Helleoglykke
Flørter med forumet
Vi betaler ca. 25000 for behandlingenVelkommen inn hit og!
Hva koster IUI? ChatGTP kom opp med forslag på det hos oss mtp sædkvaliteten til gubben. At det var er rimeligere alternativ til ivf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi betaler ca. 25000 for behandlingenVelkommen inn hit og!
Hva koster IUI? ChatGTP kom opp med forslag på det hos oss mtp sædkvaliteten til gubben. At det var er rimeligere alternativ til ivf.
Så bra! Da blir det spennende å se denne rundenStryk! Jeg fikk plutselig melding av ham at han skriver ut lutinus til meg![]()
Har ikke fått med meg hvordan resultatene fra prøven din mannen din var?Vi har tatt ganske mye rart er stund, både jeg og gubbenJeg tar tilskuddet Fertility Woman fra Protein.no, synes det var veldig greit med noe som hadde alt i ett. Q10, folsyre, inosytol, vitamin E i større dose, med mer. Tar også vanlig multivitamin. Tar også ekstra folsyre siden kvinner over 40 år visstnok burde det (vannløselig, så overskudd bare skylles ut). Og ekstra D vitamin siden jeg har vært lav på det tidligere med tilskudd. Og omega 3. Tar også en ekstra Q10 siden det være være større doser for å booste fertiliteten. Prøver å huske wildyam i DPO land, det er i krem form (heter Woman's care), men lukter så ekkelt
Gubben tar omega 3, bio selen+zink, Q10, ekstra d vitamin og en ekstra folsyre. Jo, så kjøpte vi noe nytt som han har begynt med nå, det var l-arginin, som visstnok skal være topp for sædkvaliteten (fått påvist dårlig). Han tar IKKE multivitamin nå som han tar den bio selen+zink da den inneholder nok av vitamin A blant annet, det skal man ikke overdosere i høy grad. Så må passe på slike ting, om man tar vitaminer og tilskudd.
Men, vi er altså ikke i PP 11 uten å få det til, så om det virker vites jo ikke..
Nei, etter mye frem og tilbake fikk vi pratet med gynekologen på fredag kveld. Nedre grense på normal var 29 % av de "gode" sædcellene, han hadde 21 %. Ikke spør meg hva det betyr, aldri hørt at de vurderer noe i %Har ikke fått med meg hvordan resultatene fra prøven din mannen din var?
Men det betyr jo at det er nærmest umulig med mine gamle egg i tillegg. Hun nevnte ivf, og at vi da måtte komme i gang raskt da sjansene ble dårligere for hver måned. Men vi går ikke den veien, så da prøver vi for oss selv litt til..Ååh, så godt at det ikke var forgjeves! Sa han noe om amming hadde andre ulemper? Om kvaliteten over eggene blir dårligere? Slik at det slik det ikke har noe å si om du forlenger lutealfasen "kunstig"?

Den var på 8 dager. Fikk positiv g-test allerede 8 DPO, begynte å spotte så vidt da, og så kom mensen 9 DPO... Testet fortsatt positivt 10 DPO, men kroppen klarte ikke holde på det, dessverreSå bra! Da blir det spennende å se denne rundenhvor langg var lutealfasen din sist?

Oj, da ser det jo ut som at EL kommer mye tidligere enn forventet? Håper det er gulleggetDagens første eggløsningstest, har fortsatt el slim og.. Fikk ikke lagt aksjer i går da det kom noen mellom oss i senganesten litt stressa for det
Vis vedlegget 454051

