~Juni 2023~

Det er sant, har egentlig vært der noen måneder. Sitter litt fast der jeg er nå, men jeg gir ikke opp. Men følger i det minste kravene!

Så bra ❤️ blir sikkert kjekt å få inn den henvisningen ❤️

Er jo fint med litt tid sammen også ❤️❤️
Ja, vi fikk oss en fin tur, ikke at vi gikk så langt og pratet så MYE, men det e noe med å ha litt tid med en og en unge som er litt fint :)

I dag skal yngste på fotball (faren er trener) og mellomste på sin siste turntrening (det er sommeravslunting i helga, og hun slutter pga endrede treningstider som kræsjer med andre aktiviteter neste år, har bare gått på turn et år) så jeg kan jo se om jeg får med meg eldste på tur etter at jeg har kjørt henne på turn, om han vil. Eller, nei, søren, jeg har jo dugnad 16-20 i dag da utgikk den gitt...

I morgen er fau møtet mannen skulle på flyttet til neste uke, så mulig vi alle fem kan dra på speideravslutningen da.

Ja, vi fikk oss en fin tur, ikke at vi gikk så langt og pratet så MYE, men det e noe med å ha litt tid med en og en unge som er litt fint :)

I dag skal yngste på fotball (faren er trener) og mellomste på sin siste turntrening (det er sommeravslunting i helga, og hun slutter pga endrede treningstider som kræsjer med andre aktiviteter neste år, har bare gått på turn et år) så jeg kan jo se om jeg får med meg eldste på tur etter at jeg har kjørt henne på turn, om han vil. Eller, nei, søren, jeg har jo dugnad 16-20 i dag da utgikk den gitt...

I morgen er fau møtet mannen skulle på flyttet til neste uke, så mulig vi alle fem kan dra på speideravslutningen da.

Skikkelig tidsklemme altså!!
Jeg holder på å fore noe unger, skal kjøre eldste på teater generalprøve etterpå.

Gidder ikke vente 3 timer i byen (spesielt ikke når minstemor er syk med feber og hoste), så bad eksen om å hente etterpå. :)
I morgen er det forestilling.

Skikkelig tidsklemme altså!!
Jeg holder på å fore noe unger, skal kjøre eldste på teater generalprøve etterpå.

Gidder ikke vente 3 timer i byen (spesielt ikke når minstemor er syk med feber og hoste), så bad eksen om å hente etterpå. :)
I morgen er det forestilling.
Byttet med bror min, jeg pleier levere på turn og han henter, men det er 19-2030 så jeg henter etter dette her.
. Mannen tar med yngste på fotball og eldste blir alene hjemme, det går jo fint han er 14.

Det er generalprøve til forestilling her i dag og jeg er bare vakt for å sende rett unger til rett sted.

Mine er ikke med. De valgte å stå over fordi de heller går på sommeravslutning for speideren. Så blir de vel heller med på kulturskolen til jul, for det kræsjer nesten garantert med den julekonserteren og speiderens juleavslutning

Så vi går litt annethvert år her og der

Byttet med bror min, jeg pleier levere på turn og han henter, men det er 19-2030 så jeg henter etter dette her.
. Mannen tar med yngste på fotball og eldste blir alene hjemme, det går jo fint han er 14.

Det er generalprøve til forestilling her i dag og jeg er bare vakt for å sende rett unger til rett sted.

Mine er ikke med. De valgte å stå over fordi de heller går på sommeravslutning for speideren. Så blir de vel heller med på kulturskolen til jul, for det kræsjer nesten garantert med den julekonserteren og speiderens juleavslutning

Så vi går litt annethvert år her og der

Neste år så kutter vi judo, og eldste ville ikke fortsette på ridning, så da blir det kun teater på eldste og ridning på mellomste. Det blir gøy. Og da blir det ikke noe kræsj egentlig. For vi kan dele oss opp.
Jeg har holdt på å bli gal av å skulle kjøre steder tre ganger i uka. Det har jeg ikke ork til. Hører du har det enda verre :p men jeg har ikke selv overskudd til sånt (kjøring 30-40 min hver vei, pluss venting på området, tar mye energi for meg). Også får vi jo en til snart, og det blir liksom hektisk nok. :P

