Kynnere!

Mammaprat

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Flere som sliter med kynnere? Jeg er 4.gangs-gravid å tidligere har jeg ikke merket så mye til kynnere.. Idag har det vært helt sykt ille.. Bare jeg går over gulvet liksom:facepalm: Følte med veldig smart på butikken da det tok heelt av:p

Ja! Får kynnere for absolutt ingenting nå. Venter nr.4 her også ☺️
Det er jo greit irriterende:D Men det er jo helt normalt, å enda mer normalt jo fler svangerskap man har bak seg...:cool: De kan gjerne gå over til rier om 5-6 uker..:angelic: Hilsen hun som har gått på overtid 3 ganger før.....

Venter også nr 4, men har nesten ingen :hilarious: Ikke sånne harde intense i alle fall. Hadde noen i helga som var litt styrke på, men i dag har det vært rolig.

Venter også nr 4, men har nesten ingen :hilarious: Ikke sånne harde intense i alle fall. Hadde noen i helga som var litt styrke på, men i dag har det vært rolig.
Håper det er rolig her i morgen også :nailbiting: :p Stas med flere 4.gangs! Hvilket aldersspenn er det på dine?:) 0-14 her!

Har ganske mye kynnere i løpet av dagen, vet ikke akkurat antall, men aller mest når jeg beveger meg eller kjører/sitter på i bil. De siste par dagene har det også begynt å stikke, lyne «inne i tissen», litt samtidig som kynnerne.
Er første for meg, så skvetter skikkelig når det «lyner til». Flere som kjenner på det sammen med kynnerne?

Har ganske mye kynnere i løpet av dagen, vet ikke akkurat antall, men aller mest når jeg beveger meg eller kjører/sitter på i bil. De siste par dagene har det også begynt å stikke, lyne «inne i tissen», litt samtidig som kynnerne.
Er første for meg, så skvetter skikkelig når det «lyner til». Flere som kjenner på det sammen med kynnerne?
Jeg har kjent på de samme stikkene som du beskriver! Ikke nødvendigvis sammen med kynnere, men kommer ofte når jeg går.. I dag har føles det ut som at hele dagen har vært en eneste stor kynner:hilarious: Bekkenløsning har også kommet, så jeg er litt usikker på hva som er hva for tiden.... :p

Jeg har samme. Skal lite bevegelse til før kynnerne er der. Mye sterk murring nedre del av korsryggen, kan bli kvalm og litt stikking ned mot tissen.. sliter også med at kynnerne ikke går over, og hvor de ender med å bli regelmessige og sterkere..om jeg slapper av eller ikke, det spiller ingen rolle..
Allerede ligget på observasjon på føden ei natt pga "falsk alarm" så vi får se om ikke lillemor kommer før tiden. De på føden sier det kan være tilfelle. Er første for meg.

Håper det er rolig her i morgen også :nailbiting: :p Stas med flere 4.gangs! Hvilket aldersspenn er det på dine?:) 0-14 her!
Samme :hilarious:
Eldste fyller 14 i november. Så ei som fyller 6 i juli og ei som blir 2 i oktober. Aldri prøvd to tette før, så blir jo spennende det!!
Merkelig nok hadde jeg mest kynnere med nr2. En del kynnere med nr1, og ingenting med nr3. Nå er jeg på "litt", men tatt seg opp siste uka da.
Siden jeg gikk over termin med nr3 og hadde da null kynnere, så håper jeg at litt aktivitet der kan bety at fødselen starter før termin denne gang. :P

Forøvrig, tilskudd av magnesium kan hjelpe litt. (Det er muskelavslappende, og man bruker myyyye magnesium under fødselen også, så man trenger gjerne litt påfyll av lagrene uansett. Det kan også hjelpe på å få livmoren til å slappe bedre av mellom riene... Tydeligvis. Leste litt på magnesium, kynnere og rier her om dagen).
Sånn.. hvis du er veldig plaget.
Også vil infeksjoner kunne gi mer kynnere; uvi og sopp bl.a.
Tror det var derfor jeg selv hadde litt sterkere kynnere nå i helga. Soppinfeksjon 8) men er nesten over nå, etter behandling. Og mye roligere i magen :p

Hatt siden uke 25 ca hver gang jeg har beveget meg. Nå kommer de døgnet rundt uansett hva jeg gjør i forkant og mange gjør vondt :depressed:

Jeg har samme. Skal lite bevegelse til før kynnerne er der. Mye sterk murring nedre del av korsryggen, kan bli kvalm og litt stikking ned mot tissen.. sliter også med at kynnerne ikke går over, og hvor de ender med å bli regelmessige og sterkere..om jeg slapper av eller ikke, det spiller ingen rolle..
Allerede ligget på observasjon på føden ei natt pga "falsk alarm" så vi får se om ikke lillemor kommer før tiden. De på føden sier det kan være tilfelle. Er første for meg.
Skal vell ikke se bort ifra at Lillemor melder sin ankomst litt tidligere da nei :) hørres ikke ut som du får slappa av så mye da, når de er tilstede i hvile også.. :nailbiting:

