Aprilskravla

Ja det hjelper at ringe og spør fast man ikke bil mase.
Da jeg har ventet siden september på operer vekk kul i hals . Ringte in i januar og tenkte la meg ringe og spør om det skjer noe for sommer eller evt blir det til høsten.
Jo der sier hun det var bra du ringte in sånn at du ikke har dyttet ut av systemet. Nei det hadde jeg ikke men seksjonsoverlege som skal operer meg hadde skrevet at det må gjøres nå i vår sesongen. Men pga bemanning så ligger de bak men følg med på helsenorge sier hun.
Ohh ja det tar det 15 minutt så får jeg sms og time til operasjon.

Endelig har jeg et dato

Last edited:
Ja det hjelper at ringe og spør fast man ikke bil mase.
Da jeg har ventet siden september på operer vekk kul i hals . Ringte in i januar og tenkte la meg ringe og spør om det skjer noe for sommer eller evt blir det til høsten.
Jo der sier hun det var bra du ringte in sånn at du ikke har dyttet ut av systemet. Nei det hadde jeg ikke men seksjonsoverlege som skal operer meg hadde skrevet at det må gjøres nå i vår sesongen. Men pga bemanning så ligger de bak men følg med på helsenorge sier hun.
Ohh ja det tar det 15 minutt så får jeg sms og time til operasjon.

Endelig har jeg et dato

Så bra du endelig har dato :)
Har du fått vite hvor på halsen/hvilket organ din kul er sentrert rundt eller?

Så digg å være hjemme , slappe sv i egen seng/sofa.:)
Fått inn ny time på sykehuset, operasJon denne gangen… den jeg har ventet lenge på, bare usikker på om jeg vil gå gjennom set

Last edited:
Så bra du endelig har dato :)
Har du fått vite hvor på halsen/hvilket organ din kul er sentrert rundt eller?
I lege journalen på helsenorge står det midtlinjen i høyde med thyreoidea.
Nå er det en stund siden jeg var der og mye ting har skjedd så jeg har på en måte blitt litt sånn blokert i hode husker ikke mye glømmer ting svimmel og føles som jeg er i en luft boble.

I lege journalen på helsenorge står det midtlinjen i høyde med thyreoidea.
Nå er det en stund siden jeg var der og mye ting har skjedd så jeg har på en måte blitt litt sånn blokert i hode husker ikke mye glømmer ting svimmel og føles som jeg er i en luft boble.

skjønner! Min var på hele Venstre thyroidea, så jeg fjernet litt over halvparten av thyroidea sammen med kulen.
Skjønner godt at det er mye for tiden. Og man klarer ikke helt å få med aeg hva leger sier i tillegg til at jeg synes 90% deler informajson på veldig uoversiktlig måte. Jeg har ofte ikke husket noe av de første timene mine for utredning på sykehuset så måtte lese over journal etterpå for å tyde.

skjønner! Min var på hele Venstre thyroidea, så jeg fjernet litt over halvparten av thyroidea sammen med kulen.
Skjønner godt at det er mye for tiden. Og man klarer ikke helt å få med aeg hva leger sier i tillegg til at jeg synes 90% deler informajson på veldig uoversiktlig måte. Jeg har ofte ikke husket noe av de første timene mine for utredning på sykehuset så måtte lese over journal etterpå for å tyde.
Blev det sendt in for evt sjekk?? Evt tok det lang tid for du fikk svar.

Blev det sendt in for evt sjekk?? Evt tok det lang tid for du fikk svar.

Ja, 3 uker tok det. Jeg tok mange vevsprøver før operasjon også, først pga størrelsen på kulen også for å utelukke spredning. Da kom den i kategori med 60-75% sannsynlighet for kreft, og undersøkelse av patolog bekreftet det.

Ja, 3 uker tok det. Jeg tok mange vevsprøver før operasjon også, først pga størrelsen på kulen også for å utelukke spredning. Da kom den i kategori med 60-75% sannsynlighet for kreft, og undersøkelse av patolog bekreftet det.
Her bestemte de på Sarkomgruppen at det ikke skal tas vevsprøver men opereres vekk og sendes in. Skal bli deilig når den kapittel er over .

Sitter her og tenker hvor har tiden blitt av? Vi er snart i mai måned.
Det er alt fra tannlegetime, time hos kjeveortoped , time på sykehuset for hørselstest på jenta så er det 17 mai og en del gode fri dager og så er det operasjon på meg så er mai over. Juni ja det er det aktiviteter med skolen her og der sånn går tiden

Her bestemte de på Sarkomgruppen at det ikke skal tas vevsprøver men opereres vekk og sendes in. Skal bli deilig når den kapittel er over .