Nå har jo ofte mamma kjørt på ridning, og eksen kjørt på teater/judo hver tredje uke, men kjenner det ble litt nok. Men jeg gleder meg til å se mellomste prøve seg på fast ridning! Hun har god balanse på hesten og er genuint interessert. Får for det meste bare sitte på hesten barbak hjemme da. Eldste har vært mer sånn "meh". Men har blitt utrolig flink!! Så sånn sett synes jeg det var litt synd hun ikke ville fortsette (men hun skal fortsette å ri da. Bare hjemme + kanskje månedlige kurs)

Vi kjører stort sett ikke mer enn 10 min. Liten kommune, vi bor på midten, det er ca 10 min hver vei. (utenom en del fotballkamper) og jeg og mannen deler på å følge opp aktiviteter.

stakkars jenta hun blir 9 år om 2 uker og her er det veldig tidlig med alt. Hår hår og nå er kviser framme. Jeg selv har aldri hatt så mye kviser og ikke så tidlig alder.
Hvordan gjøre dette lettere for hun?? Noe vi kan bruke en at bare vaske ansiktet godt med vann??

Ohoi. Min samboer har plutselig begynt å snakke om å få et barn nr 3. Jeg som har vært overbevist om at det holder med to har blitt usikker :p slik ting er per nå så er det ikke aktuelt nå, men jeg er 34år, så kan ikke vente all verdens lenge heller... Mye tanker å gjøre meg opp nå :p minstemann er 5. Klarer jeg å begynne på nytt?

Ohoi. Min samboer har plutselig begynt å snakke om å få et barn nr 3. Jeg som har vært overbevist om at det holder med to har blitt usikker :p slik ting er per nå så er det ikke aktuelt nå, men jeg er 34år, så kan ikke vente all verdens lenge heller... Mye tanker å gjøre meg opp nå :p minstemann er 5. Klarer jeg å begynne på nytt?
Jeg var vel 36 eller 37 når jeg fikk yngste? La oss se, jeg er 43 og hun er 7, til jul er hun 8, da er jeg 44, så jeg var vel 36 da når jeg fikk nr 3. Mellomste ble 5 et par mnd senere. Men for vår del er det jo slik at avstanden mellom ungene har ikke vi bestemt. Vi prøvde fra før første mens vi, det bare tok den tiden det tok. Med yngste tok det noen runder med hormoner også.

Vanskelig å sove med så mange spørsmål i hodet, mener denne 7 åringen min.

Men det er ikke enkle spørsmål å svare på heller.

Hvorfor er Russland fiende med.... Natron? Vi kommer frem til at hun mener Nato.

Og hvorfor kan ikke bare Nato si ja til at Ukraina kan blir med, så de kan få hjelp?

Og hjelper Nato Ukraina? (den kunne jeg svare ja på. Sånn inndirkete i alle fall hjelper mange Nato land Ukraina med forsyninger mm)

Men brått er vi over på at hun vil bli myk og klare spagaten. For det er bare tre jenter i klassen som ikke klarer minst en av spagatene. Noen klarer begge.

Mye energi i jenta i dag gitt.

Hahah her har mannen og 2 av 3 barn mast lenge på en baby. Men mamma sier nei det holder med de barna vi har. Men ja jeg må vær ærlig jeg skulle ønske ting var annerledes her hjemme for jeg vil egentlig ha en til. En sånn etterpåklatt og ha tid til denne babyen og kose masse. Min eldste blir 11 , mellomste 9 og minste er 7.
Og jeg blir 38.

Vanskelig å sove med så mange spørsmål i hodet, mener denne 7 åringen min.

Men det er ikke enkle spørsmål å svare på heller.

Hvorfor er Russland fiende med.... Natron? Vi kommer frem til at hun mener Nato.

Og hvorfor kan ikke bare Nato si ja til at Ukraina kan blir med, så de kan få hjelp?

Og hjelper Nato Ukraina? (den kunne jeg svare ja på. Sånn inndirkete i alle fall hjelper mange Nato land Ukraina med forsyninger mm)

Men brått er vi over på at hun vil bli myk og klare spagaten. For det er bare tre jenter i klassen som ikke klarer minst en av spagatene. Noen klarer begge.

