Klagetråd

Idag ble jeg konfrontert av broren min og moren min da vi var ute å spiste, om jeg var gravid. Så spurte bare hvorfor de trodde det, og da hadde en kompis av broren min sett meg på legekontoret og overhørt når jeg var på vei ut av døra til kontoret og spurte legen «ny hcg om to dager da?». Også hadde han da fortalt det her til broren min. Jeg er helt i sjokk og klarer ikke forstå at noen tror at det er dems ting å fortelle?? Fyfaen jeg er så sint. Dette blir mitt første barn, og første onkelungen til broren min så det er jo en ting man gjerne vil fortelle selv på en litt gøyal måte..:banghead:
Wow, bare wow:wideyed: Altså, hva er det som skjer med folkeskikk? Synes det er ganske så fraværende nå til dags. Denne kompisen skulle selvsagt ha holdt dette for seg selv, og ikke delt dette videre! Men, broren din skulle heller ikke delt dette videre med moren din- han skulle holdt munn til du delte det selv med de. Utrolig dårlig gjort mot deg❤️ Forstår godt du er opprørt:confused:

Kjenner jeg må klage litt her jeg ligger lys våken klokken 2 på natta :banghead: Det har vært gjenganger i alle svangerskapene mine. Til og med SA'n. Pleier å våkne rundt klokken 2/3 og ikke få sove igjen før 5/6. Og ungene står opp og dagen begynner 6:30/7:hilarious: Begynner omtrent fra positiv test og varer hele svangerskapet - 3-4 netter våken så en natt med god søvn fordi jeg er utslitt, så 3-4 netter våken igjen. Og sånne går no dagan :hilarious:

Idag ble jeg konfrontert av broren min og moren min da vi var ute å spiste, om jeg var gravid. Så spurte bare hvorfor de trodde det, og da hadde en kompis av broren min sett meg på legekontoret og overhørt når jeg var på vei ut av døra til kontoret og spurte legen «ny hcg om to dager da?». Også hadde han da fortalt det her til broren min. Jeg er helt i sjokk og klarer ikke forstå at noen tror at det er dems ting å fortelle?? Fyfaen jeg er så sint. Dette blir mitt første barn, og første onkelungen til broren min så det er jo en ting man gjerne vil fortelle selv på en litt gøyal måte..:banghead:
Dårlig og umodent håndtert av både kompisen, broren din OG moren din. Jeg hadde sagt at jeg ikke var gravid, men at de skal få vite når jeg er det. Hadde også vært sint.

Så dårlig gjort.. Det burde de holdt seg for god for :confused: Hvordan reagerte du på det, eller hva svarte du de?

Treg mage/forstoppelse.......

Syns det kom veldig tidlig dette svangerskapet..:shifty: Tips? Det føles ut som magen min er konstant stinn, særlig øverste del. Er så slitsomt, og i natt hadde jeg så vondt at jeg sovnet ikke før kl 05!!:arghh: Har dere prøvd noe som funker veldig bra? Prøver å drikke mye vann og bevege meg. Lest at kiwi skal være bra men det er jeg allergisk mot!:hilarious:

Syns det kom veldig tidlig dette svangerskapet..:shifty: Tips? Det føles ut som magen min er konstant stinn, særlig øverste del. Er så slitsomt, og i natt hadde jeg så vondt at jeg sovnet ikke før kl 05!!:arghh: Har dere prøvd noe som funker veldig bra? Prøver å drikke mye vann og bevege meg. Lest at kiwi skal være bra men det er jeg allergisk mot!:hilarious:
Movicol og lactulose for å myke opp og få ut det som er der. Går det for langt bør du kjøpe sånn miniklyster på apoteket. Også fortsette med lactulose hvis du har problemer fremover :happy: Jeg tar lactulose hver dag sammen med biola da jeg slet med forstoppelse sist.

Movicol og lactulose for å myke opp og få ut det som er der. Går det for langt bør du kjøpe sånn miniklyster på apoteket. Også fortsette med lactulose hvis du har problemer fremover :happy: Jeg tar lactulose hver dag sammen med biola da jeg slet med forstoppelse sist.

Kanskje jeg bør ta meg en tur på apoteket da rett og slett.. Har lest om noe som heter Visiblin også, har du prøvd det?

