Ideer for deling av babynyhetene med venner og familie

Jeg synes sånne kreative historier er veldig gøy å høre om, men litt enig med mannen til noen over her at jeg ikke tør selv fordi jeg ville syntes det var kleint :P Men jeg er ikke så glad i oppmerksomhet, så er nok derfor.

Til mine foreldre tenker jeg å bare si det. Spørre om de har noen planer for april. Vi trenger hjelp til barnepass under fødsel, så håper de kan stille. Sender kanskje mms med ultralydbilde til søstrene mine. Evt bare en sms. Pappaen her kommer sikkert til å ringe rundt til sin familie og si det. Vi er litt kjedelige :P

Forrige gang ga vi en rebus til mine foreldre som de skulle løse, på farssiden fikk de kopper.

Denne gangen skal 2åringen gå med genser hvor det står at hun skal bli storesøster est. 2024.

I min familie blir det tidlig bursdagsgave.
Mens i hans familie tenker jeg å ta med en sko - eske å vise frem de nye skoene mine ( som da ikke er sko oppi men ultralyd bilde).

Vi fortalte de vorende besteforeldrene det med å gi kommende mormor og farmor hver sitt strikkehefte hvor vi hadde krysset av på plagg vi liker :happy: Begge to elsker å strikke, og de forstod med en gang hva det betydde! Det ble en ganske enkel, men personlig og litt annerledes måte å gjøre det på synes i hvertfall vi

Vi har akkurat kjøpt inn «verdens beste tante» og «verdens beste onkel»-kopper til mine tre småsøsken. Forteller det da til dem ved at de får åpne hver sin gave med kopp inni når vi har vært på toul

:love7

Er det mange som har fortalt nå? Hvordan gjorde dere det? Ble det som planlagt? Hvordan ble reaksjonene? :)

Vi skal reise til mine foreldre i morgen, og tenker kanskje fortelle det da. Eldste søsteren min med familie kommer også en tur, så da kan vi få fortalt det til alle sammen. Meeen så er jeg usikker på om jeg synes det er litt tidlig.. Er 13+0 i dag, og har otul først om en uke.

Er det mange som har fortalt nå? Hvordan gjorde dere det? Ble det som planlagt? Hvordan ble reaksjonene? :)

Vi skal reise til mine foreldre i morgen, og tenker kanskje fortelle det da. Eldste søsteren min med familie kommer også en tur, så da kan vi få fortalt det til alle sammen. Meeen så er jeg usikker på om jeg synes det er litt tidlig.. Er 13+0 i dag, og har otul først om en uke.
Har sagt det til «alle» nå. Altså familie, nære venner og kolleger. Til familie hadde vi på kommende storebror en genser med «big brother Club». Noen trodde det var tv-serien vi refererte til først :knegg: :facepalm: Men de skjønte det ganske fort alle sammen. Til venner har vi bare sagt det/sendt bilde. Og noen har gjettet det før vi fikk sagt noe. Alle ble veldig glade! Er snart 15 uker på vei.

Med første ønsket vi å vente lengst mulig selv om vi hadde vært på tidlig ultralyd, mens denne gangen ville jeg si det så fort som mulig pga veldig vanskelig svangerskap sist. Tenkte og at om det skulle vise seg å være noe «galt» på UL kunne det være fint at familie visste om det fra før. Men du må selvfølgelig kjenne på hva som er rett for deg:Heartred

Var veldig tidlig ute til nærmeste familie pga. sjukehusinnleggelse, veke 6 :smiley-ashamed004 Av samme grunn fortalte eg tidlig til jobben òg, får jo så dårlig samvittighet av å vere sjukemeldt.. Tenkte å fortelle resten av venner og familie etter ultralyd i morgen, er då 13+0. Blir nok ein melding med bilde:love7 Så tenker eg at viss me blir så heldig at me får fleire etter kvart så holder me det hemmelig litt lengre:knegg:

For mine foreldre la jeg bare bildene fra ultralyden på bordet mens de holdt på med mat på kjøkkenet. De vet at vi har prøvd lenge og vært igjennom ivf. Det tok en stund før de skjønte det var sant. For de trodde vi tulla først :laughing002 Så ble det gledestårer og masse klemmer etterpå.