Ja, de gjør sikkert ulike vurderinger. Tror ofte man ikke tar prøver når størrelsen er under 2cm, de sa hvertfall til meg at det var grunnen til at jeg ble anbefalt å ta flere prøver, men det er sikkert flere årsaker til at de tar/ikke tar prøver også. :)
Det skjønner jeg godt, blir godt å få det overstått og håpe du ikke må vente for lenge før operasjon.

Sitter her og tenker hvor har tiden blitt av? Vi er snart i mai måned.
Det er alt fra tannlegetime, time hos kjeveortoped , time på sykehuset for hørselstest på jenta så er det 17 mai og en del gode fri dager og så er det operasjon på meg så er mai over. Juni ja det er det aktiviteter med skolen her og der sånn går tiden
Tiden flyr ja.

Kjeveortoped var vi hos denne uken så nå har mellomste streng.
Konfirmasjon om ei uke, travelt på jobb frem til det. Så ei normal uke før 17. Mai med tilhørende langhelg.
Og så ei uke (med myyyyyye jobb igjen) og så er det pinse og vips så er det juni.

Ja, de gjør sikkert ulike vurderinger. Tror ofte man ikke tar prøver når størrelsen er under 2cm, de sa hvertfall til meg at det var grunnen til at jeg ble anbefalt å ta flere prøver, men det er sikkert flere årsaker til at de tar/ikke tar prøver også. :)
Det skjønner jeg godt, blir godt å få det overstått og håpe du ikke må vente for lenge før operasjon.
Operasjons dato er endelig satt. Blir 25 mai.

Tullet med en venninne og sa jeg hoppes operasjon legen kan sy like fint som deg:laughing002
Ettersom det er hals og er en synlig plass.

Tullet med en venninne og sa jeg hoppes operasjon legen kan sy like fint som deg:laughing002
Ettersom det er hals og er en synlig plass.

Haha ja, ikke sant. Arret mitt ser kjempefint ut altså. Det er bare en rød strek nå, ikke klumpete eller noe, så når det blekner etterhvert kommer det nesten ikke til å synes!
Godt du bare må vente noen uker nå med å få det overstått.

God morgen.

Siste dagen i april.

Det snør. Men det legger seg ikke på bakken på mine kanter heldigvis.

Hva er planene deres for dagen? Mine er så kjedelige som en dyp-rydding av kjøkkenet. Få bort alt som ikke blei spist / et for gammelt så vi får ryddet plass til restene etter konfirmasjonen. Og forberedelsene. Og litt ryddigere kjøkken.

Kengubarnet er hos kjæresten.
Vi pusser opp rommet til kb i helgen , derfor holder kjæresten han som gissel ;) gleder mrg til han kommer hjem å får se. :)

Ellers har vi endret litt på rommet til mini også , så det ser litt ryddigere ut.
begynte i går men måtte ta pause for kroppen sa stopp, fikk gjort resten i dag.

Resten av dagen blir jeg og mini mye ute, får se ol jeg orker å sette sammen klatrestativet ..

Passer meg fint å ha mye inne - jobb i dag for det er innevær. Vått og kaldt og guffent.

Men vi stresser ikke, noe som nok er årsaken til at vi aldri er ferdig i tide. Huset er neppe så ryddig som planlagt når svigermor kommer om et par dager.

Her dro mannen med barn på leos lekeland. Jeg har vasket klær rydda i skuffer og skap på kjøkken.
Merker at jeg må ta pauser inn imellom pga kropp og hode sier nå er det nok.
Eller så skal vi grille.
Har lovet barna belgiske vafler i 3 dager nå så er vel på tiden at lage de til kos ikveld. Har aldri laget det for, må finne en oppskrift og prøve nye jernet vår. Kjøpte in et toastjern 3 i 1 og der de platene til belgiske jern var.

Her sitter jeg og bretter servietter mens mannen koker kyllingsuppe og rydder videre på kjøkkenet.

Jeg bretter neppe alt ferdig i dag, ikke en omgang i alle fall. Men det skal bli ferdig før svigermor kommer. Helst i løpet av helgen.

For deretter har jeg annet å gjøre.

En del mat jeg skal lage, bl.a.

Og stryking og sølvpuss og skopuss. Og tusen andre ting.

Men kjekt skal det bli.

Hadde jeg vært mer som min svigerinne hadde de 45 skjortene med slips trolig lagt ferdig brettet i noen uker allerede. Men bare jeg får dem ferdig nå i løpet av noen dager så er jeg fornøyd.

Det er ikke så vanskelig når man bare får det inn i fingrene. Så nå har jeg en liten stabel skjorter og skal fortsette i kveld. Straks middag så jeg rydder serviettene ut av risikosonen for å bli truffet av suppe.

Å sette meg ned igjen med serviettene i kveld når jeg er sliten av å rydde og vaske hus, det er helt fint.

Back
Topp