Jeg fikk svangerskapsforgiftning med første, det begynte rundt uke 27-28 tror jeg så måtte hun ut i uke 35. Til tross for veeeldig høyt blodtrykk gikk det fint med meg, jeg merker lite til det. Fikk beskjed om å gå på albyl-e med nr.2. Jeg begynte 12+0 og fikk ikke svangerskapsforgiftning. Nå med nr. 3 sier legen min at hvis jeg ikke fikk det sist at jeg da ikke skal gå på albyl-e for sjansen er lavere. Men før jeg ble gravid og spurte om risiko for sf sa hun den økte med mors alder og antall graviditeter. Nå er jeg jo eldre og det er mitt tredje svangerskap (4. graviditet). Så sånn sett så øker jo sannsynligheten? Hun skulle undersøke om jeg skulle gå på albyl e, men jeg vil føle meg engstelig om jeg ikke går på det. Altså det er for lite forskning på området til å vite om det var årsaken til at jeg ikke utviklet sf sist eller om jeg ikke hadde utviklet det uansett. Så jeg føler meg absolutt ikke trygg uten.
Er det noen av dere som har hatt samme historie? Altså sf med nr. 1 ikke med nr. 2 og så fått en tredje?
Er det noen av dere som har hatt samme historie? Altså sf med nr. 1 ikke med nr. 2 og så fått en tredje?
Fastlegen har egentlig sykt mye kunnskap om sånne ting, men hun var kanskje ikke helt i sitt a-game når jeg var der denne gangen.