Erfaringer med Microgynon/Oralcon/Melleva

Barndomsdrøm

Elsker forumet
Januarlykke 2026
Noen her som har erfaring med Microgynon (eller tilsvarende p-piller oralcon/melleva)? Hvor lang tid tok det fra dere sluttet på disse p-pillene til dere fikk normal syklus og eventuelt ble gravide?

Hilsen utålmodig jente:rolleyes:

Fikk mens 6 uker etter pilleslutt, og den var regelmessig med en gang. :happy: Gikk på Microgynon i maaaaange år.
Det tok allikevel 2,5 år og IVF å få baby derimot:hilarious:

Første gangen tok det bare noen få uker før mensen var på plass og vanlig syklus. Denne gangen tok det 7-8 uker ble det vel.
Sist ble jeg gravid etter 4 mnd men mannen var heller ikke hjemme ved eggløsning. Nå har vi heller ikke fått forsøkt skikkelig før nå, vært uten siden august. Så er spent :)

Første gangen tok det bare noen få uker før mensen var på plass og vanlig syklus. Denne gangen tok det 7-8 uker ble det vel.
Sist ble jeg gravid etter 4 mnd men mannen var heller ikke hjemme ved eggløsning. Nå har vi heller ikke fått forsøkt skikkelig før nå, vært uten siden august. Så er spent :)
Takk for svar. Hvor er du i syklusen nå?
Jeg er spent på om syklusen min holder seg stabil:rolleyes: Krysser fingrene for oss begge:)

Takk for svar. Hvor er du i syklusen nå?
Jeg er spent på om syklusen min holder seg stabil:rolleyes: Krysser fingrene for oss begge:)
Jeg har da hatt to vanlige sykluser. Eller, den første var normal dog litt kort (bekrefta el med tester og temping) også er jeg i nr to nå, så langt ser det normalt ut og nå er jeg 2/3 dpo så er veldig spent :)

Var umåtelig kjedelig å vente på vanlig syklus, man vil jo bare det skal gå med en gang! Jeg ble selvfølgelig mega bekymra og rakk tenke alskens krisetanker :p

Krysser alle fingre på at du straks er i rute du og :)

Jeg har da hatt to vanlige sykluser. Eller, den første var normal dog litt kort (bekrefta el med tester og temping) også er jeg i nr to nå, så langt ser det normalt ut og nå er jeg 2/3 dpo så er veldig spent :)

Var umåtelig kjedelig å vente på vanlig syklus, man vil jo bare det skal gå med en gang! Jeg ble selvfølgelig mega bekymra og rakk tenke alskens krisetanker :p

Krysser alle fingre på at du straks er i rute du og :)

Jeg er veldig spent på dine vegne :)

Å være tålmodig er ikke akkurat mitt sterkeste egenskap, men får bare prøve å ta det med ro, også sitter det vel en spire der når man minst venter det. Det er utrolig hvor mange krisetanker man tenker i en sånn her periode

Hos meg var TR ferdig forrige mandag, så det blir spennende å se om TR kommer tilbake igjen når den er forventet 07.12

Back
Topp