Besøk på sykehuset.

J-40451389

Flørter med forumet
Hva er «vanlig» nå om dagen i forhold til besøk av familie på sykehuset etter man har født? Slik jeg har forstått det så er man jo veldig kort tid på sykehuset, 1-3(?) dager. Er det virkelig sånn at man lar hele familyen fra begge sider komme å hilse på i løpet av denne korte tiden?:bored:
Forstår at det er store individuelle forskjeller her, og sikkert mange faktorer som spiller inn.
Jeg er førstegangsfødende, har selv ikke så «stor» familie på min side, men babypappa har stor og engasjert familie som hadde sett for seg å besøke på sykehuset siden de gjorde det med niesene og nevøene hans :rolleyes:

Som du skriver selv, er det store individuelle forskjeller her. Min og mannens familie stikker sikkert en tur innom. Det er vanlig hos oss. Alle tar en tur innom sykehuset :)

På sykehuset jeg skal føde er det kun tillatt med besøk fra partner og eventuelle søsken til baby. Så her har de fortsatt med strenge regler for besøk. Det er jo så klart mulig å ta med seg baby ned i kantina eller noe lignende, men de får ikke komme på barselavdelinga. Kanskje det er noen sånne regler på stedet du skal føde også?

På sykehuset jeg skal føde er det kun tillatt med besøk fra partner og eventuelle søsken til baby. Så her har de fortsatt med strenge regler for besøk. Det er jo så klart mulig å ta med seg baby ned i kantina eller noe lignende, men de får ikke komme på barselavdelinga. Kanskje det er noen sånne regler på stedet du skal føde også?
Samme her. Det står også at det er anbefalt å ikke ta med baby ned i kantina og heller bruke tiden på å bli kjent med den lille, amming, osv. Kun ha besøk av partner og søsken

Samme her.
Like greit tenker jeg.

Det tar faktisk noen dager å få i gang ammingen, så er jo veldig greit å få ro og fred.
På en annen side, så kan noen synes det er greit at alle får hilse på i 1t, og så få være i fred de resterende 23 timene i døgnet og, så.. preferanser, tenker jeg.

Jeg har tenkt litt på dette, og lener meg litt mot at kanskje det er greit å ta imot på sykehuset så er det litt mindre rush å besøke når vi kommer hjem. Tenker at vi trenger den første tiden hjemme alene for å finne ut av ting:)
Jeg syns det var bedre med besøk på sykehuset. Slapp vi stille med kaffe/snacks og de måtte gå når besøkstida var over nå er det bare lov med søsken av den nyfødte så må ha alle hjem nå

Jeg syns det var bedre med besøk på sykehuset. Slapp vi stille med kaffe/snacks og de måtte gå når besøkstida var over nå er det bare lov med søsken av den nyfødte så må ha alle hjem nå

Om man drar på barselbesøk og forventer full oppvartning, så tenker jeg at man fortjener å bli skuffa :bag:
Her har vi god kaffemaskin, så kaffe skal de alltids få (men de får hente kopp og trykke på knappen sjæl), men jeg kommer ikke til å stille med noe snacks, det får de stille med selv. :P

Om man drar på barselbesøk og forventer full oppvartning, så tenker jeg at man fortjener å bli skuffa :bag:
Her har vi god kaffemaskin, så kaffe skal de alltids få (men de får hente kopp og trykke på knappen sjæl), men jeg kommer ikke til å stille med noe snacks, det får de stille med selv. :p
Enig, de som kommer innom får heller ha med seg no! :)

Syns også man kan si fra at man ikke orker masse besøk i starten.:wacky: Også ev samle besøket til en masete dag fremfor at folk skal komme hver dag…

Enig, de som kommer innom får heller ha med seg no! :)

Syns også man kan si fra at man ikke orker masse besøk i starten.:wacky: Også ev samle besøket til en masete dag fremfor at folk skal komme hver dag…
Her har det ikke vært noe særlig problem, egentlig. Vært i knall form etter fødsel med både nr2 og nr3, og ikke så veldig mange som titter innom. Og de som gjør, VET at man tar korte besøk :p

Syns det er greit med besøk på sykehuset, sånn egentlig... bare man spør først og jeg har mulighet til å si nei om fødselen har vært lang og jeg trenger å sove litt først.

