Sydentips

BK92

Forelsket i forumet
Vi skal reise en uke til syden, for første gang på 5 år (et lite hurra der). Barna er 8 mnd og 4 år. Tror jeg har kontroll på behovene til eldste. Vi besøker familie så vi har fått lånt/leid bilstol m.m. og så tenker jeg å ta med den trofaste vogna hun sover så godt i :)

1. hva bruker dere i vogna i varmen? Tror hun liker best å ligge inntullet i pose men det er så varmt der nå og hun er varm selv. Tenker enten korthåret skinn eller bare minimizeren..? Tynt pledd ev for kosens skyld.
2. hvor mye og hva slags type klær er nødvendig? Bortsett fra UV-klær :) Jeg har ikke lyst å kjøpe masse kortarmede bodyer osv siden det bare er snakk om en uke så tenker to av alt og skylle opp mellom slagene? Det tørker jo på null komma niks :) Eller er jeg helt off?
3. forresten, trenger man uv-sko/sokker? Tenker at de gangene vi bader så er føttene i vannet.. ?
4. noen som vet hva som tar minst plass av airshell eller prampack når tom? Litt liten bil så bekymrer meg litt for koffert + vogn + emballasjen.

Hit me med andre tips om du brenner inne med det. Hun spiser lite annen mat så tar med en pose grøt. Jeg skal sjekke ang. vaksiner. Og om jeg husker riktig skal de ikke ha vann selvom det er varmt, pupp og pupp og mer pupp? :)

1. Anbefaler en vanlig sommerpose, eventuelt et ullteppe over om det er kaldt i skyggen og om kvelden.
2. Nå vet jeg ikke hvor du skal akkurat, men bomull er best. Langermede bomullbodyer er fint, så slipper du å bruke masse solkrem. Husk å bytte klær etter bad, ikke bra for huden med fuktighet selv om det er varmt.
3 og 4. Det vet jeg ikke...

Nei, ikke vann når de er så små. Pupp eller mme med godt kokt vann.

Kos dere i syden!! :)

Anbefaler å ta med på stell sitronsåpe, så du kan få bort evt flekker om du ikke tar med så mye klær :) vi hadde med _alt_ hjemmefra, men hadde klart oss med ganske lite tøy. Men nå er jo din sannsynligvis mer mobil da (min var bare tre og en halv måneder). God tur og kos dere!

1. Anbefaler en vanlig sommerpose, eventuelt et ullteppe over om det er kaldt i skyggen og om kvelden.
2. Nå vet jeg ikke hvor du skal akkurat, men bomull er best. Langermede bomullbodyer er fint, så slipper du å bruke masse solkrem. Husk å bytte klær etter bad, ikke bra for huden med fuktighet selv om det er varmt.
3 og 4. Det vet jeg ikke...

Nei, ikke vann når de er så små. Pupp eller mme med godt kokt vann.

Kos dere i syden!! :)
Takk for tips :)

Anbefaler å ta med på stell sitronsåpe, så du kan få bort evt flekker om du ikke tar med så mye klær :) vi hadde med _alt_ hjemmefra, men hadde klart oss med ganske lite tøy. Men nå er jo din sannsynligvis mer mobil da (min var bare tre og en halv måneder). God tur og kos dere!
Det var lurt, takk :)

1. Her ville jeg bare tatt med et tynt svøpetepp og et strikket ullteppe om du har.

2. Langermet bomullsbody er helt topp, best å ta med slik at du har 4-5 stykke. Nå vet jeg ikke hvor du skal men de kan bli veldig rått når sola går ned. Er de strålende sol og litt vind, så tørker de fort.

3. UV- sko er bare tull, er egentlig ikke behov for UV-klær heller. Viktigest er å holde mest mulighet i skyggen og bruke solkrem med 50 om nødvendig.

4. Vi brukte ingenting, vogna kom fram like hel og fin. Sendte kun vogna som spesialbagasje.

Hilsen hun som er på sin 3 månede i Portugal ved Algarve-kysten

Var på Gran Canaria 1 uke og kom hjem onsdag, behøvde knapt klær til lille på 5 mndr! Hadde med uv-telt, og uv-drakt, brukte den da vi dyppet henne litt i vannet;) Brukte utelukkende sommerklær/kortermet når vi kledde på henne. Var over 30 grader om dagen, og 23-26 på natta. Ikke AC der vi bodde, men brukte vifte på natt og når det var for varmt på dagtid:)

Gikk veldig fint med oss! Smurte faktisk inn føttene som stakk ut av vogna når vi trillet med solkrem, fikk overraskende nok rådet av HS. Tenker det uansett er bedre enn solbrent;) Brukte Änglamark sin.

Tok med trilla, ikke bagvognen, for at set skulle være mest mulig luftig. Tok også med Tinkafu solskjermen, den var god å ha!

Hadde Minimizer i vogna, det fungerte greit, hadde brukt saueskinn (som er mer temp. regulerende) om hun var litt større og ikke hadde behov for støtten:) Hadde også med et mykt strikket ullteppe, det kom godt med i flere situasjoner, hadde det også med inn på flyet.

Pakket bilstolen hennes i prampack sammen med trilla:) De klarte seg fint, polstret med bleiepakker(bleier er kjempedyrt i utlandet, ta med om du kan!).

Og én ting til jeg ikke hadde klart meg uten til vesla: bæreselen! Hun slet skikkelig med å sovne der nede, siden hun var vant med å pakkes inn i X antall lag klær og vognpose her hjemme. Var veldig stor omstilling å skulle ligge i bleia med laken(som hun bare sparket av!). Bæreselen fikk henne rolig og i søvn på null komma nix hver gang, deretter fikk jeg lagt henne over i vogna eller reisesenga(som vi leide der nede).

Vi koset oss masse! Men har nå fått covid etter reisen, så det er jo kjipt å være syk.. Lite å gjøre med;)

God tur!

Back
Topp