IKM uke 26 ☀️

Hvor mange dpo er du? Jeg får jo ganske tidlig el, som ikke er så bra egentlig. Kanskje det er bra at din el lar vente litt på seg?
Jeg er på cd 14. Sist pp hadde jeg el smerter 4 dager før el, så at jeg ikke kjenner noe nå bekymrer meg litt. Jeg hadde el på cd 22 sist, har drukket salvie te i håp om å få el litt tidligere.
nei, det er vel ikke så bra å ha el for tidlig heller. Hvorfor kan ikke el bare skje på cd 14 som det står i boka? :hilarious:

Jeg er på cd 14. Sist pp hadde jeg el smerter 4 dager før el, så at jeg ikke kjenner noe nå bekymrer meg litt. Jeg hadde el på cd 22 sist, har drukket salvie te i håp om å få el litt tidligere.
nei, det er vel ikke så bra å ha el for tidlig heller. Hvorfor kan ikke el bare skje på cd 14 som det står i boka? :hilarious:
Haha, ja, det burde vært sånn. :)

Har du prøvd letrozol f.eks., om sen eggløsning er noe som gjentar seg ofte?

Hmm, jeg fikk denne nå! Hadde litt blodig slim på papiret da jeg var på do i går. Hatt EL-smerter en ukes tid. Vi la inn aksjer i går, men jeg trodde jeg hadde hatt EL, for livmortappen er høy og lukket! Skjønner ingenting.. jaja, jeg får vel ikke svar på noen ting før TR (forhåpentligvis ikke) kommer!
IMG_1107.jpeg

Jeg var redd for å måtte melde meg ut av denne tråden, men føler at det kanskje er en liten mulighet for positiv test om 2 uker.

Fikk positiv eggløsningstest i går (tirsdag) og aksjelegging i kveld. Håper virkelig at det ikke ble for sent i forhold til eggløsning

Jeg var redd for å måtte melde meg ut av denne tråden, men føler at det kanskje er en liten mulighet for positiv test om 2 uker.

Fikk positiv eggløsningstest i går (tirsdag) og aksjelegging i kveld. Håper virkelig at det ikke ble for sent i forhold til eggløsning
Krysser fingrene :):D

Haha, ja, det burde vært sånn. :)

Har du prøvd letrozol f.eks., om sen eggløsning er noe som gjentar seg ofte?
Nei, jeg har ikke prøvd det. Men gynekologen ville skrive det ut til meg. Men hun er fullbooket i juni, i juli er det ferie, så det blir ikke evt før august.

Hei dere! Jeg tror jeg hører hjemme her denne runden :)

Brukernavn - Alder - Barnet du prøver på - PP - EL - IKM
Zyxl - 30 - B1 - PP8 - 16.06 - 01.07

Dette er min andre prøveperiode med progesteronstøtte og etter skylling av tette eggledere. Historisk sett har jeg hatt EL mellom dag 14-15, og derfor jeg er litt forvirret denne måneden. Jeg temper, for å være sikker med når jeg skal begynne med prog.støtten (3 dager etter EL) og FF mener eggløsning var allerede CD10 denne syklusen. Jeg er forsåvidt "enig" i at tempen har steget, men jeg har ikke hatt noen andre symptomer. Jeg forventer egentlig EL i morgen. Jeg testet ikke så tidlig som CD10, så jeg kan heller ikke lene meg på noen tester, men jeg hadde faktisk litt andre tegn til det. På tirsdag var jeg også på jobbfest, så tempen kan ha blitt påvirket av det onsdag morgen. Jammen ikke lett, men jeg tenker jeg får svaret på EL-test i ettermiddag. Den er stort sett alltid negativ på morgenen, og blir positiv på ettermiddagen på cd14. Jeg har litt murringer, så er veldig nyskjerrig!

Nei, jeg har ikke prøvd det. Men gynekologen ville skrive det ut til meg. Men hun er fullbooket i juni, i juli er det ferie, så det blir ikke evt før august.
Hun kan vel bare skrive ut en resept uten at du må ha en time? Jeg fikk letrozol endelig etter at jeg sendte en mail til gynekolog.

Cowgirl - om du hadde lagt ut det bilde fra dag 1 til egget fester seg? :joyful:

Hadde vært moro å følge den ettersom man finner EL

Nå gadd jeg ikke å vente til neste uke med å bestille termometer :hilarious::hilarious: dem hadde tilbud.Men måtte betale for frakt da men men. Så får man svi at penger på tester i neste uke.

Så får jeg sett hvor forskjell det er fra temping med klokken og temping vag. Som jeg egentlig har gjort en/to sykluser.

Spent på hvordan kurven når jeg virkelig begynner å gå all in for å tempe vag samt med klokken hvilken dato den mener jeg har EL / egget slipper. For det er vell nettopp dette med ff appen at krysser kommer den dagen egget slippes som jeg oppfattet det

Hun kan vel bare skrive ut en resept uten at du må ha en time? Jeg fikk letrozol endelig etter at jeg sendte en mail til gynekolog.
Helt enig! Hun skrev i mailen at hun ønsket meg inn på time for å forklare meg muntlig og skriftlig. Det må vel bare være for å tjene penger!
Er det første runden din med letrozol?