Med første var jeg så sliten og trøtt... var grusomt at "folk" bare dukket opp i døren når jeg forsøkte sove. :wtf:

Syns det er greit med besøk på sykehuset, sånn egentlig... bare man spør først og jeg har mulighet til å si nei om fødselen har vært lang og jeg trenger å sove litt først.

Med første var jeg så sliten og trøtt... var grusomt at "folk" bare dukket opp i døren når jeg forsøkte sove. :wtf:

Jeg fødte første under svineinfluensa, så fødeavd var stengt. Når jeg da måtte være der en hel uke, så var det faktisk pyton å være alene hele døgnet.
Vanskelig å si hvordan formen er etter fødsel da, men de som er førstegangs har jeg inntrykk av at de har litt mer ubehag og er mer sliten etterpå. Er i alle fall opplevelsen jeg hadde selv, og får inntrykk av fra andre.

Men ja, alt av besøk burde i så fall være forhåndsavtalt..

Med første var jeg også veldig sliten og trøtt husker jeg, men det var helt umulig å slappe av da familie og venner kom å banket på «hele tiden» uten avtale. Det var så slitsomt at når jeg ventet andremann så sa jeg på forhånd at jeg ikke ville noe ha besøk på sykehuset = det ble veldig kjedelig :hilarious:

Med første var jeg også veldig sliten og trøtt husker jeg, men det var helt umulig å slappe av da familie og venner kom å banket på «hele tiden» uten avtale. Det var så slitsomt at når jeg ventet andremann så sa jeg på forhånd at jeg ikke ville noe ha besøk på sykehuset = det ble veldig kjedelig :hilarious:

Har inntrykk av at de fleste er i generelt dårligere form etter nr1 enn nr2. Mulig man har lengre fødsel og dermed mer sliten...eller at det går på det psykiske, siden alt er helt nytt...?
Med barn nr 2 og nr 3 har jeg jo vært i knallform etterpå.
Jeg gleder meg så sjukt til å ploppet ut nr4 nå, og få det rushet til å styre rundt fordi energinivået plutselig er DER OPPE. :P

Jeg har grublet mye på dette, da jeg har 7 søsken selv og mange av di vil komme inn på sykehuset. Det blir fort mye liv og røre! :hilarious: hvertfall når noen alltid liker og komme på ting i lag! Har derfor sagt i fra at jeg skal ha spørsmål om å få komme, og det er langt i fra sikkert di får et JA! Eneste som jeg vet får komme er mor og kjæresten, og svigermor. Resten får vente hvis jeg skulle føle det blir for mye der og da, og at jeg vil dele dem opp evt, en om gangen:happy11

Jeg har grublet mye på dette, da jeg har 7 søsken selv og mange av di vil komme inn på sykehuset. Det blir fort mye liv og røre! :hilarious: hvertfall når noen alltid liker og komme på ting i lag! Har derfor sagt i fra at jeg skal ha spørsmål om å få komme, og det er langt i fra sikkert di får et JA! Eneste som jeg vet får komme er mor og kjæresten, og svigermor. Resten får vente hvis jeg skulle føle det blir for mye der og da, og at jeg vil dele dem opp evt, en om gangen:happy11

Det er lov å føde i hemmelighet, og deretter si i fra om at "jeg trenger å hvile i dag, men du kan sende en melding og spørre i morgen" når man annonserer fødselen. : )

(Og, "dere kan få stikke innom når vi er kommet hjem. Ta med boller og brød." :hilarious: )

Det er lov å føde i hemmelighet, og deretter si i fra om at "jeg trenger å hvile i dag, men du kan sende en melding og spørre i morgen" når man annonserer fødselen. : )

(Og, "dere kan få stikke innom når vi er kommet hjem. Ta med boller og brød." :hilarious: )
Kommer nok til å svare noe sånn :-) hvertfall den delen med ta med noen boller :hilarious:

Kommer nok til å svare noe sånn :) hvertfall den delen med ta med noen boller :hilarious:

Jeg har så sjukt lyst på kanelboller...
Og babyen min har alt hun trenger. Så når folk spør hva jeg ønsker til baby... "Mammaen vil ha brød og boller i alle fall." :hilarious:

Ja med nummer 2 eller nummer 3 var jeg opplagt og alt, ingen problem med besøk :wacky:

Back
Topp