Forskjellige ører

Ananasmamma00

Andre møte med forumet
Hei!

Barnet mitt har ett lite og ett stort øre, ser veldig godt forskjellen på dem. Andre legger merke til det og skratter av han, noe jeg synes er veldig vondt.. han er bare 4 mnd og lurer på om det vil vokse seg litt mere likt?:(

Datteren min på 1,5 har ikke forskjellig størrelse på ørene, men det er tydelig at hun har arvet ene øret sitt fra meg og det andre fra pappan sin håper det går seg til!

Datteren min på 1,5 har ikke forskjellig størrelse på ørene, men det er tydelig at hun har arvet ene øret sitt fra meg og det andre fra pappan sin håper det går seg til!
får håpe det går seg til! Jeg synes det er skikkelig sårt når andre bare gjør narr av han og skratter..

får håpe det går seg til! Jeg synes det er skikkelig sårt når andre bare gjør narr av han og skratter..
Skjønner det er sårt. Veldig rart at voksne mennesker gjør narr og ler av utseende på et barn.. Sier mer om de, men det er jo en fattig trøst.. Kan hende det blir mindre synlig med tiden. Og hvis ikke, så kunne det vært veldig mye verre :Heartred Viktigste er å styrke barnets selvtillit og selvfølelse. Prøv å ikke fokusere på ørene, men alt det fine ved barnet. Og to forskjellige ører er det som gjør han så unik og ulik alle andre i verden, han er perfekt utgave av seg selv og akkurat slik han skal være.

Og en ting jeg pleier å gjøre når folk er langt over grensen, det er å ta igjen med de.. Altså ikke at du skal påpeke hva som er galt med deres utseende (eller gjør gjerne det og!). Men jeg svarer veldig sarkastisk eller overdriver: «ja, dessverre er han født med en alvorlig sykdom så det kan hende vi må amputere det ene øret». Dårlig eksempel det der.. Men finn på en morsom forklaring eller svar slik at du kan ha det litt morsomt på deres bekostning. F.eks så ligner ikke datteren vår noe på faren sin. Så da har jeg tullet med at vi har brukt donor eller at mannen min ikke er den ekte faren hennes, men at han elsker henne like høyt for det (ikke alle skjønner at det er en spøk). Mannen min og jeg ler godt av det etterpå:cool:

Back
Topp