Halebeins brudd

Jenny78

Betatt av forumet
Oktobergull 2022
Jeg brakk/bristet halebeinet i forrige fødsel (ja for det går an:dead:)

Nå når jeg er gravid igjen så er smertene gradvis kommet tilbake. Litt bekkenløsning også vil jeg tro. Noen som har vært borti dette før og har noen gode tips foruten Paracet :woot:

Jeg har ingen erfaring, men kunne det funket med fysioterapi?

Ja det fikset det og jeg trodde det var ferdig. Men det er kommet tilbake!

Åå, dette ble jeg litt engstelig av å lese! :scared001

Jeg brakk/bristet halebeinet i fødsel i mai (førstegangs), og ble altså sååå handikappet av det. Et halvt år etter nå, og det er fortsatt ikke helt bra.

Min største frykt for neste fødsel er å brekke det på nytt, men tanken på at det kan bli vondt under graviditeten har ikke slått meg! :eek:
Snakker vi «klarer ikke sitte»-vondt?

Åå, dette ble jeg litt engstelig av å lese! :scared001

Jeg brakk/bristet halebeinet i fødsel i mai (førstegangs), og ble altså sååå handikappet av det. Et halvt år etter nå, og det er fortsatt ikke helt bra.

Min største frykt for neste fødsel er å brekke det på nytt, men tanken på at det kan bli vondt under graviditeten har ikke slått meg! :eek:
Snakker vi «klarer ikke sitte»-vondt?
Nei det er ikke så gale som når jeg brakk det sist!
Men kjenner det jevnlig! Jeg fikk god hjelp av en spesialist på fødselsskader. Hun holder til i Stavanger. Hun fikk det til å forsvinne.

Det var rett og slett jævlig etterpå. Så neste fødsel føder jeg ikke på ryggen!!

Ble din tatt med sugekopp?

Nei det er ikke så gale som når jeg brakk det sist!
Men kjenner det jevnlig! Jeg fikk god hjelp av en spesialist på fødselsskader. Hun holder til i Stavanger. Hun fikk det til å forsvinne.

Det var rett og slett jævlig etterpå. Så neste fødsel føder jeg ikke på ryggen!!

Ble din tatt med sugekopp?
Å, kanskje ikke så dum idé å gå til spesialist - må sjekke ut om det er noen i nærområdet her!

Min ble ikke tatt med sugekopp, men jeg lå dessverre på ryggen. Hadde i utganspunktet skrevet i fødebrevet at jeg IKKE ville ligge på rygg, men alt skjedde så fort, så jeg glemte helt bort fødebrevet, og plutselig lå jeg på rygg :dead:

Det skjedde under en pressrie, og hørte det «poppet». Hadde aldri før hørt at det var mulig, men skjønte på jordmødrene at det var nokså «vanlig». Synes derfor det er sykt rart at fødende i det hele tatt blir lagt på rygg, for brukket halebein er helt jævlig! :arghh:

Håper virkelig du slipper unna til neste fødsel, og at smertene nå ikke blir verre!

Jeg brakk/bristet halebeinet i forrige fødsel (ja for det går an:dead:)

Nå når jeg er gravid igjen så er smertene gradvis kommet tilbake. Litt bekkenløsning også vil jeg tro. Noen som har vært borti dette før og har noen gode tips foruten Paracet :woot:
Sniker! Ikke brudd her, men stoore smerter. Så du skulle føde på SUS, så antar du er i nærheten ;) Ann Kristin Homdrum på Klinikk for alle på Forus har redda meg. Spesialist innen bekken og barn. Damen bak kontoen natural_born_parenting på instagram :)

Hadde altså store smerter i 1,5 år, gikk til henne i 1 mnd og var allerede god! :)

Sniker! Ikke brudd her, men stoore smerter. Så du skulle føde på SUS, så antar du er i nærheten ;) Ann Kristin Homdrum på Klinikk for alle på Forus har redda meg. Spesialist innen bekken og barn. Damen bak kontoen natural_born_parenting på instagram :)

Hadde altså store smerter i 1,5 år, gikk til henne i 1 mnd og var allerede god! :)
Det er hun jeg gikk til!!:D Ja jeg har hørt noen har slitt i årevis med det! Smertene nå har gitt seg litt men merker «presset» til tider. Livredd det skal skje igjen fordi barseltiden ble jo så amputert med smerter ved gåing, sitting osv…

Så jeg skal ikke føde på rygg denne gang! Jeg visste ikke det var mulig men visst var det det!

Det er hun jeg gikk til!!:D Ja jeg har hørt noen har slitt i årevis med det! Smertene nå har gitt seg litt men merker «presset» til tider. Livredd det skal skje igjen fordi barseltiden ble jo så amputert med smerter ved gåing, sitting osv…

Så jeg skal ikke føde på rygg denne gang! Jeg visste ikke det var mulig men visst var det det!
Nei, så rått! :D Kanskje Ann Kristin kan komme med noen tips angående fødselen også, mtp halebeinet? ❤️ Håper virkelig du får en fin fødsel og en bedre barseltid ❤️❤️

Back
Topp