stjerna80
Forelsket i forumet
Føler med deg… Veldig leit å lese at det er din andre…Sniker meg inn her jeg.. MA nr2 er ett faktum og vi er tilbake til start igjen..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Føler med deg… Veldig leit å lese at det er din andre…Sniker meg inn her jeg.. MA nr2 er ett faktum og vi er tilbake til start igjen..
Skjønner hva du mener. Det har ikke gått to uker siden jeg fikk Cytotec, og jeg føler jeg lever i ett vakuum der jeg bare venter på at ting skal skje. Antar det er en stund til jeg får mensen, samtidig som jeg håper den ikke kommer for «tidlig». Vi skal ha en oppfølgingssamtale med sykehuset sånn ca. 6 uker etter svangerskapsavbruddet der vi får mer svar på årsaken til fosteravviket og om det oppstod spontant. Tør ikke å prøve på nytt før vi får bekreftet dette. Siden vi har to friske barn fra før så antar jeg at det er spontant men synes det er greit å få det bekreftet først.Må bare lufte denne tanken skriftlig - Æsj… Er bare så veldig lei av å vente på å komme igang igjen og usikkerheten rundt når mensen kommer…![]()
Føler med deg… Veldig leit å lese at det er din andre…
Enig! Håper den kommer hver dag. Begynner å få dårlig tid mtp blodprøver før timen på fertilitetsklinikken også, tviler på jeg rekker det.Må bare lufte denne tanken skriftlig - Æsj… Er bare så veldig lei av å vente på å komme igang igjen og usikkerheten rundt når mensen kommer…![]()
5 runder med cytotec i dag uten virkning. Utskrapning i morgen. Det skal bli godt å bli ferdig med dette...Nei, det var trist å høre. Har tenkt på deg et par ganger disse ukene og håpet at du skulle få et positivt svar…. Føler så veldig med deg at du har måtte gå sånn og vente og at det var BO som var årsaken.
Lykke til i dag, for noe dritt med fem sånne runder først!5 runder med cytotec i dag uten virkning. Utskrapning i morgen. Det skal bli godt å bli ferdig med dette...
Takk! Ville ha utskrapning, men legene insisterte på å prøve medisiner først.. Lurer på når de skal begynne å høre etter...Lykke til i dag, for noe dritt med fem sånne runder først!
Samme her, kunne fint klart meg uten den traumatiske opplevelsen med lukker først ass.. Jeg var på sykehuset og "bare" en natt da men det var jo helt ko-ko og absurd.Takk! Ville ha utskrapning, men legene insisterte på å prøve medisiner først.. Lurer på når de skal begynne å høre etter...

Hadde også MA nr to nåSniker meg inn her jeg.. MA nr2 er ett faktum og vi er tilbake til start igjen..
Var så i tvil om ny start , men kasta oss i det.Mange klemmer
Deg også?Begynte å blø i går, og i dag har jeg rielignende smerter og mer blødning så dette gikk ikke veien. Er knust og helt nummen. Jeg skulle vært 8+4 i dag.
Har ikke opplevd spontanabort før, så jeg lurer på om det vil være synlig at det er et foster som kommer ut når man er 8+4? Eller vil det bare være blodklumper?
Ja det er noe drittHadde også MA nr to nå![]()
Var så i tvil om ny start , men kasta oss i det.Mange klemmer
![]()
Krysser fingrene for at det går bedre neste gang Godt å høre at man ikke ser det, er en frykt jeg fikk nå. Er mye klumper som kommer i dag, så det lille håpet jeg hadde i går om ufarlig blødning er borte.Deg også?Det vil nok ikke være synlig for det blotte øyet at det er fosteranlegg som kommer, men man kan hvis man ser se at det ikke er "bare" blodklumper. Helt vanlig at det kommer en del koaguler etterhvert, men de trenger ikke være så store. Iallefall har jeg kunnet det hver gang. Har på en måte kjent at det er noe på vei som er mer enn flytende, og da gått på do. Nå var jo min en MA og ble brukt medisiner denne gangen, men har vært likt når jeg har hatt SA og MA tidligere
Jeg vet når mitt kom ut i går og er 99% sikker på at jeg har fått ut alt.
Sender deg store varme klemmer![]()
Så trist og lese.. Ut ifra hva jeg har blitt fortalt så tar det gjerne 2 uker før kroppen støter det ut, så om embryoet ikke hadde utviklet seg helt til uke 8 vil jeg tro det er ganske lite og ugjenkjennelig. Jeg hadde MA hvor det hadde stoppet utviklingen i uke 8, og jeg så noe hvitt på et par cm, men jeg så fort opp igjen..Begynte å blø i går, og i dag har jeg rielignende smerter og mer blødning så dette gikk ikke veien. Er knust og helt nummen. Jeg skulle vært 8+4 i dag.
Har ikke opplevd spontanabort før, så jeg lurer på om det vil være synlig at det er et foster som kommer ut når man er 8+4? Eller vil det bare være blodklumper?
Tidligere har jeg bare sendt melding til lege/jordmor avhengig av hvem jeg har vært i kontakt med i forkant om at SA har skjedd. Med MA så er det oppdaget på UL så da vet de jo om det sånn. Jeg skal bare sende en meld i morgen om hvordan helgen har gått til sykehuset også vurderer de hva jeg gjør videre, men mest sannsynlig ingen mer oppfølging før om 4-6 uker.Godt å høre at man ikke ser det, er en frykt jeg fikk nå. Er mye klumper som kommer i dag, så det lille håpet jeg hadde i går om ufarlig blødning er borte.
Skal man kontakte jordmor eller lege? Jeg tenkte å vente til i morgen når det er hverdag, har ikke mer vondt enn vanlig mens foreløpig så.
Mange klemmer til deg også, så trist at det ikke gikk veien for dere <3 Håper du får utredning og hjelp, slik at neste holder til termin <3
Håper neste er den som sitter for dere <3Tidligere har jeg bare sendt melding til lege/jordmor avhengig av hvem jeg har vært i kontakt med i forkant om at SA har skjedd. Med MA så er det oppdaget på UL så da vet de jo om det sånn. Jeg skal bare sende en meld i morgen om hvordan helgen har gått til sykehuset også vurderer de hva jeg gjør videre, men mest sannsynlig ingen mer oppfølging før om 4-6 uker.
Vi er jo nå under ivf, så vi får ganske grei oppfølging. Alt er utredet som utredes kan. Så "bare" uflaks rett og slettMen vi vurderer litt annen støttebehandling neste innsett.
Uff, føler så med deg! Prøv å la være å se nedi, det gjorde jeg den ene gangen og det var IKKE bra for hodet i etterkant. Da tror jeg det var dødt fra kanskje uke 7 så ganske likt som deg, det var ikke stort eller veldig gjenkjennbart. Tror jeg bare hadde god timing med når jeg så ned. Så en slags fasong og litt annerledes farge enn resten av det som kom ut liksom. Skulle gjerne ha slettet det fra minnet.Begynte å blø i går, og i dag har jeg rielignende smerter og mer blødning så dette gikk ikke veien. Er knust og helt nummen. Jeg skulle vært 8+4 i dag.