Aprilskravla

Fler enn meg som stresser litt til denne konfirmasjonen.

"Jeg har jo ikke en presentabel dress" sier mannen frustrert.

Nei... du skal jo etter planen gå i bunad, sier jeg.

Åja... det hadde han glemt.

Han fikk den til dåpen til yngste for 7 år siden....

Den er rett nok muligens litt trang, men planen var så helt klart at den skal brukes. Han bør kanskje prøve den.

Postnord
Jeg har aldri hatt trøbbel med de flr de siste to pakkene de skulle levert, forrige utsatte de leveringstidspunkt på 8 ganger fra 13 til den ble levert 28 Mars.. nå er de i gang igjen med klatrestativet jeg skulle fått levert på onsdag, nå er det utsatt to ganger allerede

Blir sprø! Skulle gjerne hatt det klatrestativet snart

Postnord
Jeg har aldri hatt trøbbel med de flr de siste to pakkene de skulle levert, forrige utsatte de leveringstidspunkt på 8 ganger fra 13 til den ble levert 28 Mars.. nå er de i gang igjen med klatrestativet jeg skulle fått levert på onsdag, nå er det utsatt to ganger allerede

Blir sprø! Skulle gjerne hatt det klatrestativet snart
Håper det dukker opp snart. Helst i dag

God morgen. Meld fint vær men jammen nå begynnte det å hagle. Onsdag idag tiden går så fort. En samtale men mellomste på skolen idag. Så skal hun ha med en venninne hjem og de skal på fotballkamp.
Så er det en samtale med skolen ppt mm på skolen imorgen så er vi på en måte i mål med alle samtaler for denne vår sesongen.
Skal bli deilig at ikke tenkte på møter etter møter.

Ønsker alle en riktig fin dag

Jammen det var ikke verst.
Jeg som hadde tenkt og ta ut han som skall begynne i andre klassen fra sfo men her fikk vi melding at kommunen gir vidare også i 2 klassen 3 dagers gratis sfo. Passet veldig dint for oss. Og sikkert mange andre familier der han slipper betale full pris eller få 3 dager gratis sfo

Vår yngste kom desverre i så måte ut av magen tre uker før termin og av den grunn er hun født i 2015, ikke 2016.

Så når hun begynte i 2. Fikk første klasse gratis Sfo. Når hun begynner i 3. da får andre klasse det også.

Hadde hun vært født bare to uker før termin så hadde hun vært førsteklassinge i år.

Jaja. Sånn er det nå bare

Aldri hørt om gratis sfo, bortsett fra de som har under en viss inntekt og det synes jeg er helt greit

Se ble innført gratis kjernetid for først klasse i fjor, altså de som går i første nå, og det utvides til å gjelde første og andre fra august, så de har det videre også

Aldri hørt om gratis sfo, bortsett fra de som har under en viss inntekt og det synes jeg er helt greit
Det trodde jeg og før vi fikk beskjed fra sfo leder på første møte med skole og sfo. Vi fikk melding fra sfo i mandags og Igår måtte jeg in og sjekke dette her står det.

Vet nabo kommunen har hatt det i over 3 år.

Vedlegg

• 64954844-2E63-42D7-861B-E10C7215E422.png
    64954844-2E63-42D7-861B-E10C7215E422.png
    932,5 KB · Visninger: 5
Det er styrt fra regjeringen gjennom statsbudsjettet, men noen kommuner har hatt bedre ordninger før også

Se ble innført gratis kjernetid for først klasse i fjor, altså de som går i første nå, og det utvides til å gjelde første og andre fra august, så de har det videre også
Ok, tenker det burde vært for de under en viss inntekt fortsatt jeg

Hjemme igjen etter 3 dager på sykehus , godt å komme hjem:) nå håper jeg at heg slipper mer sykehus på en stund

Ok, tenker det burde vært for de under en viss inntekt fortsatt jeg
Det er vel fortsatt også en inntektsregulert ordning, tror jeg? Det er det jo i alle fall i barnehage

Men denne generelle ordningen er vel ment å være et bidrag til barnefamilier generelt. Vår yngste er bare akkurat en uke for gammel til at vi får glede av det. Men det går jo bra for oss da. Dog er det merkbart at mange nedprioriterer Sfo hos oss. Hun ønsker å slutte på Sfo for vennene hennes er der nesten ikke. Jeg synes andre klasse er for tidlig å slutte siden jeg og faren begge jobber på dagtid, men diskusjonen pågår nok til høsten igjen og det er jo 3000+ kr månedlig vi kunne spart også.

Det er vel fortsatt også en inntektsregulert ordning, tror jeg? Det er det jo i alle fall i barnehage

Men denne generelle ordningen er vel ment å være et bidrag til barnefamilier generelt. Vår yngste er bare akkurat en uke for gammel til at vi får glede av det. Men det går jo bra for oss da. Dog er det merkbart at mange nedprioriterer Sfo hos oss. Hun ønsker å slutte på Sfo for vennene hennes er der nesten ikke. Jeg synes andre klasse er for tidlig å slutte siden jeg og faren begge jobber på dagtid, men diskusjonen pågår nok til høsten igjen og det er jo 3000+ kr månedlig vi kunne spart også.
Det er 12 t gratis for alle 1 klassinger. Vår sluttet i 2 klasse, det var en elendig sfo og det å betale så mye for elendig tilbud gadd jeg ikke. Han klarte seg fint alene ett par timer, tirsdager var han enten med meg eller jeh hadde fri, for da sluttet han tidlig

Det er 12 t gratis for alle 1 klassinger. Vår sluttet i 2 klasse, det var en elendig sfo og det å betale så mye for elendig tilbud gadd jeg ikke. Han klarte seg fint alene ett par timer, tirsdager var han enten med meg eller jeh hadde fri, for da sluttet han tidlig
Her er tilbudet helt kurant. Og greia om hun går hjem rett etter skolen, altså 3 timer før noen voksne er ventet hjem, er at det er storesøster som ender med ansvaret for henne. Det er litt kjedelig for den eldste av dem....

Back
Topp