sniker! Neeeeei, er du tilbake? :sad015 sender deg mange varme klemmer :Heartred

Liten oppdatering herifra :Heartred

Dagene har gått i ett og jeg mistenkte tidlig denne uken at eggløsning ville komme tidligere enn normalt, ringte fertilitetsklinikken og fikk komme inn igår, og jaggu hadde jeg rett! Eggløsning var rett rundt hjørnet så da var det hjem å sette ovitrelle igårkveld og inn i dag tidlig til inseminering, så da starter de to lange ukene for min del:nailbiting:Nå er det bare å krysse alt jeg har, men fertilitetslegen var veldig positiv:Heartred Har i tillegg fått progesteronstøtte så håper den gjør jobben! Jeg har trua!!:love7

Liten oppdatering herifra :Heartred

Dagene har gått i ett og jeg mistenkte tidlig denne uken at eggløsning ville komme tidligere enn normalt, ringte fertilitetsklinikken og fikk komme inn igår, og jaggu hadde jeg rett! Eggløsning var rett rundt hjørnet så da var det hjem å sette ovitrelle igårkveld og inn i dag tidlig til inseminering, så da starter de to lange ukene for min del:nailbiting:Nå er det bare å krysse alt jeg har, men fertilitetslegen var veldig positiv:Heartred Har i tillegg fått progesteronstøtte så håper den gjør jobben! Jeg har trua!!:love7
Wow, så kjekt! Er infoen din oppdatert nå? (har ikke sjekket selv :shy: ). Så spennende for deg!

Huff, så forferdelig trist å høre :sad010 Skjønner godt du ikke ønsker å kaste bort noen sjanser, kroppen blir gravid om den er klar :Heartred har du brukt el tester?
Brukt El tester og måler temperatur. Litt ustabile målinger frem til graviditetstesten ble helt negativ. Hadde også rikelig med EL slim. Håper jeg da... litt vanskelig siden jeg ikke nødvendigvis er ferdig med renselsen. Har ikke sett noe blod på nesten 2 uker da.

Dessverre kom jeg tilbake fortere enn planlagt.... med en stor sorg og brist i hjertet❤️ Redd vi ikke får flere sjanser nå... ❤️ Fødte en perfekt liten jente, så føles veldig meningsløst alt sammen ❤️
kondolerer såå mye :Heartred krysser alt jeg har for at en spire sitter for dere igjen, så utrolig vanskelig å stå i:Heartred varme tanker

Vedlegg

• 20250213_193944.jpg
    20250213_193944.jpg
    268,8 KB · Visninger: 56
Jeg fikk egentlig ikke noe særlig info om når jeg skulle begynne, i og med han bare sendte melding etter timen om at han skrev resept likevel.
Ser dog på «klisterlappen» at jeg skal begynne rett etter eggløsning. Chat GPT sier 1-3 dager etter el, men anbefaler meg å starte 1 DPO pga kort lutealfase :hilarious: Så jeg tror jeg tar første dose i kveld.

Jeg har heller ikke fått noe beskjed om å ligge etterpå, men som du sier: lest at flere gjør det.
Tror jeg skal prøve å bli liggende litt så godt det lar seg gjøre :shy:
Jeg følger deg i det og tar første dose i kveld! :shy:

Krysser sånn fingrene for oss!

Nei, det var bare dårlig formulert av meg. Den appen til testene jeg bruker gir en score på 1-10 og regner en el test som positiv når den er 9 eller mer. Den anslår at du har el den dagen el testen bikker under 9 på scoren igjen.

Jeg har fått en score på 9 og deretter ned på 7,5 dagen etter og da beskjed om at jeg har eggløsning, men så plutselig bikker den opp til 9 igjen og jeg får beskjed «You got a surge, maximum chance of conception» dagen etter det igjen. Så hele fire ganger denne syklusen har fått «positiv» el test etterfulgt av en negativ.

Jeg skriver «positiv» fordi selv om appen mener de var positive, så synes ikke jeg selv at de var helt der. Nesten, men ikke helt. Se bilde ☺️
Ahh frustrerende.. noe nytt i dag? Mine har vært like, bare litt svakere…

Tenkte å gi meg med testene, men nå syklusdag 13, tar det skikke tak i eggstokkene her, kjenner det helt i ryggen! Så hvis dette ikke er egg som rangler løs nå snart så vet jeg ikke :arghh::nailbiting: Så gir det en dag til nå

Last edited:
Nå er jeg spent på morgendagen..! Ifølge beregningene er EL på lørdag, så da burde jeg få positiv test i morgen.. men alle testene mine denne uken har vist veldig svake streker og ingen stigning, så vi får se..

Brukt El tester og måler temperatur. Litt ustabile målinger frem til graviditetstesten ble helt negativ. Hadde også rikelig med EL slim. Håper jeg da... litt vanskelig siden jeg ikke nødvendigvis er ferdig med renselsen. Har ikke sett noe blod på nesten 2 uker da.
Skjønner, da satser vi på at det var eggløsningen :Heartred

Back
Topp