Mensen etter fødsel

Nammen

Glad i forumet
Septembertassene 2026
Lille er blitt 9 mnd og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Ammer fortsatt på natt så kan jo være det spiller inn. Men skulle gjerne fått en syklus snart da vil etter hvert vil prøve på neste :)

Er det flere som ikke har fått mensen tilbake enda?

Lille er blitt 9 mnd og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Ammer fortsatt på natt så kan jo være det spiller inn. Men skulle gjerne fått en syklus snart da vil etter hvert vil prøve på neste :)

Samme her! Ammer også fremdeles på natten.

Samme her! Ammer også fremdeles på natten.
Har du hatt noen tegn på at den er på vei? Hadde alle symptomene på eggløsning rett før jul, positiv el-test også, men ingen mensen. Så kroppen har vel ikke klart å slippe egget, men begynner å bli utålmodig :facepalm:

Samme her også! Veldig lyst til å komme i gang med prøving på nestemann. Etter første måtte jeg kutte ut all amming før jeg fikk mensen tilbake, ser ut som det gjelder nå også. Ammer nå bare to ganger om dagen (morgen og kveld) men ingen tegn på noe ennå. Får dårlig samvittighet av å evt kutte ammingen helt..

Har du hatt noen tegn på at den er på vei? Hadde alle symptomene på eggløsning rett før jul, positiv el-test også, men ingen mensen. Så kroppen har vel ikke klart å slippe egget, men begynner å bli utålmodig :facepalm:
Har kjent litt symptomer på eggløsning og litt av typiske menssmerter, men ikke tatt el-tester. Ammer fremdeles 3-4 ganger om natten og 3-4 ganger om dagen. Skal prøve å slutte med nattamming snart, spent på om der skjer noe da :-)

Samme her også! Veldig lyst til å komme i gang med prøving på nestemann. Etter første måtte jeg kutte ut all amming før jeg fikk mensen tilbake, ser ut som det gjelder nå også. Ammer nå bare to ganger om dagen (morgen og kveld) men ingen tegn på noe ennå. Får dårlig samvittighet av å evt kutte ammingen helt..
Litt redd for at det er det som må til her også, men jeg er ikke klar for å kutte ut ammingen enda :sorry: brukte nesten ett år på å bli gravid, så dumt hvis det tar lang tid før vi kan prøve på neste og så tar det tid denne gangen også.

Har kjent litt symptomer på eggløsning og litt av typiske menssmerter, men ikke tatt el-tester. Ammer fremdeles 3-4 ganger om natten og 3-4 ganger om dagen. Skal prøve å slutte med nattamming snart, spent på om der skjer noe da :-)
Får håpe det er det som skal til! Prøver å kutte ned på nattammingen nå, men får se hvordan det går :hilarious:

Har heller ikke fått mensen tilbake, men ammer veldig mye fremdeles føler jeg. Skulle gjerne trappet litt ned om natten nå kjenner jeg..

Har heller ikke fått mensen tilbake, men ammer veldig mye fremdeles føler jeg. Skulle gjerne trappet litt ned om natten nå kjenner jeg..
Hvor mye ammer du på natten? Her har det vært gjerne 3-5 ganger i flere måneder nå. Har begynt å sove med genser for at det ikke skal være «åpen bar» hele natten og det har hjulpet litt heldigvis.

Hvor mye ammer du på natten? Her har det vært gjerne 3-5 ganger i flere måneder nå. Har begynt å sove med genser for at det ikke skal være «åpen bar» hele natten og det har hjulpet litt heldigvis.
Annenhver time.. noen ganger hver time.. dødsslitsomt. Men blir helt balubas om jeg prøver å heller gi smokken eller «trøste» på annet viso_O kun puppen som duger….

Annenhver time.. noen ganger hver time.. dødsslitsomt. Men blir helt balubas om jeg prøver å heller gi smokken eller «trøste» på annet viso_O kun puppen som duger….
Det er slitsomt ja! Har veldig lyst til å kutte ut nattammingen, men har jo ikke overskudd til å stå i det :facepalm:

Jeg fikk ikke tilbake før etter 13 måneder, da hadde jeg kutta nattamming (men ammet rundt fem ganger på dagtid fortsatt). Så også på blodprøver hos legen at hormonene var på vei tilbake og pekte i retning av at det ville skje om ikke altfor lenge på den tida.

Etter første fikk jeg mensen etter fem mnd og var gravid neste mnd. Etter andre fikk jeg mensen etter ti mnd. Kroppen din kjenner nok at den har mer enn nok akkurat nå. Den kommer når kroppen har kapasitet til det.

Nå har jeg fått den tilbake også! Med et pang. Skjønner nå hva alle mener med at mensen er mye verre etter man har født :D glad for å få den tilbake og bli kjent med syklusen igjen, men ikke så veldig glad for det akkurat når det står på hehe :rolleyes:

Ikke fått enda, men jeg har hormonspiral, så mulig det er pga den. Har litt lyst til å dra og ta den ut.. Og se hva som skjer da.. Men jeg ammer også mye på både natt og dag, og ut fra de to tidligere ammeperiodene holder det mensen borte her også.

etter første fødsel fikk jeg igjen mensen etter 9 mnd, til tross for amming dag og natt. Etter andremann kom fødsel etter 9 mnd selv om jeg sluttet å amme ca 7 mnd etter fødsel… jeg ammer minimalt nå, kanskje litt på kvelden bare, det er 10,5 mnd siden fødsel og ingen mens i sikte… jeg har fått litt lavt stoffskifte så jeg håper det kommer igang igjen snart.. jeg begynner nesten å bli urolig for om noe er galt nedi der..:angelic:

Her ammes det både dag og natt, men fikk mens for lenge siden likevel. Heldige dere som det lar vente på (om dere ikke ønsker to tette da…) Kunne godt vært foruten noen måneder lengre…

Her ammes det både dag og natt, men fikk mens for lenge siden likevel. Heldige dere som det lar vente på (om dere ikke ønsker to tette da…) Kunne godt vært foruten noen måneder lengre…
Sniker fra Juli, samme her. Fikk mensen tilbake 4 mnd etter fødsel.. den er ikke helt stabil enda, men det var den for så vidt ikke før jeg ble gravid heller.. og vi skal ikke ha flere barn, så hadde håpet den kunne holdt seg borte til jeg sluttet å amme..

Back
Topp