❤️ IKM uke 9 ❤️

De har nok hørt litt av hvert, og tenkt sitt, igjennom årene :bag::bookworm::laughing002:hilarious:
Garanter! Vennina mi hadde hørt eddik blandet med vann skulle være jente fremkallende så hun laget en blanding å sprøytet opp hver dag i eggløsningen for og skape en annen balanse der, å jammen kom det jente :hello2

Eplejuice - 34 - B2 - PP5 - EL 12.02 - IKM 25.02

Hadde egentlig glemt av at det er så mye hyggeligere her på babyverden, men jeg slenger meg gjerne på her nå :) Jeg har hatt noen veldig merkelige sykluser etter at jeg slutten på minipilla så IKM er egentlig veldig usikker. Jeg har hatt så korte sykluser på 19-24 dager, men særlig har jeg hatt korte lutealfaser. Typ 9-10 dager. Tror jeg skal ha EL i morgen, men tester og temper for å finne ut.
Velkommen til oss! Så kjekt med flere folk som vil skravle :love7

Jeg bestilte den concive på nette, gikk kjapt før jeg fikk den! Ja alså har aldri planlagt noe barn det har bare skjedd! Tre på prevensjon en på slump ;) nå planlagt men da er jeg jo hysterisk livredd for hva alle mener å tenker! Skal ikke være lett uansett hvordan man vrir på det ;)
Har du forsøkt det? Blir det mye klin? :smiley-ashamed008

Har du forsøkt det? Blir det mye klin? :smiley-ashamed008
Nei kjøpte engangs sånn med lang tut, sånn klyster lignende Hahah klem på å sprut langt oppi ! Blir jo litt vått men ikke mye søl! Hvis du kjøper stor tube så må du kanskje trekke opp me en engangs sprøyte for å sprute d opp! Men foretrekker engangs doser av dette !

Sentute 40 B2 (etter en senabort) - PP 4/5 - EL 14/2 - IKM 1/3 hvis det klaffer nå vil vi få ca samme termin..
Hadde EL også 14/2 ifjor og da satt spiren etter bare to samleier den perioden.

Fått svar fra Medicus idag at AMH på 13 var bra for en på min alder. Så vi prøver fortsatt litt selv... Skal evt til offentlig gynekolog i mai, jææææævli lang ventetid. For å se om det er noen medisiner hun kan skrive ut for å få hjelp. Vet ikke om jeg bare skal spørre de på Medicus om det er noe de vil anbefale og heller få det der. Ivf er såååå insane dyrt!!

Selv om familie har sagt det ikke skulle bli noe problem, så virker det plutselig som de ikke er villige til å hjelpe med det økonomiske likevel. Kjenner jeg er litt bitter for det... Må bare få det ut en plass!!!! :mad: når man først sier noe sånt så er man i en sårbar situasjon, og får faktisk litt håp!! Ja jeg vet vi er seint ute med og prøve å få barn, men jeg har faktisk ikke vært mentalt klar for å prøve føre nå. Og er en person som har trengt tid med hodet og hjerte å faktisk ønske meg dette.. Sånn da var dritten ute av meg for denne gagn!! :wtf::hungover:

Kanskje de har peiling inne på assistert forumet? Har dessverre ikke peiling på verdier, kun på å være 40 år :hilarious: Vil du oppdatere infoen? Så legger jeg deg til lista :)
Fått svar fra Medicus at det var bra for en på min alder med 13 på amh. Oppdatert infoen nå. :happy090

Biiiiiiitteliten stigning? Vet ikke om det ses engang :facepalm:
IMG_1777.jpeg

Håpe fullmånen gjør sitt, er det nå altså? Spennende! Jeg tror fint du kan bli gravid uten og, så ikke stress med det. Det var mer et tips om det nå ikke går, men dere har jo gode statistikker så langt, med første som kom litt overraskende på :hilarious: Bare det å vite om syklusen sin (ikke bare følge apper) hjelper på! :)
Ja, fullmåne i morgen 12.02 :cheers Neida, du har nok rett, men er litt avhengig av glidemiddel pga. noe medisinsk (men det glidemiddelet jeg har er visstnok ikke sæd-vennlig) men hvis EL-slimet fortsetter sånn som i dag så kanskje jeg ikke trenger noe glidemiddel likevell, kanskje naturen ordner opp, det ville jo vært det beste :notworthy

Last edited:
Eplejuice - 34 - B2 - PP5 - EL 12.02 - IKM 25.02

Hadde egentlig glemt av at det er så mye hyggeligere her på babyverden, men jeg slenger meg gjerne på her nå :) Jeg har hatt noen veldig merkelige sykluser etter at jeg slutten på minipilla så IKM er egentlig veldig usikker. Jeg har hatt så korte sykluser på 19-24 dager, men særlig har jeg hatt korte lutealfaser. Typ 9-10 dager. Tror jeg skal ha EL i morgen, men tester og temper for å finne ut.
Ikkesant, er hyggelig med folk i samme båt! Er litt der du er, sluttet på spiral og har nå i 2025 hatt min første ekte mens på 5 år (gravid 2020 og rett på spiral noen måneder etter fødsel), så prøver å finne frem til syklusen igjen :bootyshake

Jeg bestilte den concive på nette, gikk kjapt før jeg fikk den! Ja alså har aldri planlagt noe barn det har bare skjedd! Tre på prevensjon en på slump ;) nå planlagt men da er jeg jo hysterisk livredd for hva alle mener å tenker! Skal ikke være lett uansett hvordan man vrir på det ;)
Bra den kom fort hvertfall, men jeg ble litt snurt (på meg selv) for jeg hadde akkurat bestilt tester fra babyplan, som var på vei i posten, så jeg kjente at da kunne jeg jo ha lest meg opp litt mer og funnet ut dette litt før så jeg kunne ha bestilt med... :banghead: Så nå får det bare være, og heller prøve neste gang om det ikke funker nå.

