Spontanabort eller menstruasjon?

Forstegangsfodende

Flørter med forumet
Himmelbarn
På forhånd - beklager detaljer.

Oppdaget mørk/brun utflod i går, og jeg begynte å blø mer og mer utover kvelden. Tok en graviditetstest i går, den var negativ. I dag blør jeg kraftig, men jeg har fortsatt ingen tegn på menstruasjonssmerter, og dette pleier jeg å få hver gang jeg får mensen. Er på CD 29 i dag og pleier vanligvis å få menstruasjon nå, men jeg synes alt virker så annerledes - både blødningen (den er mer klumpete enn vanlig), og at jeg ikke har noe menssmerter, kjenner bare murring nederst i magen. Får som sagt sterke smerter hver gang til vanlig i starten av menstruasjonen.

Mistenker at dette kan være en spontanabort, men ville da graviditetstesten vært positiv? Det finnes kanskje ingen svar på dette, men jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor det virker så annerledes.

På forhånd - beklager detaljer.

Oppdaget mørk/brun utflod i går, og jeg begynte å blø mer og mer utover kvelden. Tok en graviditetstest i går, den var negativ. I dag blør jeg kraftig, men jeg har fortsatt ingen tegn på menstruasjonssmerter, og dette pleier jeg å få hver gang jeg får mensen. Er på CD 29 i dag og pleier vanligvis å få menstruasjon nå, men jeg synes alt virker så annerledes - både blødningen (den er mer klumpete enn vanlig), og at jeg ikke har noe menssmerter, kjenner bare murring nederst i magen. Får som sagt sterke smerter hver gang til vanlig i starten av menstruasjonen.

Mistenker at dette kan være en spontanabort, men ville da graviditetstesten vært positiv? Det finnes kanskje ingen svar på dette, men jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor det virker så annerledes.
Hvilken test tok du? Kan ha noe å si ☺️

Ved kjemisk så kan testen ha blitt negativ igjen, jeg har sett noen som såvidt får strek på tidligtest også går den bort innen ikm, og spesielt siden den testen du tok ikke er en tidligtest. MEN jeg tror at det er større sannsynlighet at du hadde hatt en normal eller noe mer smertefull mens hvis det var en kjemisk, det er i hvert fall det som er gjengangeren blant de historiene jeg har hørt, at det gjør mer vondt, ikke mindre vondt.
Hvis man har en kjemisk så tidlig så vil det jo være som en vanlig mens normalt sett. Skjønner at denne menstruasjonen oppfører seg annerledes, men det er ikke uvanlig selv når man pleier å ha en ganske stabil syklus med like symptomer, og litt klumper er ikke uvanlig det heller.

Jeg skjønner, takk for alle svar. ❤️

Jeg vet ikke hva det kan være, men at det er annerledes er helt klart. Får se hvor lenge den varer, det blir mer og mer lik vanlig menstruasjon, men fortsatt uten smertene jeg pleier å ha.

Jeg skjønner, takk for alle svar. ❤️

Jeg vet ikke hva det kan være, men at det er annerledes er helt klart. Får se hvor lenge den varer, det blir mer og mer lik vanlig menstruasjon, men fortsatt uten smertene jeg pleier å ha.
Hvor lenge har du hatt disse smertene? Har lest om flere som har hatt forstyrret syklus i 1-2 år på grunn av covid vaksine som nå begynner å få den tilbake slik den var. Kan det være noe sånt?

Back
Topp