Foreldrene til mannen så spurte han de om de hadde mulighet til å passe hunden i April siden vi må jo ha hundepass når vi skal føde. Moren hans ga oss begge en klem før hun forsvant ut for å hente strikkebøker så hun kunne begynne å planlegge hva hun skulle strikke.

Jeg ble veldig glad for at mannen endte opp med å annonsere det på en måte som jeg synes er gøy. Selv om han syntes det var litt kleint :Heartred Eller så annonserte vi det kun til de nærmeste vennene av oss via sosiale medier.

Har sagt det til «alle» nå. Altså familie, nære venner og kolleger. Til familie hadde vi på kommende storebror en genser med «big brother Club». Noen trodde det var tv-serien vi refererte til først :knegg: :facepalm: Men de skjønte det ganske fort alle sammen. Til venner har vi bare sagt det/sendt bilde. Og noen har gjettet det før vi fikk sagt noe. Alle ble veldig glade! Er snart 15 uker på vei.

Med første ønsket vi å vente lengst mulig selv om vi hadde vært på tidlig ultralyd, mens denne gangen ville jeg si det så fort som mulig pga veldig vanskelig svangerskap sist. Tenkte og at om det skulle vise seg å være noe «galt» på UL kunne det være fint at familie visste om det fra før. Men du må selvfølgelig kjenne på hva som er rett for deg:Heartred

Så gøy med T-skjorte på storebror :D Må ha vært gøy å se ansiktene når de skjønte det! Jeg tenker også å bare si det/sende bilde til venner :) Så da tenker jeg å vente til etter otul med de nærmeste, også oul med litt mer sånn bekjente.

Foreldrene mine bor en 7-8 timers kjøretur unna oss, og de to andre gangene har vi fortalt dem over telefon/mms, så det hadde vært gøy å få si det direkte til dem denne gangen. Jeg får kjenne etter litt mens vi er der nå, om det plutselig frister å si det :)

Var veldig tidlig ute til nærmeste familie pga. sjukehusinnleggelse, veke 6 :smiley-ashamed004 Av samme grunn fortalte eg tidlig til jobben òg, får jo så dårlig samvittighet av å vere sjukemeldt.. Tenkte å fortelle resten av venner og familie etter ultralyd i morgen, er då 13+0. Blir nok ein melding med bilde:love7 Så tenker eg at viss me blir så heldig at me får fleire etter kvart så holder me det hemmelig litt lengre:knegg:

Det er veldig forståelig :) Lykke til på ultralyd! Blir spennende å dele det! :D

For mine foreldre la jeg bare bildene fra ultralyden på bordet mens de holdt på med mat på kjøkkenet. De vet at vi har prøvd lenge og vært igjennom ivf. Det tok en stund før de skjønte det var sant. For de trodde vi tulla først :laughing002 Så ble det gledestårer og masse klemmer etterpå.

Foreldrene til mannen så spurte han de om de hadde mulighet til å passe hunden i April siden vi må jo ha hundepass når vi skal føde. Moren hans ga oss begge en klem før hun forsvant ut for å hente strikkebøker så hun kunne begynne å planlegge hva hun skulle strikke.

Jeg ble veldig glad for at mannen endte opp med å annonsere det på en måte som jeg synes er gøy. Selv om han syntes det var litt kleint :Heartred Eller så annonserte vi det kun til de nærmeste vennene av oss via sosiale medier.

Så koselig og fine måter å si det! Og så koselig at moren til mannen din løp og henta strikkebøker! <3

Kjøpte bodyer og skrev med sprittusj «Hei bestemor og bestefar» også ankomsten. Skrev til tante og til pappa osv.

Fantastisk reaksjon med strikkebøkene!!!

Back
Topp