M-40327541
Flørter med forumet
..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men må barnet få morsmelk? Jeg kjenner igjen trådene dine selv om du ikke har laget et nick, og det virker som om dere har hatt, og har, en ganske tung nyfødt-tid. Man må spørre seg om man skal ta på seg det ekstraarbeidet, når det går så utover deg psykisk, og også forholdet mellom dere foreldre. Det blir flotte barn på erstatning også! Jeg ville også spurt helsestasjonen om noen å snakke med, for å få litt hjelp til å bearbeide alt litt. Det er ganske tungt å stå i det, og selv om du ikke nevner barseldepresjon så er det en reell risiko.Mannen tar barnet de fleste nettene mens jeg enten delammer eller pumper. Vi får begge ødelagt nattesøvn med omtrent like mange timer. Han jobber og jeg har perm. Dette poengteres ofte.
Barnet er high need, så jeg står på fra kl 05.30 på morgenen og holder det gående til kl 22.00 på kvelden, hver dag inkl helgene.
Mannen mener han har gjort sitt ettersom han tar nettene og jeg tar derfor barnet hele dagen frem til legging, hver dag hele uken. Av og til i helgene, kan jeg be han se etter barnet sånn at jeg kan hente en klesvask eller ta inn posten evt få meg en uforstyrret dusj.
Ber jeg han om noe mer, får jeg sure miner, og han er veldig tydelig på at han hae gjort mer enn nok ved å nattevåke.
Hva tenker dere om det? Jeg klarer ikke ta alt på natten alene, så må ha hjelp skal barnet få morsmelk.
Har vurdert å kutte det ut, men vet at barnet får forstoppelse om jeg kutter ut morsmelk. Det er en av grunnene. En annen grunn er press fra HS. Det første de sa til meg var at bryst er best. Legene sier også at jeg bør gi morsmelk så lenge jeg har mulighet og har det bra. Dette legger et stort press på å fortsette. Jeg vil så gjerne ha gjort det beste for barnet mitt.Men må barnet få morsmelk? Jeg kjenner igjen trådene dine selv om du ikke har laget et nick, og det virker som om dere har hatt, og har, en ganske tung nyfødt-tid. Man må spørre seg om man skal ta på seg det ekstraarbeidet, når det går så utover deg psykisk, og også forholdet mellom dere foreldre. Det blir flotte barn på erstatning også! Jeg ville også spurt helsestasjonen om noen å snakke med, for å få litt hjelp til å bearbeide alt litt. Det er ganske tungt å stå i det, og selv om du ikke nevner barseldepresjon så er det en reell risiko.
Men forstoppelse kan løses på annen måte, og du har det jo ikke bra. Ikke barnefar heller. Dette tærer veldig på dere, og forholdet deres. Da får du være stolt av at du holdt ut så lenge, på tross av alt. Enig i det at det er mye viktigere at du har det bra, og at hvor melken kommer fra er underordnet. Jeg tror også baby vil få det ennå bedre om dere ikke er helt på felgen begge to. Hvis det er flere HS på stasjonen kan du prøve å bytte, hvis du tenker det hjelper. Ville uansett vært ærlig og sagt at det går på helsa løs, både fysisk og psykisk, i tillegg til forholdet.Har vurdert å kutte det ut, men vet at barnet får forstoppelse om jeg kutter ut morsmelk. Det er en av grunnene. En annen grunn er press fra HS. Det første de sa til meg var at bryst er best. Legene sier også at jeg bør gi morsmelk så lenge jeg har mulighet og har det bra. Dette legger et stort press på å fortsette. Jeg vil så gjerne ha gjort det beste for barnet mitt.
EnigTenker at HS ikke er den som skal bestemme om barnet skal ha me eller mme, de er din/deres avgjørelse. Det beste for babyen er at mor har det bra hvor melken kommer fra er underordnet. Skjønner at samboeren din er sliten når han både tar nettene og jobber. Det er ikke mange menn som ville gjort det. Her må dere snakke sammen og finne ut av hva er det som er best for dere som familie.
Her er det flere ting jeg tenker på. Normalt må jeg si at den som jobber må få bedre søvn enn den som er hjemme, det finnes noen rom for å slappe av om ikke nødvendigvis sove i løpet av en dag med en baby. I tillegg trenger den som er på jobb sin konsentrasjon på en annen måte enn den som er hjemme. Husk bare at det samme gjelder når det er du som skal jobbe han som skal være hjemme med babyen.Mannen tar barnet de fleste nettene mens jeg enten delammer eller pumper. Vi får begge ødelagt nattesøvn med omtrent like mange timer. Han jobber og jeg har perm. Dette poengteres ofte.
Barnet er high need, så jeg står på fra kl 05.30 på morgenen og holder det gående til kl 22.00 på kvelden, hver dag inkl helgene.
Mannen mener han har gjort sitt ettersom han tar nettene og jeg tar derfor barnet hele dagen frem til legging, hver dag hele uken. Av og til i helgene, kan jeg be han se etter barnet sånn at jeg kan hente en klesvask eller ta inn posten evt få meg en uforstyrret dusj.
Ber jeg han om noe mer, får jeg sure miner, og han er veldig tydelig på at han hae gjort mer enn nok ved å nattevåke.
Hva tenker dere om det? Jeg klarer ikke ta alt på natten alene, så må ha hjelp skal barnet få morsmelk.
Har vurdert å kutte det ut, men vet at barnet får forstoppelse om jeg kutter ut morsmelk. Det er en av grunnene. En annen grunn er press fra HS. Det første de sa til meg var at bryst er best. Legene sier også at jeg bør gi morsmelk så lenge jeg har mulighet og har det bra. Dette legger et stort press på å fortsette. Jeg vil så gjerne ha gjort det beste for barnet mitt.

Må bare poengtere det legene sa: "gi mm så lenge jeg har mulighet og har det bra". Jeg tenker at med et slikt stress og press så har du det ikke braHar vurdert å kutte det ut, men vet at barnet får forstoppelse om jeg kutter ut morsmelk. Det er en av grunnene. En annen grunn er press fra HS. Det første de sa til meg var at bryst er best. Legene sier også at jeg bør gi morsmelk så lenge jeg har mulighet og har det bra. Dette legger et stort press på å fortsette. Jeg vil så gjerne ha gjort det beste for barnet mitt.