Farge håret under graviditeten?

Engelpia

Elsker forumet
Junispirene24❤️
Hei :) jeg er litt i villrede om jeg skal ta etterveksten eller ikke. Er egentlig sånn kommunebrun, men vært lys hele livet så å si. Ikke tatt etterveksten nå på 3 mnd og det trengs for å si det slik. Leser jo at det er trygt men blir liksom usikker alikevel. Farger/bleker dere håret under graviditeten?

Leser at det skal være trygt! Jeg skulle til frisøren ganske kort tid etter jeg fant ut om graviditeten, men turte ikke. Tenkte å vente til jeg er over de mest kritiske ukene hvor veldig mye utvikler seg hos fosteret. Men jeg må gjøre noe før jul hvertfall :shy: Og vi skal vel være over det mest kritiske i uke 10-12?

Det er ikke noe problem, hvis du er usikker så snakk med frisøren din. Jeg har vært hos frisør de andre gangene jeg var gravid, brukt bleking. Det er helt trygt. ☺️

Sikkert veldig individuelt men nå når jeg bleket etterveksten nektet håret mitt å ta til seg blekingen. Frisøren min gjør akkurat det samme med håret mitt hver 3 måned og aldri hatt noe problemer. Det ble så gult, stygt og skadet! Vi forsto ingenting så hun forhørte seg rundt og det viste seg at det nok var pga graviditeten og alle hormonene

Må bare spørre deg :) er det fare for at det ikke blir bra og lyst nok når det er litt over 3 mnd siden jeg tok ettervekst sist? Og er det slik at jeg kan risikere oransje hår?
Jeg har ikke opplevd det selv, men såklart et kroppen annerledes.

Hørte om en som farget en dame som fikk "feil" farge selvom det var samme som vanlig. Hun barre, er du gravid? Du bør gå hjem å ta en test. Damen ga beskjed neste gang at det stemte. Så, ja håret kan sikkert reagere annerledes enn vanlig, men jeg har som sagt ikke opplevd det selv.

Jeg har ikke opplevd det selv, men såklart et kroppen annerledes.

Hørte om en som farget en dame som fikk "feil" farge selvom det var samme som vanlig. Hun barre, er du gravid? Du bør gå hjem å ta en test. Damen ga beskjed neste gang at det stemte. Så, ja håret kan sikkert reagere annerledes enn vanlig, men jeg har som sagt ikke opplevd det selv.
Bare mest redd for at det ikke skal bli lyst nok da jeg pleier som regel å ta det hver 6 uke som regel

Bare mest redd for at det ikke skal bli lyst nok da jeg pleier som regel å ta det hver 6 uke som regel
Du kan evt ta striper? Man er gjerne litt varmere i kroppen når man er gravid som igjen kan påvirke temp i hodebunnen som igjen kan påvirke resultatet

Ikke godt å si. Ville forsøkt

De som dro til frisør og fikk normale resultater (eller evt. de som fikk merkelige resultater) av bleking/farging: hvor langt var dere på vei? Kan mengden hormoner ha noe å si for om det påvirker fargeprosessen eller ei?

Back
Topp