Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Hvordan gikk 3D UL da? :D

Hvordan gikk 3D UL da? :D
Åh. Glemt å lage oppdatering jeg :laughing002 Hjernen min er heeelt blank om dagen. Har 3000 nesting prosjekter jeg skal gjøre, men alt er bare et surr.
Det gikk veldig bra ❤️ Lille L er fortsatt en gutt. Han ligger nå i seteleie, og kjenner at han har heller ikke flyttet seg siden. Såå jeg håper han tar til fornuft å legger seg i hodeleie de neste ukene.
Han er ca 7% over gjennomsnittet. Og slt så perfekt ut!
Lukas_21.jpeg

Uke 32 (31+1)

3. trimester
Ivf termin: 17.juli ❤️

Baby
Lille L er nå ca rundt 1,7-2 kg og mellom 40-42cm❤️og nå er han en stor gutt. Nå skal han bare bli litt lengre, og litt tjukkere!

Formen
formen er opp og ned. Har sluttet å jobbe nå, pga stressende jobb med mye fravær og tunge dager. Det som var mest slitsomt var det uforutsigbare, og de høye skuldrene jeg hadde på jobb.
Nå har jeg det mye bedre, og energien er opp og ned. Hodet mitt har 300 prosjekter gående, men kroppen sier litt stopp. Så når jeg er hjemme alene så sitter jeg egentlig sann på vei ut av sofaen, men gjør aldri noe. Har liksom så lyst og bare ordne!
Utenom det så er livet ganske perfekt :love7

Innkjøp
nå er det bare små ting igjen som gjenstår, litt ting til stellebordet. Og mygg/regnenett til vogn

Mage
magen vokser og vokser den. Har mye kynnere, og mye bevegelse. Han ligger da i klassisk seteleie!
Så han har bare å snu seg de neste ukene.

Kjønn
Gutt :Heartblue

Vekt og kurve

Har gått opp ca 11-12 kg. Føler det høres mye ut, men det synes ikke så godt!
Magemål og kurven er helt gjennomsnittlig ❤️
Men begynner å få vann i kroppen.

Milepæler❤️
10/1-24 - otul
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
Kjenne liv
21/2-24 - OUL
21/3-24 - jordmor time.
7/4-24 - 3. trimester?
2/5-24 - 3D ultralyd

15/5-24 - Jordmor time
Regnes ikke lenger som prematur
Termin

31 fullgåtte uker?!!?? Gjentar meg selv til det kjedsommelige, men så fort som tiden går! Nå er han snart her :happy093 :love7
Det er så bra at du lyttet til kroppen og ikke jobber mer. Og nesting er mest gøy når alt blir klart og man får en ro over seg igjen syns jeg:laughing002
Masse, masse lykke til i siste innspurt! Gleder meg over fin oppdatering og så søtt bilde fra 3D ul:Heartpink

31 fullgåtte uker?!!?? Gjentar meg selv til det kjedsommelige, men så fort som tiden går! Nå er han snart her :happy093 :love7
Det er så bra at du lyttet til kroppen og ikke jobber mer. Og nesting er mest gøy når alt blir klart og man får en ro over seg igjen syns jeg:laughing002
Masse, masse lykke til i siste innspurt! Gleder meg over fin oppdatering og så søtt bilde fra 3D ul:Heartpink
Ja. Er ikke det bare helt vilt :laughing002 Ja. Nå er han her snart. Herregud som jeg gleder meg. Nå er jeg liksom akkurat litt for langt unna til å fikse finpussen hjemme, men likevel så nære ❤️
Ja. Det var absolutt helt riktig. Føler jeg lever igjen ❤️

Uke 34 (33+6)

3. trimester
Ivf termin: 17.juli ❤️
Men termin i papirene: 19.juli

Baby
Lille L er nå ca rundt 2,3-2,5kg og mellom 44cm❤️og nå er han en stor gutt. Nå skal han bare bli litt lengre, og litt tjukkere!

