Hvilepuls gravid

Pepsii007

Forumet er livet
Himmelbarn
Junispirene24❤️
☀️Påskeliljene 2026☀️
Hei. Prøver her også.
Noen som har erfaring med hvilepulsen når man er gravid? Jeg er nå 4+3. men fra jeg hadde el og frem til nå har hvilepulsen variert. Ikke en typisk stigning (som jeg mener å ha lest en plass). Prøver å google men finner ikke noe.
Er det normalt at den ikke øker med en gang også? Trenger jeg å bekymre meg? Hører jo andre hvor den øker med en gang så.. blir brått usikker

Hei. Prøver her også.
Noen som har erfaring med hvilepulsen når man er gravid? Jeg er nå 4+3. men fra jeg hadde el og frem til nå har hvilepulsen variert. Ikke en typisk stigning (som jeg mener å ha lest en plass). Prøver å google men finner ikke noe.
Er det normalt at den ikke øker med en gang også? Trenger jeg å bekymre meg? Hører jo andre hvor den øker med en gang så.. blir brått usikker
På meg sist gang steg den rundt 4-5 uker, men det varte bare noen dager så sank den og var ganske lav i et par måneder før den steg og var høy resten av svangerskapet.

På meg sist gang steg den rundt 4-5 uker, men det varte bare noen dager så sank den og var ganske lav i et par måneder før den steg og var høy resten av svangerskapet.

Så altså ikke stabil høy hvilepuls før rundt tre måneder.
Men kjenner meg igjen i bekymringene dine, jeg er 3+6 nå og hvilepulsen sank et hakk i natt og jeg tenker med en gang negativt. Burde nok bare tatt av klokka et par måneder.,,.

puls og temperatur er litt yo-yo som gravid, så selv om man kanskje kan se en generelt høyere trend, vil enkeltmålinger kunne sprike enormt.

Sånn så min temp i første 8 ukene, eggløsning 13/11 er 27+5 i dag. Som du ser er der varierende vil tro hva man gjør i løpet av dagen har også innvirkning og mye mer…
IMG_0603.jpeg
IMG_0604.jpeg

Når ble hvilepuls en bekymring egentlig? Aldri hørt lege eller jordmor nevne noe om dette. Noe som bare har blitt funnet på her inne?

Jeg ble i hvert fall veldig letta nå :hilarious: Tror jeh bare er kommet til et punkt hvor alt overanalyseres, i redsel for at noe går galt.
Men skal prøve å bare nyte nå :Heartred
Takk for veldig mange beroligende svar! Det hjelper å ha noen å spørre!

Når ble hvilepuls en bekymring egentlig? Aldri hørt lege eller jordmor nevne noe om dette. Noe som bare har blitt funnet på her inne?
Ikke hørt jeg heller, men, leser jo inn på forum hvor folk skriver om at pulsen stiger osv. Og når det ikke skjer med meg da, så kommer det som en bekymring da jeg trodde dette var normalt :hilarious:

Husker min hvilepuls sank drastisk i uke 6 og ble liggende lavt. Trodde det var gått galt :( men alt er normalt enda , snart 22 fullgåtte ❤️

Back
Topp