Så bra han sjekket forskningen! Leger i Norge lever av hva forskningen støtter, så finnes det ikke forskning så.... Men det at slimhinnen ikke blir bra nok i første del av syklusen har jeg lest om ang amming, så det et nok rett det (så gjelder det sikkert ikke hver eggløsning, og ikke alle personer osv). Det er vel østrogenet som driver med det. Måtte høre med ChatGTP nåHan sa jeg hadde mange fine egg, og at el kommer på høyre side nå, og at størrelsen samsvarte med at el kommer om en ukes tid. Han syntes dog slimhinnen kanskje var litt tynn til å være på CD 11, men at det også var normalt for mange at den fikk en "boost" når el nærmet seg mer, så han var ikke veldig bekymret for den, samtidig som det var vanskelig å si 100% sikkert - da må jeg eventuelt inn å sjekke igjen om en-to uker.
For å få tykkere slimhinne så må jeg da ta østrogen, og det kan jeg ikke ta mens jeg ammer.
Men da virker det som at amming i alle fall kan påvirke både slimhinnen og progesteron - men virket ikke som eggene ble påvirket hos meg ut ifra hva han kunne se. Det kan jo sikkert være individuelle forskjeller der også!
Han syntes egentlig at jeg bør vurdere å stoppe ammingen ettersom poden nærmer seg to, og vi har lyst til å få søsken - og naturlig regulerte hormoner er bedre enn medisiner (i mitt tilfelle), og jeg forstår den, men det sitter så innmari langt inne å avslutte det
Men til å være spesialist på fødsel, så var jeg overrasket at han først avblåste progesteronstøtte helt - men heldgivis så kunne jeg raskt tørke tårene etter timen da jeg fikk kontrabeskjed på melding fra ham.
På SMS'en jeg fikk like etter så skrev han "Hei igjen, ser av tilgjengelige studier at du kan forsøke Lutinus - vaginalt progesteron som støtte i Lutealfasen (etter eggløsning). Det er den mildeste fremgangsmåten og er forenlig med amming. Kanskje det kan være til hjelp. Skriver resept til deg nå!"
Håper det er progesteron som skal til for min del, så får jeg eventuelt se hva jeg gjør om det ikke går denne syklusen. Da tar vi nok uansett en pause for å unngå termin i desember, så mulig syklus har stabilisert seg enda mer til ny prøving i april![]()
Skulle tørke meg, og skulle se på papiret, og..sorry TMI, men det var slik at det hang fra papiret og var på tur til å dra vegg-i-mellom 

Litt sånn..slimproppen for de som har vært gravid. Bare helt blankt i farge. Må være el slim?!Det forstår jeg, men moro at det er såpass mye nå da. Ja g da blir du tidligere i dpo-landOg så er det helt feil tidSom gjør meg bare forvirra, venter ikke eggløsning før langt uti neste uka..
Kan du ikke teste da?Og så er det helt feil tidSom gjør meg bare forvirra, venter ikke eggløsning før langt uti neste uka..

Joda, må det stå jeg ikke går glipp av noeKan du ikke teste da?![]()

Tok en til nå, ser ikke annerledes ut enn i morges egentlig..Det kan i følge ChatGTP være enten en "bivirkning" av Letrozol (forrige syklus), eller (og) at kroppen prøver på eggløsning, men ikke får det til. Vi får bare vente og se, litt spenning er ikke forakte i denne kjedelige ventetidenDet forstår jeg, men moro at det er såpass mye nå da. Ja g da blir du tidligere i dpo-land![]()