Formen
Formen er nesten litt for bra om dagen. Sann, men tanke på at jeg går rundt med en tung vektvest.
Det er tungt, og det er litt slitsomt. Men jeg kjenner at jeg har mer overskudd etter at jeg sluttet å jobbe. Tror det gjorde meg så godt :Heartblue

Innkjøp
nå er det bare små ting igjen som gjenstår, litt ting til stellebordet. Og mygg/regnenett til vogn

Mage
magen vokser og vokser den. Har mye kynnere, og mye bevegelse.

Leie
Fortsatt seteleie. Skal til jordmor 13.juni. Hvis han fortsatt ligger i sete, skal hun henvise meg videre til ytre vending :bag: og, jeg er 100% sikker på at han ikke kommer til å snu seg!

Kjønn
Gutt :Heartblue

Vekt og kurve

Har gått opp ca 13kg. Føler det høres mye ut, men det synes ikke så godt!
Magemål og kurven er helt gjennomsnittlig ❤️
Men begynner å få vann i kroppen.
Merker veldig at ting er tyngre. Kjenner det i knærne og i beina.

Milepæler❤️
10/1-24 - otul
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
Kjenne liv
21/2-24 - OUL
21/3-24 - jordmor time.
7/4-24 - 3. trimester?
2/5-24 - 3D ultralyd
15/5-24 - Jordmor time

13/06-24 - jordmor time
25/6-24 -fødselsforberedende kurs
19/07-24 - termin

Her kommer et lite bilde av den store magen som skal bli enda større. Er heldig og ikke fått noen strekkmerker!
IMG_4408.jpeg

Ble også overrasket i går av verdens fineste venner og familie med baby shower. Jeg hadde forsont meg med tanken på at jeg ikke skulle få! Så jeg ble så overrasket og glad! Føler meg som verdens heldigste :Heartblue

Så deilig å ha ting i orden nå ❤️ Og så godt du kjenner litt på overskudd om dagen :D Bare tre uker til, og kommer de da så er de jo født til termin, så rart å tenke på :eek:

Godt å høre at formen er fin. Se den fine magen da! :Heartred :Heartred Nå er det ikke lenge til!
God sommer til dere! :)

Så deilig å ha ting i orden nå ❤️ Og så godt du kjenner litt på overskudd om dagen :D Bare tre uker til, og kommer de da så er de jo født til termin, så rart å tenke på :eek:
Ja. Merker jeg er veldig glad over p ha begynt tidlig med ting også. For gud ting er mye tyngre nå! :laughing002
Ja, herrrgud. Tenk det :bag: Synes ikke det er lenge siden jeg så vist turte å melde meg inn i juli gruppa ❤️ Alt bra med deg?

Ja. Merker jeg er veldig glad over p ha begynt tidlig med ting også. For gud ting er mye tyngre nå! :laughing002
Ja, herrrgud. Tenk det :bag: Synes ikke det er lenge siden jeg så vist turte å melde meg inn i juli gruppa ❤️ Alt bra med deg?
Ikke sant! Tiden har virkelig gått fort :Heartred Haha, ja,blir ikke akkurat mer overskudd framover. Altså, jeg blir flaut andpusten av å gå i trappa på jobb nå :laughing002

Går bra her, begynner å føle meg ganske klar selv jeg altså. Gjenstår å få satt opp ting og tang, men det sparer jeg til permisjonen :)

Ikke sant! Tiden har virkelig gått fort :Heartred Haha, ja,blir ikke akkurat mer overskudd framover. Altså, jeg blir flaut andpusten av å gå i trappa på jobb nå :laughing002

Går bra her, begynner å føle meg ganske klar selv jeg altså. Gjenstår å få satt opp ting og tang, men det sparer jeg til permisjonen :)
Hahah! Ja :laughing002 Jeg også. Har dager jeg bare ikke får gjort noe. Men noen dager så kjenner jeg at jeg har masse overskudd! Det er deilig. Men det er nok en liten blanding av å ikke føle seg vel i egen kropp også! Så prøver forsiktig å komme litt igang de dagene jeg orker å gjøre noe.

Ja. Ikke sant! Deilig å føle seg ferdig! ❤️

Back
Topp