Samme :hilarious:
Eldste fyller 14 i november. Så ei som fyller 6 i juli og ei som blir 2 i oktober. Aldri prøvd to tette før, så blir jo spennende det!!
Merkelig nok hadde jeg mest kynnere med nr2. En del kynnere med nr1, og ingenting med nr3. Nå er jeg på "litt", men tatt seg opp siste uka da.
Siden jeg gikk over termin med nr3 og hadde da null kynnere, så håper jeg at litt aktivitet der kan bety at fødselen starter før termin denne gang. :p

Forøvrig, tilskudd av magnesium kan hjelpe litt. (Det er muskelavslappende, og man bruker myyyye magnesium under fødselen også, så man trenger gjerne litt påfyll av lagrene uansett. Det kan også hjelpe på å få livmoren til å slappe bedre av mellom riene... Tydeligvis. Leste litt på magnesium, kynnere og rier her om dagen).
Sånn.. hvis du er veldig plaget.
Også vil infeksjoner kunne gi mer kynnere; uvi og sopp bl.a.
Tror det var derfor jeg selv hadde litt sterkere kynnere nå i helga. Soppinfeksjon 8) men er nesten over nå, etter behandling. Og mye roligere i magen :p
Kult:D Eldste ble 14 i Mars, ei som ble 12 i April å minstemor(enn så lenge..) blir 7 i september!:)

Ahaa, Magnesium har jeg jo faktisk stående i skapet, mulig jeg kan ta en pille eller to:p Takk for tips!:love017

Det er jo greit irriterende:D Men det er jo helt normalt, å enda mer normalt jo fler svangerskap man har bak seg...:cool: De kan gjerne gå over til rier om 5-6 uker..:angelic: Hilsen hun som har gått på overtid 3 ganger før.....
Hehe, så sant. Jeg har aldri gått over termin, men man skal vel ikke si det for høyt vel :p

Kult:D Eldste ble 14 i Mars, ei som ble 12 i April å minstemor(enn så lenge..) blir 7 i september!:)

Ahaa, Magnesium har jeg jo faktisk stående i skapet, mulig jeg kan ta en pille eller to:p Takk for tips!:love017

Ja, altså.. om det ikke funker, så er det i alle fall uansett greit med litt mer magnesium enn vanlig før fødsel.
Men det KAN altså hjelpe litt.

Skal vell ikke se bort ifra at Lillemor melder sin ankomst litt tidligere da nei :) hørres ikke ut som du får slappa av så mye da, når de er tilstede i hvile også.. :nailbiting:
Haha nei det tar litt på de værste dagene. Men er ikke i jobb nå lengere da så prioriterer masse søvn de dagene jeg får til det...

Btw har testa ut magnesium jeg også (Typ dobbel dose). Har ikke noe effekt på kynnere, men jeg slipper de nattlige krampene i beina da. Deilig å slippe å våkne av kramper i leggene også

Skal være forsiktig med å si slikt høyt ja..:joyful: Jeg har gått over 3, 7 og 12 dager ( i den rekkefølgen..) så jeg håper å få oppleve å få FØR termin:dance011
Det høres skikkelig kjipt ut :wideyed:
Her har første kommet 17 dager før, andre 1 dag før og tredje 5 dager før termin. Jeg hadde nok følt at jeg hadde gått flere uker ekstra om jeg hadde gått over termin tror jeg, det følte jeg med andre :hilarious:

Her har første kommet 17 dager før, andre 1 dag før og tredje 5 dager før termin. Jeg hadde nok følt at jeg hadde gått flere uker ekstra om jeg hadde gått over termin tror jeg, det følte jeg med andre :hilarious:

Går jo litt på hvordan man legger forventingene det. Jeg har følt jeg har fått maks overtid "hver gang" etter første. Siden første var prematur,så ventet jeg på fødsel fra uke 34 og ut. Dvs, "nå kan det skje når som helst" i fire uker, frem til hun kom i uke 38. :P
Med nr3 hadde jeg "når som helst" fra uke 37, selv om jeg ikke FORVENTET å føde før ca 38 som sist. Men etter passerte 39 uker, var jeg da veldig på overtid følte jeg. :P og hadde nesten to uker til før jeg fødte!

Så hvis man forventer tidlig fødsel, så er det veldig fort gjort å føle man får veldig over :p

Kan melde at de 12 dagene på overtid føltes som en eeeevighet! Ble satt i gang på dag 10, men skjedde ikke noe før på etteemiddagen på dag 12. Måtte ha drypp (for 3.gang!) for å få rier, men alt skal jo vøre så forbaska naturlig, så vi skulle såklart "avvente å se" om det skjedde av seg selv... Jeg viste jo av tidligere erfaringer at det ikke gjorde det, så i sinnet ga jeg beskjed om at "NÅ DRAR JEG HJEM!! her skjer det iingenting!" :hilarious: hormonell og sint! Skal nevnes at jeg bor to timer unna sykehus,men den setninga var heldigvis kodeordet for å bli tatt seriøst! Kødder ikke med ei kvinne, dag 12 på overtid:dance011

Back
Topp