Missed Abortion

Føler med dere alle, det er bare så trist og utmattende. Fikk konstatert tom fostersekk på 6+6 tidligere i uka, og går nå rundt og venter (og håper) på at aborten begynner av seg selv. Skal på kontrollultralyd når jeg har kommet over i uke 8 og hvis det ikke er noen blødninger til da, settes jeg i gang medikamentelt her også. Gruer meg allerede veldig til cytotecen - hvordan har det vært for dere som har tatt det? Har det reellt vært over på 4-6 timer?

Føler med dere alle, det er bare så trist og utmattende. Fikk konstatert tom fostersekk på 6+6 tidligere i uka, og går nå rundt og venter (og håper) på at aborten begynner av seg selv. Skal på kontrollultralyd når jeg har kommet over i uke 8 og hvis det ikke er noen blødninger til da, settes jeg i gang medikamentelt her også. Gruer meg allerede veldig til cytotecen - hvordan har det vært for dere som har tatt det? Har det reellt vært over på 4-6 timer?
Jeg fikk i dag, først tabletter vaginalt og etter 3 timer tabletter oralt. Var over etter ca 6-7 timer, og fikk først da dra hjem fra sykehuset. Vi har to timer å kjøre tiø sykehus, så de ville ha meg til observasjon til det verste var over.

Det verste har vært over da ja. For meg var det som en kraftig mens med murringer. Veldig overkommelig, og ikke så ille som jeg hadde forberedt meg på. Nå hadde jeg ikke full effekt av cytotec da, fikk i tillegg en slags allergisk relasjon på ene armen.

Så trist at du går gjennom det også :Heartred

Hos meg tok det lang tid før cytotec begynte å virke, så jeg måtte ta to ekstra under tunga etter 6 timer. Da begynte ting å skje og det meste kom ut på noen timer. Men det kom også en god del dagen etterpå. Det som var bra var at jeg alltid rakk toalettet før klumpene kom. Veldig lite smerter, omtrent ingenting, men tok jo smertestillende.

Mot kvelden på dag 2 blødde jeg bare litt. Og i dag på dag 3 ser det ut som at jeg blør enda mindre igjen.

Jeg gruet meg veldig, men alt i alt gikk det veldig fint!

Lykke til! Håper opplevelsen blir så ok som den kan bli:Heartred

Så trist at du går gjennom det også :Heartred

Hos meg tok det lang tid før cytotec begynte å virke, så jeg måtte ta to ekstra under tunga etter 6 timer. Da begynte ting å skje og det meste kom ut på noen timer. Men det kom også en god del dagen etterpå. Det som var bra var at jeg alltid rakk toalettet før klumpene kom. Veldig lite smerter, omtrent ingenting, men tok jo smertestillende.

Mot kvelden på dag 2 blødde jeg bare litt. Og i dag på dag 3 ser det ut som at jeg blør enda mindre igjen.

Jeg gruet meg veldig, men alt i alt gikk det veldig fint!

Lykke til! Håper opplevelsen blir så ok som den kan bli:Heartred

Så fint å høre at det gikk relativt greit for deg :Heartred Innser at jeg jo ikke kan forberede meg så altfor mye på hvordan det blir, da jeg fra tilbakemeldingene skjønner at det jo kan oppleves og være veldig forskjellig. Men når man vet at det er tidsbegrensa skal det jo gå. Vil bare bli ferdig med det og klar til å prøve på nytt!

Back
Topp