Hvis jeg har skjønt riktig så får man refundert kostnadene til medisin til tre forsøk. Hva regnes som forsøk? Er det forsøk når det er egguthenting? eller innsett?
På Helse-Norge.no står det: «Uthenting av egg og tilbakesetting av embryo i kvinnens livmor anses som et forsøk.»
Ble litt usikker om det vil si at det også skal være innsett for å kalles et forsøk.
På Helse-Norge.no står det: «Uthenting av egg og tilbakesetting av embryo i kvinnens livmor anses som et forsøk.»
Ble litt usikker om det vil si at det også skal være innsett for å kalles et forsøk.

jeg er gravid nå, på mitt andre forsøk (av tre). Først hadde jeg to avbrutte forsøk (full refusjon, telles ikke som fullført forsøk), så en spontanabort på første fullførte forsøk (alle innsett mulig fra uttak), så gravid på andre fullførte forsøk (har enda egg på frys, men ble gravid på første innsett). Men skjønner at det er mange forskjellige beskjeder ute og går her! Bare skummelt hvis man plutselig får beskjed om at man er fri for forsøk, spesielt hvis man trodde man hadde flere igjen!