Bilstol

Isab

01.2016 ♥️ 01.2024 ♥️
Tilgangsansvarlig
Stjerneskuddene 2024
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Noen som tenker på bilstol? Vi vurderer Britax rømer baby-safe 5z2. Ønsker isofix, men må da bytte stol senere. Erfaringer?

Hadde en besafe til første, men den var så innmari tung.

Her blir det enten maxicosi eller besafe da det er den adapteren jeg har til vognen. Gav selvsagt bort babybilstolen da nr 2 var ferdig å bruke den :hilarious: Hadde en plan om å stoppe der:hilarious:

Her blir det enten maxicosi eller besafe da det er den adapteren jeg har til vognen. Gav selvsagt bort babybilstolen da nr 2 var ferdig å bruke den :hilarious: Hadde en plan om å stoppe der:hilarious:
Besafe er sikkert ikke like tunge og kavete som i 2016 kanskje? Følte jeg holdt på å slite meg helt ut med den bilstolen :hilarious:

Og jammen kommer det en til :love017 veldig typisk at det skjer når man har gitt bort ting:hilarious:

Vi må ha ny bilstol ja. Hadde Cybex Aton til minste for snart 9 år siden, og den var veldig god! Hadde adapter til babyjogger-vogna, som jeg brukte i henting/levering av storebror osv. Så jeg bar lite på den.
Vet ikke helt hvilken stol vi går for nå!

Besafe er sikkert ikke like tunge og kavete som i 2016 kanskje? Følte jeg holdt på å slite meg helt ut med den bilstolen :hilarious:

Og jammen kommer det en til :love017 veldig typisk at det skjer når man har gitt bort ting:hilarious:
Vi hadde besafe izi go og maxicosi cabriofix, og maxicosien var lettest, men besafen var sikrest. Cabriofixen har ikke den sidebeskyttelsen dessverre, derfor ser jeg på andre modellere denne gangen.
Måtte kvitte oss med besafe stolen da vi fikk en putekriger, og stolen ble alt for smal. Maxicosien var mye bredere. Brukte da den til nr1 og nr2. Gav den bort når nr 2 gikk over til større bilstol, litt også pga at om vi skulle ha en til så ville jeg ha en sikrere stol. Men sa til alle at det ikke kom flere nå :hilarious:

Vinslapp spørsmål om når nr 3 skulle komme da :D Alle ble overrasket over den nyheten:hilarious:

Hahah herlig! "Suuurprise! Det kommer en til :D"

Er veldig usikker på hvilken stol vi skal gå for egentlig, men har veeeldig lyst på britax sin :happy:

• Liker
Reactions: E&B
Hahah herlig! "Suuurprise! Det kommer en til :D"

Er veldig usikker på hvilken stol vi skal gå for egentlig, men har veeeldig lyst på britax sin :happy:
så at det var ett stort utvalg av babystoler på nett, mange som så flotte ut. Deriblant noen av cybex sine nye. Men vil ikke bruke mangfoldige tusen på en bilstol som blir brukt i 4-6 mnd :hilarious: fra 6mnd så har jeg ikke giddet å drasse på stolen,nr 1 var også 9kg når hun var 6mnd så var ekstra tungt å drasse på, så da har vi gått over til bilstol nr 2 :)

så at det var ett stort utvalg av babystoler på nett, mange som så flotte ut. Deriblant noen av cybex sine nye. Men vil ikke bruke mangfoldige tusen på en bilstol som blir brukt i 4-6 mnd :hilarious: fra 6mnd så har jeg ikke giddet å drasse på stolen,nr 1 var også 9kg når hun var 6mnd så var ekstra tungt å drasse på, så da har vi gått over til bilstol nr 2 :)
Sambo er veldig for at vi skal ha den britax stolen. Tror det var fordi den kan svinges, men må bytte etter en liten stund likevel, og det er flere varianter med sving :smiley-ashamed004 Skjønner godt hva du mener med å ikke bruke så mye på en stol som kun varer 4-6 mnd:smiley-ashamed004

Hadde maxicosi cabriofix med nr1 og 2 og syntes den var grei. Men gav den bort etter nr2... nå får vi en annen av noen i familien, er en med isofix base, men kan være at jeg bare beltemonterer den i starten, for da er det mulig å beholde bilen vår litt lengre.

Vi må ha ny bilstol ja. Hadde Cybex Aton til minste for snart 9 år siden, og den var veldig god! Hadde adapter til babyjogger-vogna, som jeg brukte i henting/levering av storebror osv. Så jeg bar lite på den.
Vet ikke helt hvilken stol vi går for nå!
Nei det er en hel jungel med bilstoler å velge mellom :smiley-ashamed004

Her har vi cybex cloud Z fra nr 1, så blir nok å bruke den de første mnd. Får se hva vi gjør med bilstol nr 2 etterhvert! Vi har den og som skal på samme base, men liker veldig godt besafe sine i forhold til cybex på stol2 :)

Back
Topp