Mye energi i jenta i dag gitt.
Vanskelig når barn tenker og spør om akkurat krig .det skall ikke vær krig. Hva vinner man på det. Masse folk dør. Det er ju en del av spørsmålene jeg har fått her.
Jeg selv har miste en del slekt i krig så det vekker minne når jeg hører og leser om krig. Utrolig trist vondt er det

Jeg var vel 36 eller 37 når jeg fikk yngste? La oss se, jeg er 43 og hun er 7, til jul er hun 8, da er jeg 44, så jeg var vel 36 da når jeg fikk nr 3. Mellomste ble 5 et par mnd senere. Men for vår del er det jo slik at avstanden mellom ungene har ikke vi bestemt. Vi prøvde fra før første mens vi, det bare tok den tiden det tok. Med yngste tok det noen runder med hormoner også.
Jeg hadde slått meg til ro med to stk, men nå har jo han satt litt griller i hodet på meg :p

Hahah her har mannen og 2 av 3 barn mast lenge på en baby. Men mamma sier nei det holder med de barna vi har. Men ja jeg må vær ærlig jeg skulle ønske ting var annerledes her hjemme for jeg vil egentlig ha en til. En sånn etterpåklatt og ha tid til denne babyen og kose masse. Min eldste blir 11 , mellomste 9 og minste er 7.
Og jeg blir 38.
Her er eldste 7 og minsten 5,5. Ulempen (?) er jo at baby blir hengende på slep når storesøsken skal noe. Fordelen vi har hatt med 1,5år imellom er at interessene deres har vært tilnærmet like :p

Her er eldste 7 og minsten 5,5. Ulempen (?) er jo at baby blir hengende på slep når storesøsken skal noe. Fordelen vi har hatt med 1,5år imellom er at interessene deres har vært tilnærmet like :p
Minstemor har hengt med på slep ja, men det har gått helt fint. Hun har fått et fint innblikk i mange fritidsaktiviteter fra å henge med på slep, det medfører sånnsett at hun fra høsten driver med håndball, kor, speider, korps og muligens turn. Kanskje fortsatt fotball. Det går jo ikke helt opp..

Det var jo sikkert overraskende. Har ikke dere også akkurat hatt omgangssyke i hus aka det mest preventive jeg vet om :hilarious:
Jeg orker bestemt ikke å begynne på nytt. Minste er 2 så vi er jo ikke over kneika med dårlig søvn og sånn heller.

Det var jo sikkert overraskende. Har ikke dere også akkurat hatt omgangssyke i hus aka det mest preventive jeg vet om :hilarious:
Jeg orker bestemt ikke å begynne på nytt. Minste er 2 så vi er jo ikke over kneika med dårlig søvn og sånn heller.
Det begynner å bli noen uker siden :p ble ganske overrasket,ja. Jeg er per nå sykemeldt da jeg holdt på å gå på en smell igjen. Disse to ukene har gjort meg godt, håper på to uker til før jeg begynner litt forsiktig igjen. Så tidspunkt er ikke helt optimalt, men tenker så det knaker og er jo fristet :p søker nye jobber så det står etter,skal innom Rema og levere cv etterpå. De trengte folk etter sommeren, men ikke fulltid nødvendigvis :p

Minstemor har hengt med på slep ja, men det har gått helt fint. Hun har fått et fint innblikk i mange fritidsaktiviteter fra å henge med på slep, det medfører sånnsett at hun fra høsten driver med håndball, kor, speider, korps og muligens turn. Kanskje fortsatt fotball. Det går jo ikke helt opp..
Fint å høre erfaringer :) både jeg og min søster var 27 og 28 da vi fikk de to første,tredjemann hos henne kom da hun var 35 :p så hvis vi velger en til, så følger jeg skikkelig i hennes fotspor!

Det klarer du hvis du bestemmer deg for det :)

Deilig sommervær.

Jeg har klippet knapt halve hagen og mannen tar resten mens jeg griller noe kjøtt som blir servert med taco - tilbehør.sommervariant. Det betyr at det inngår sukkererter og gulrot i grønnsakene

Sola skinner og det er helt deilig

Back
Topp