Bakterier i urinen

MrsValentine

Forelsket i forumet
Noen her som har fått påvist det i dette eller et tidligere svangerskap?
Har fått påvist bakterier I urin og skal levere ny prøve på mandag. Det eneste jeg leser om dette på nett er jo at I verstefall så kan fosteret få blodforgiftning eller hjernebetennelse....

Erfaringer her? Hadde ikke dette med de 2 første.

Har fått påvist bakterier I urin og skal levere ny prøve på mandag. Det eneste jeg leser om dette på nett er jo at I verstefall så kan fosteret få blodforgiftning eller hjernebetennelse....

Veldig vanlig å få uvi i svangerskapet, vanligere enn om man ikke er gravid. Behandles med antibiotika.
Må ikke google så mye, hvis man går med det unehandlet en evighet så kan sikkert det skje, men det er sjelden.

Jeg hadde proteiner i urinen gjennom hele svangerskapet sist. Hadde nå +2 på albumin, avla urin til odling idag, men regner med det er uvi, så er ikke bekymret :)

Jeg fikk påvist proteiner i urinen ved første svangerskapskontroll. Måtte levere ny urinprøve to dager senere. Fortsatt proteiner i urinen. Nok en prøve to dager senere, og da var prøven helt fin. Vet ikke hva som var årsaken, men legen sa at det ikke var grunn til bekymring :)

Jeg røk på antibiotika på første urinprøven. Har ellers aldri UVI. Liten hensikt å bekymre seg over risiko, du er jo under oppfølging :happy:

Det er vel bare et tegn på uvi? Det er ikke farlig med mindre man går med det ubehandlet lenge og infeksjonen går opp til nyrene. Så jeg ville ikke bekymret meg. Sa ikke lege/jordmor noe om det?

Det er vel bare et tegn på uvi? Det er ikke farlig med mindre man går med det ubehandlet lenge og infeksjonen går opp til nyrene. Så jeg ville ikke bekymret meg. Sa ikke lege/jordmor noe om det?
Kontrollprøven hadde også utslag, men lege skrev bare på sms at det ikke blir startet behandling... syns nå det var veldig rart...

Kontrollprøven hadde også utslag, men lege skrev bare på sms at det ikke blir startet behandling... syns nå det var veldig rart...
De dyrker jo bakteriene for å se hvilke det er, noen er ufarlige, mens andre er ikke. Så jeg antar jo at det kanskje er noe sånt. At det ikke er en bakterie som krever behandling? Hvis du er bekymret så be om en oppfølgingstime med ny urinprøve. Bedre å sjekke en gang for mye.

Jeg var hos fastlegen igår og fikk tatt blodprøver. Leverte også urinprøve og nå så jeg plutselig på helsekortet at de har skrevet L+ på «protein i urinen». Hva betyr L+? :bored: De sa ingenting om det.

Jeg var hos fastlegen igår og fikk tatt blodprøver. Leverte også urinprøve og nå så jeg plutselig på helsekortet at de har skrevet L+ på «protein i urinen». Hva betyr L+? :bored: De sa ingenting om det.
Kanskje nåken her som kan svare bedre enn meg, men eg meiner L er leukocytter. Dette kan tyde på urinvegsinfeksjon, men ofte kan det komme av forurensing av urinprøven, f.eks. av utflod. Trur ikkje det vanligvis er bekymringsverdig, men dersom du ikkje fekk ein forklaring tenker eg det kan vere kjekt for din egen del å ringe ned å høyre kva dei har tenkt på legekontoret? :happy:

Kanskje nåken her som kan svare bedre enn meg, men eg meiner L er leukocytter. Dette kan tyde på urinvegsinfeksjon, men ofte kan det komme av forurensing av urinprøven, f.eks. av utflod. Trur ikkje det vanligvis er bekymringsverdig, men dersom du ikkje fekk ein forklaring tenker eg det kan vere kjekt for din egen del å ringe ned å høyre kva dei har tenkt på legekontoret? :happy:
Takk for svar! :) Jeg har time hos legen igjen til mandag så skal høre da. Vil jo tro de hadde sagt noe om det var noe å bekymre seg for..

Back
Topp