Privat ultralyd?

cville

Forelsket i forumet
Januarlykke 2026
Er det flere som venter til OTUL og ikke drar på privat ultralyd? Prøver å finne roen med å vente.

Last edited:
Jeg venter til otul. Det gjorde jeg sist svangerskap også. Jeg skal til jordmor når jeg har kommet til uke 10 for å høre hjertelyden. Det gjør det litt lettere å vente.

Jeg venter. Men det er ikke lett og jeg er redd for å komme på ultralyd senere også er det ikke noe der

Godt å lese at det er flere som venter. Sosiale medier viser så mange som drar hyppig på ultralyd. Er selv gravid for første gang og trur man blir ekstra bekymra av for mye «kunnskap».

Jeg venter også til otul. Skal til jordmor den i midten av februar, da er jeg i uke 11, så håper jeg kan få høre hjerteslag der. Fikk ikke time til UL før 10. mars, da jeg inne i uke 14.

Jeg er førstegangs og venter. Har fått tidlig ultralyd i uke 13+0. Snakket med jordmor om å vente og ble beroliget. Tror ikke jeg hadde blitt noe tryggere av å gå privat tidlig. Pengene jeg kunne brukt på privat ultralyd kan gå til den lille :)

Jeg har vært på to…men det var i ren desperasjon da jeg ikke så noen ende på det helvetet jeg følte jeg var i de første ukene. Livredd for at det var flere enn en først, deretter redd for MA (for at jeg måtte holde ut to uker til om det ikke var liv laga altså). Vi var egentlig fast bestemt på å vente til TOUL, men sånn ble det…

Jeg har ikke bestilt noe privat, men var på sykehuset i dag på ul. Det var rett å slett fordi jeg mistet I uke 17 sist, så nå skulle vi legge planen videre.

Jeg er førstegangs og venter. Har fått tidlig ultralyd i uke 13+0. Snakket med jordmor om å vente og ble beroliget. Tror ikke jeg hadde blitt noe tryggere av å gå privat tidlig. Pengene jeg kunne brukt på privat ultralyd kan gå til den lille :)
Fint å lese! Godt å ha støtte fra jordmor :)

Jeg har vært på to…men det var i ren desperasjon da jeg ikke så noen ende på det helvetet jeg følte jeg var i de første ukene. Livredd for at det var flere enn en først, deretter redd for MA (for at jeg måtte holde ut to uker til om det ikke var liv laga altså). Vi var egentlig fast bestemt på å vente til TOUL, men sånn ble det…
Skjønner! Det kan tidvis være vanskelig å ikke bekymre seg.

Skal på privat ultralyd på tirsdag, gjør det kun for å kunne slappe litt mer av:smiley-ashamed008

Jeg var fast bestemt på privat ultralyd rundt uke 6-7. Men la fra meg den tanken etter en god samtale med jordmor. Hadde masse bekymringer! Vi venter til OTUL, trodde aldri jeg skulle klare det men er nå snart i uke 10 allerede, så det har gått bedre enn jeg trodde!

Jeg var fast bestemt på privat ultralyd rundt uke 6-7. Men la fra meg den tanken etter en god samtale med jordmor. Hadde masse bekymringer! Vi venter til OTUL, trodde aldri jeg skulle klare det men er nå snart i uke 10 allerede, så det har gått bedre enn jeg trodde!
Ikke lenge igjen :)

Jeg venter også til otul! Fortsatt en hel måned til, i hvert fall! Jordmor om to uker. Mitt tredje barn, har aldri vært på ultralyd tidligere enn det før heller (men betalt selv for den ene tidlige, siden en ikke fikk den på det tidspunktet da). Det kan være lurt å vente, mye angst kan skapes av å ikke se det en forventer når en går tidlig også er det bare fordi det er litt forskjell på hvor langt du tror du er og du faktisk er. Men, jeg forstår godt at de med tunge erfaringer trenger annen type oppfølging.

Jeg venter også til otul! Fortsatt en hel måned til, i hvert fall! Jordmor om to uker. Mitt tredje barn, har aldri vært på ultralyd tidligere enn det før heller (men betalt selv for den ene tidlige, siden en ikke fikk den på det tidspunktet da). Det kan være lurt å vente, mye angst kan skapes av å ikke se det en forventer når en går tidlig også er det bare fordi det er litt forskjell på hvor langt du tror du er og du faktisk er. Men, jeg forstår godt at de med tunge erfaringer trenger annen type oppfølging.
Sant! Det er noe annet hvis man har erfaringer fra tidligere som bidrar til bekymring. Godt å lese at vi er mange som venter. Det roer hvert fall meg litt :)

Back
Topp