Jeg slet med det siste trimester sist, så er litt overrasket over at det skjer så tidlig. Men har en mer stillesittende jobb nå, så det hjelper sikkert ikke.. :shy:

Druer skal virke avførende vet jeg. Svisker, pærer,
Fant dette:
Screenshot_20250110_125954_Samsung Internet.jpg

Takk for tips!! Da skal jeg gå til innkjøp av chiafrø, svisker og druer. Kiwi og pære tåler jeg ikke :hilarious: Og lactulose eller noe lignende. Nå må det vel bli fart på sakene..

Bare hyggelig❤️ Håper du får fortgang på magen :happy119

Omgangssyken i hus :depressed: mannen jobber sent, så jeg gruet meg til å være alene med barna hele ettermiddagen fordi jeg blir så trøtt/sliten - og så må det syke barnet være hjemme hele dagen i tillegg. Og mannen er sur pga lite søvn :grumpy: jeg er kvalm 24/7 fra før med sporadisk oppkast. Håper dagen blir mye bedre enn jeg frykter, og at mini ikke smitter alle andre.
Uff så ille:arghh:

Kanskje jeg bør ta meg en tur på apoteket da rett og slett.. Har lest om noe som heter Visiblin også, har du prøvd det?

Jeg slet med det siste trimester sist, så er litt overrasket over at det skjer så tidlig. Men har en mer stillesittende jobb nå, så det hjelper sikkert ikke.. :shy:
Har ikke prøvd det nei, si ifra hvis det funker da :happy: Blir vel sikkert en utfordring her på sikt også. Har kontorjobb selv, så det merkes det ja!

Veldig plaget med treg mage selv, og dårlig på å følge egne råd. :hilarious:
Duphalac og Movicol/Dulcosoft kan brukes som forebyggende daglig.
Dulcolax tabletter, stikkpiller, eller laxoberal kan brukes innimellom ved veldig hard og smertefull forstoppelse.
Klyster funker bra hvis forstoppelsen skyldes en «propp» lengre ned.
Kan også kombinere tabletter og klyster, eller forebyggende og klyster ved forstoppelse både oppe og nede i «systemet» :D

Syntes denne tiden er så innmari forferdelig!! 5+6 i dag, og føler liksom at symptomene blir mindre for hver dag før det plutselig kommer en liten periode med mye. Overanalyserer sannsynligvis alt. Til tross for en bekreftelse ved 5+2 at alt satt der det skulle så føler jeg meg mer urolig nå, og det er pineri å vente til 7+4 med ny ultralyd…Andre som føler det sånn?

Syntes denne tiden er så innmari forferdelig!! 5+6 i dag, og føler liksom at symptomene blir mindre for hver dag før det plutselig kommer en liten periode med mye. Overanalyserer sannsynligvis alt. Til tross for en bekreftelse ved 5+2 at alt satt der det skulle så føler jeg meg mer urolig nå, og det er pineri å vente til 7+4 med ny ultralyd…Andre som føler det sånn?
Så enig!! Kjent mye på symptomer denne uken, men i dag har det vært helt borte. Blir jo livredd, men husker der var det samme sist!

Ikke oppløftende nyheter på UL, fikk beskjed om at det målte tilsvarende til å være i løpet av uke 4. Som vil si at jeg testet positivt før eller samtidig som befrukting visstnok hadde skjedd, og det stemmer jo bare ikke, ev utviklingen stoppet samme dag som bilulykken.
Måtte hente ut eiendelene fra bilen min like etterpå, og se skadene på nytt, og ikke det spor nærmere med å finne ny bil. Ikke en god dag i dag.:confused:
Men har vært der før, at det har sett mindre ut enn det var. Fått beskjed om truende abort, uten at det har stemt. Så må vel bare ha is i magen.

Ikke oppløftende nyheter på UL, fikk beskjed om at det målte tilsvarende til å være i løpet av uke 4. Som vil si at jeg testet positivt før eller samtidig som befrukting visstnok hadde skjedd, og det stemmer jo bare ikke, ev utviklingen stoppet samme dag som bilulykken.
Måtte hente ut eiendelene fra bilen min like etterpå, og se skadene på nytt, og ikke det spor nærmere med å finne ny bil. Ikke en god dag i dag.:confused:
Men har vært der før, at det har sett mindre ut enn det var. Fått beskjed om truende abort, uten at det har stemt. Så må vel bare ha is i magen.
Har du fått time til ny UL? Håper du ikke trenger å gå så lenge å vente og at alt ser bra ut til slutt❤️

Back
Topp