Har du blitt gravid 3 ganger på prevensjon?! Wooow! Men hva mener du at du er livredd for hva alle mener og tenker? :sorry:

Spørs litt hvordan dere synes det er, vi er litt sånn at det helst må gå 2-3 dager mellom hver gang (minst), ellers blir det for slitsomt :hilarious: Mens andre har seg hver dag uten problemer. Prøver å holde det til hver 2.-3. dag for å holde sæden så "bra som mulig", vet ikke om det har noe for seg, men gir mening i hodet mitt hehe. Prøver å få inn både på positiv el test-dagen, og dagen etter (eggløsningsdagen). Så to dager på rad da.
Akkurat nå har det vært en ekstremt tøff periode med sykdom på sykdom og veldig lite søvn over lang tid (et halvt år), så jeg orker nesten ikke tanken på å skulle ligge hver dag, eller annenhver dag for den saks skyld :laughing002 Men får sette inn giret nå som det nærmer seg potensiell EL :joyful:

Har ikke tenkt på dette med sædkvalitet.. er det også en greie? :arghh:

Bra den kom fort hvertfall, men jeg ble litt snurt (på meg selv) for jeg hadde akkurat bestilt tester fra babyplan, som var på vei i posten, så jeg kjente at da kunne jeg jo ha lest meg opp litt mer og funnet ut dette litt før så jeg kunne ha bestilt med... :banghead: Så nå får det bare være, og heller prøve neste gang om det ikke funker nå.

Har du blitt gravid 3 ganger på prevensjon?! Wooow! Men hva mener du at du er livredd for hva alle mener og tenker? :sorry:
Nei nå er d jo barn nr 5 så alle har jo en mening om hvor mange barn som er innafor, sekretæren i skranken bare, wow fem barn hvem gidder det ? Ja så er mine fire store da men likevel, alle har en mening om hvor mange barn som er innafor føler jeg! Haha ja etterpåklok skap! Jeg er over fertil , denne kom kjapt , prøvde engang å der satt den! På en måte bra men på en annen måte så er det jo null spenning i det

Akkurat nå har det vært en ekstremt tøff periode med sykdom på sykdom og veldig lite søvn over lang tid (et halvt år), så jeg orker nesten ikke tanken på å skulle ligge hver dag, eller annenhver dag for den saks skyld :laughing002 Men får sette inn giret nå som det nærmer seg potensiell EL :joyful:

Har ikke tenkt på dette med sædkvalitet.. er det også en greie? :arghh:
Vet du, da hadde jeg bare hatt sex når dere vil nå, og når testen blir positiv er det lurt å ha sex deg dagen (sånn uansett om man vil eller ikke :hilarious:) - da vet man at man har luringer på lur når egget slippes, 12 - 48 timer etterpå. Blir det for mye dill når livet med stor L står på, så er det fort at det blir negativt, gubben ikke får til, osv.. Been there! :smiley-ashamed008:Heartred

Nei kjøpte engangs sånn med lang tut, sånn klyster lignende Hahah klem på å sprut langt oppi ! Blir jo litt vått men ikke mye søl! Hvis du kjøper stor tube så må du kanskje trekke opp me en engangs sprøyte for å sprute d opp! Men foretrekker engangs doser av dette !
Sorry, nå så jeg det skikkelig for meg - har satt min dose av dette i mitt yrke, skal prøve å ikke sammenligne det :laughing002 Setter ikke helt mooden, liksom.. Å tenke på klyster :dance008:bookworm::laughing002

Men spennende da! Er det en fordel om man har en gubbe med trege svømmere tro?

Sentute 40 B2 (etter en senabort) - PP 4/5 - EL 14/2 - IKM 1/3 hvis det klaffer nå vil vi få ca samme termin..
Hadde EL også 14/2 ifjor og da satt spiren etter bare to samleier den perioden.

Fått svar fra Medicus idag at AMH på 13 var bra for en på min alder. Så vi prøver fortsatt litt selv... Skal evt til offentlig gynekolog i mai, jææææævli lang ventetid. For å se om det er noen medisiner hun kan skrive ut for å få hjelp. Vet ikke om jeg bare skal spørre de på Medicus om det er noe de vil anbefale og heller få det der. Ivf er såååå insane dyrt!!

Selv om familie har sagt det ikke skulle bli noe problem, så virker det plutselig som de ikke er villige til å hjelpe med det økonomiske likevel. Kjenner jeg er litt bitter for det... Må bare få det ut en plass!!!! :mad: når man først sier noe sånt så er man i en sårbar situasjon, og får faktisk litt håp!! Ja jeg vet vi er seint ute med og prøve å få barn, men jeg har faktisk ikke vært mentalt klar for å prøve føre nå. Og er en person som har trengt tid med hodet og hjerte å faktisk ønske meg dette.. Sånn da var dritten ute av meg for denne gagn!! :wtf::hungover:
La deg inn nå!

Så kjedelig at familien virker å backe ut økonomisk, har du spurt rett ut?

Jeg og venter opp time hos offentlig gynekolog i mai.. Fin timen i desember :depressed:

Så bra du fikk en forklaring! Godt det var godt antall for alderen, det gir jo håp, mange som blir gravid som 40 åringer så! :)

Back
Topp