Livmorkanten

Med forrige barn (nr2) tror jeg at jeg kjente toppen av livmora i uke 11. Nå er jeg bare uke 9, og det er 9 år siden jeg var gravid sist. Så jeg forventer ikke at den spretter opp like fort denne gang.

Jeg har kjent den en morgen for en tid tilbake, var det i uke 8? (tredjegangs), men glemt litt av å sjekke etter den på morgenen etterpå :)

Jeg har ikkje kjent den, men det er jo mulig at jeg ikke helt vet hva jeg kjenner eller ikke :laughing002

Jeg har ikkje kjent den, men det er jo mulig at jeg ikke helt vet hva jeg kjenner eller ikke :laughing002
Den er ikke alltid så lett å kjenne. Jeg klarte ikke å finne den før jordmor forklarte og viste meg hvordan :hilarious:

Jeg kjenner den og gjort en liten stund, men er nå i uke 15 da, så hadde vært rart å ikke kjenne den nå :smiley-ashamed004 Kan se livmora stikke it når jeg ligger på rygg. Når jeg står er det ikke så lett å se med mindre man vet:happy:

Jeg kjenner kanten, litt nedfor navlen. Er 13+0 i dag. Føler den er høyere opp allerede, i forhold til de to forrige svangerskapene. Kan det være tvillinger? :O Skal på ultralyd neste uke.

Jeg kjenner kanten, litt nedfor navlen. Er 13+0 i dag. Føler den er høyere opp allerede, i forhold til de to forrige svangerskapene. Kan det være tvillinger? :O Skal på ultralyd neste uke.
Har du ikke vært på noen ultralyd enda? Livmoren kan også strekke seg litt fortere når den har vært strukket før :)

Hei! Jeg vet ikke om det er livmorhalskanten jeg kjenner eller ikke, men er noe tydelig hardere nederst på magen min enn ellers. Jeg har litt ekstra polstret mage, ikke mye, men litt og sikkert derfor jeg ikke kjenner det sååå tydelig(?). MEN det jeg lurer på er at det virker litt som at livmoren er mer mot Venstre enn høyre side? Kan det stemme? For er mye hardere og spent på Venstre siden av magen enn på høyre. Aldri vært gravid før så har ingenting å sammenligne med….

Ikke livmorHALSkanten, livmorkanten ;) Hvor langt på vei er du? Som førstegangsgravid tar det litt lengre tid før livmoren kommer opp.
Jeg kjenner livmoren fra ca trusekanten og nærmer seg veldig navlen nå. Det er lettest å kjenne det på morgenen i sengen, jeg kan holde på den med hele håndflaten. Akkurat som en hard ball, og den er faktisk mer mot venstre side, slik som du beskriver. Rare greier;) jeg er 13+4 idag, og gravid for 4.gang.

Ikke livmorHALSkanten, livmorkanten ;) Hvor langt på vei er du? Som førstegangsgravid tar det litt lengre tid før livmoren kommer opp.
Jeg kjenner livmoren fra ca trusekanten og nærmer seg veldig navlen nå. Det er lettest å kjenne det på morgenen i sengen, jeg kan holde på den med hele håndflaten. Akkurat som en hard ball, og den er faktisk mer mot venstre side, slik som du beskriver. Rare greier;) jeg er 13+4 idag, og gravid for 4.gang.
Kjenner den også mer mot venstre side. Akkuratt som du beskriver. 13+4 i dag jeg også :D

Back
Topp