Cowgirl - om du hadde lagt ut det bilde fra dag 1 til egget fester seg? :joyful:

Hadde vært moro å følge den ettersom man finner EL
Ja, stemmer. På første side under ikm dagene :joyful:

Hei dere! Jeg tror jeg hører hjemme her denne runden :)

Brukernavn - Alder - Barnet du prøver på - PP - EL - IKM
Zyxl - 30 - B1 - PP8 - 16.06 - 01.07

Dette er min andre prøveperiode med progesteronstøtte og etter skylling av tette eggledere. Historisk sett har jeg hatt EL mellom dag 14-15, og derfor jeg er litt forvirret denne måneden. Jeg temper, for å være sikker med når jeg skal begynne med prog.støtten (3 dager etter EL) og FF mener eggløsning var allerede CD10 denne syklusen. Jeg er forsåvidt "enig" i at tempen har steget, men jeg har ikke hatt noen andre symptomer. Jeg forventer egentlig EL i morgen. Jeg testet ikke så tidlig som CD10, så jeg kan heller ikke lene meg på noen tester, men jeg hadde faktisk litt andre tegn til det. På tirsdag var jeg også på jobbfest, så tempen kan ha blitt påvirket av det onsdag morgen. Jammen ikke lett, men jeg tenker jeg får svaret på EL-test i ettermiddag. Den er stort sett alltid negativ på morgenen, og blir positiv på ettermiddagen på cd14. Jeg har litt murringer, så er veldig nyskjerrig!
Hei hei, velkommen til oss :love017

Husker jeg fulgte deg i sist pp, hadde virkelig troen på at en spire skulle sitte etter skyllingen. Håper den sitter denne gang:D

Nå begynner småling mens murringer. / EL smerter. Skjønner ingenting hvis EL plutselig bestemmer seg for å komme nå :wideyed: Kjente EL smerter ved CD13. Og er nå CD16. Skjønner ikke helt hva kroppen prøver å gjøre akkurat nå. Kanskje noen kloke hoder her som har opplevd det samme. Kanskje?

Last edited:
Helt enig! Hun skrev i mailen at hun ønsket meg inn på time for å forklare meg muntlig og skriftlig. Det må vel bare være for å tjene penger!
Er det første runden din med letrozol?
Ja, er min første runde. Vet jo ikke om det har fungert, sannsynligvis ikke.
Virker unødvendig at du skal ha en time om du allerede har vært hos denne gynekologen før.

Da er jeg vel 1dpo :smiley-ashamed004 ventetiden kan starte.. heldigvis er det mye som skjer om dagene. Holder meg opptatt med alt mulig:Heartred

Da er jeg vel 1dpo :smiley-ashamed004 ventetiden kan starte.. heldigvis er det mye som skjer om dagene. Holder meg opptatt med alt mulig:Heartred
Vi e ganske synkrone, og begge nettopp fått en mulig pcos tror jeg? :)

Krysser fingrene for oss begge :Heartblue Håper virkelig jeg har litt god karma igjen etter MA i april:)

Da har jeg og vært hos gyn- god effekt av letrozol! Ble veldig lettet :happy: Hun så et egg på 18mm, så sannsynlig eggløsning nå straks. Anbefalte oss å ha sex hver dag- men i denne varmen føles det veeldig mye:dead:

Men, jeg har prøvd eggløsningstester fra clearblue denne mnd, de lilla. Fikk fast smiley på søndag, og vet jeg da skal slutte å teste med den egentlig, men den må vel ha vært feil? Har jo ikke hatt EL i følge gyn.. kn konsentrasjonen på urinen gi feil svar?
Tok en ny i dag og fikk blinkene smiley.. bør jeg da teste flere ganger for dagen?

Hodepine/ migrene og murringer i mage og rygg på dag 8 i dag… vært sengeliggende i 3 dager, og kjenner at jeg er rimelig lei! usikker på hvor mange dpo også! Tipper kanskje 2/3 ut ifra slim og EL-tester.

Hei hei, velkommen til oss :love017

Husker jeg fulgte deg i sist pp, hadde virkelig troen på at en spire skulle sitte etter skyllingen. Håper den sitter denne gang:D
Takk! :Heartred

Ja, jeg husker på deg også! Håper for din skyld og at dette er måneden :)

Jeg fikk negativ EL-test i går og i dag også, og da kan jeg ikke annet enn å stole på tempen og FF, og gå med på at jeg mest sannsynlig hadde tidlig EL denne syklusen. Det kan jo ha vært prog.tilskuddet fra forrige syklus som spillte litt inn, ikke vet jeg! Jeg har iallefall startet på progesteron fra og med i dag. Har etter avtale med gyn økt dosen fra 2-3 tabletter, så får vi se om det gjør susen. Hvis FF har rett, har vi faktisk truffet på timingen likevel, så da er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke begynte for seint på progesteronet (4 dpo) og at det ikke er en forsinket EL som jeg potensielt ødelegger for nå. Det er jammen mye å tenke på laughing6

Back
Topp