I gjennomsnittet så lever jo sperm i 5 dager i skjeden, men jo nærmere eggløsning man er, jo bedre sjanser har man jo.
Så jeg lurer på om noen av dere har blitt gravide med sex flere dager fra eggløsning? Kanskje det er litt feil forum å spør på siden de fleste prøvere prøver å ha sex så nært eggløsning som mulig, men jeg prøver
Vi er ikke prøvere helt enda, men jeg har fjernet spiralen og vi har egentlig fulgt syklusen for når det er trygt/ikke trygt og jeg har testa etter eggløsning for mer nøyaktige målinger. Jeg har hatt ganske stabile sykluser, med eggløsning på cd 17-18 i en 30 dagers syklus. Litt kort lutealfase, men det har nok hengt litt igjen etter spiralen. Denne syklusen der i mot bestemte eggløsningen seg for å komme hele 4 dager før appen klarte å forutse. Den har vært ganske spot on de andre syklusene. Normalt pleier jeg å få ganske tydelige symptomer, men jeg tror kroppen også ble tatt litt på senga av denne. Så det eneste jeg fikk var eggløsningssmerter dagen før og på eggløsningsdagen.
Vi hadde egentlig tenkt å begynne prøving etter sommeren, så jeg håper egentlig ikke det skjer noe nå, men jeg har blitt ganske kjapt gravid før (første syklus 3 ganger). Så jeg føler på meg at det er en done deal nå
Jeg ønsker så sykt å være gravid og få en til unge så det føles så rart å ikke ønske noe samtidig som man ønsker det så mye..
Det går jo som det går, men hva er sannsynligheten egentlig for at det kan klaffe?
Så jeg lurer på om noen av dere har blitt gravide med sex flere dager fra eggløsning? Kanskje det er litt feil forum å spør på siden de fleste prøvere prøver å ha sex så nært eggløsning som mulig, men jeg prøver
Vi er ikke prøvere helt enda, men jeg har fjernet spiralen og vi har egentlig fulgt syklusen for når det er trygt/ikke trygt og jeg har testa etter eggløsning for mer nøyaktige målinger. Jeg har hatt ganske stabile sykluser, med eggløsning på cd 17-18 i en 30 dagers syklus. Litt kort lutealfase, men det har nok hengt litt igjen etter spiralen. Denne syklusen der i mot bestemte eggløsningen seg for å komme hele 4 dager før appen klarte å forutse. Den har vært ganske spot on de andre syklusene. Normalt pleier jeg å få ganske tydelige symptomer, men jeg tror kroppen også ble tatt litt på senga av denne. Så det eneste jeg fikk var eggløsningssmerter dagen før og på eggløsningsdagen.
Vi hadde egentlig tenkt å begynne prøving etter sommeren, så jeg håper egentlig ikke det skjer noe nå, men jeg har blitt ganske kjapt gravid før (første syklus 3 ganger). Så jeg føler på meg at det er en done deal nå
Jeg ønsker så sykt å være gravid og få en til unge så det føles så rart å ikke ønske noe samtidig som man ønsker det så mye.. Det går jo som det går, men hva er sannsynligheten egentlig for at det kan klaffe?

Så våknet de og fikk ikke sove igjen, og så våknet de når vi var fremme kl 02:30 og nektet å sove igjen. Bare sto i reisesengene sine og reiv i kanten slik at den vippet fra side til side og bråkte, sovna sikkert ikke før nærmere 03:30-04. Gjennom dette her lå sambo å snorket. Så våknet selvfølgelig eldste igjen klokka 07, vekka lillebror prøvde å få de til å se litt på netflix fordi hvis vi sto opp så vekka vi de vi er på besøk hos og de var jo også våkne i natt for å ta oss i mot. Så da har de drevet med baby wrestling oppi den ene reisesenga med kvelertak og hår riving. Dette har også sambo sovet igjennom… Så nå kjenner jeg at jeg er super trøtt og irritert og stressa av den positive testen på feil tidspunkt og kjenner at angsten bare bygger seg opp med tanken på tre små som skal stå å prøve å ta livet av hverandre 
lykke til