Nei, etter mye frem og tilbake fikk vi pratet med gynekologen på fredag kveld. Nedre grense på normal var 29 % av de "gode" sædcellene, han hadde 21 %. Ikke spør meg hva det betyr, aldri hørt at de vurderer noe i %Men det betyr jo at det er nærmest umulig med mine gamle egg i tillegg. Hun nevnte ivf, og at vi da måtte komme i gang raskt da sjansene ble dårligere for hver måned. Men vi går ikke den veien, så da prøver vi for oss selv litt til..
kanskje slutte på alt av tilskudd for å resette litt en syklus? Leve, drikke, har masse sex osv!
Ser ut som du er på vei til noe da. Mtp hvordan det var forrige gang i følge bildet ditt.Joda, må det stå jeg ikke går glipp av noeTok en til nå, ser ikke annerledes ut enn i morges egentlig..
Det er så vanskeligt med den amminga altså. Håper progesteron hjelper denne runden.Han sa jeg hadde mange fine egg, og at el kommer på høyre side nå, og at størrelsen samsvarte med at el kommer om en ukes tid. Han syntes dog slimhinnen kanskje var litt tynn til å være på CD 11, men at det også var normalt for mange at den fikk en "boost" når el nærmet seg mer, så han var ikke veldig bekymret for den, samtidig som det var vanskelig å si 100% sikkert - da må jeg eventuelt inn å sjekke igjen om en-to uker.
For å få tykkere slimhinne så må jeg da ta østrogen, og det kan jeg ikke ta mens jeg ammer.
Men da virker det som at amming i alle fall kan påvirke både slimhinnen og progesteron - men virket ikke som eggene ble påvirket hos meg ut ifra hva han kunne se. Det kan jo sikkert være individuelle forskjeller der også!
Han syntes egentlig at jeg bør vurdere å stoppe ammingen ettersom poden nærmer seg to, og vi har lyst til å få søsken - og naturlig regulerte hormoner er bedre enn medisiner (i mitt tilfelle), og jeg forstår den, men det sitter så innmari langt inne å avslutte det
Men til å være spesialist på fødsel, så var jeg overrasket at han først avblåste progesteronstøtte helt - men heldgivis så kunne jeg raskt tørke tårene etter timen da jeg fikk kontrabeskjed på melding fra ham.
På SMS'en jeg fikk like etter så skrev han "Hei igjen, ser av tilgjengelige studier at du kan forsøke Lutinus - vaginalt progesteron som støtte i Lutealfasen (etter eggløsning). Det er den mildeste fremgangsmåten og er forenlig med amming. Kanskje det kan være til hjelp. Skriver resept til deg nå!"
Håper det er progesteron som skal til for min del, så får jeg eventuelt se hva jeg gjør om det ikke går denne syklusen. Da tar vi nok uansett en pause for å unngå termin i desember, så mulig syklus har stabilisert seg enda mer til ny prøving i april![]()
Jeg har dessverre fortsatt blødninger idag. Har ul nå på torsdag så får vi se hva gyn sier da.Hvordan er blødningene i dag?

Så bra han sjekket forskningen! Leger i Norge lever av hva forskningen støtter, så finnes det ikke forskning så.... Men det at slimhinnen ikke blir bra nok i første del av syklusen har jeg lest om ang amming, så det et nok rett det (så gjelder det sikkert ikke hver eggløsning, og ikke alle personer osv). Det er vel østrogenet som driver med det. Måtte høre med ChatGTP nå![]()
"Prolaktin hemmer østrogenproduksjonen. Når man ammer, stimuleres prolaktin, som reduserer frigjøringen av gonadotropin-frigjørende hormon (GnRH) fra hypotalamus. Dette fører til lavere nivåer av luteiniserende hormon (LH) og follikkelstimulerende hormon (FSH), som igjen reduserer østrogenproduksjonen fra eggstokkene.
Lavere østrogennivåer betyr at livmorslimhinnen ikke bygger seg opp like mye, og den kan forbli tynnere og svakere enn vanlig. Dette er en av grunnene til at mange kvinner ikke får tilbake mensen mens de ammer fullt, og når mensen kommer tilbake, kan syklusene være uregelmessige i en periode."
Så det igjen gjør jo at forholdet for et evt befruktet egg ikke er så bra, som kan være medvirkende årsak til at du ikke blir gravid selv om du har eggløsning. Det, og da lutealfasen, som også påvirkes av amming (prolaktin). Men om det fungerer å korrigere den ene tingen, kanskje? Blir spennende å se!

Det er så vanskeligt med den amminga altså. Håper progesteron hjelper denne runden.
På de forsøka eg hadde så sa de at slimhinnene såg veldig bra ut så virker ikke som det var et problem hos meg. Kanskje jeg skal gå å sjekke det før eggløsning denne runde.
Har uansett bestemt meg for å vente til sommeren. Heldigvis mangen argumenter som eg syns passet med det å vente så da er jeg helt rolig på det. Har vært så veldig stress alt dette.