Manglende eggløsning

lillereka

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Augustbarna2024
Hei kloke damer. Mistenker at jeg ikke har hatt eggløsning i det siste. Kan det stemme når jeg har hatt sykluser på mellom 25 og 32 dager de siste månedene? Og hva må man gjøre hvis man har manglende eggløsning? Er det noen quickfix? Har sjekket egglageret og det er mange egg i følge gynekolog.

Hei kloke damer. Mistenker at jeg ikke har hatt eggløsning i det siste. Kan det stemme når jeg har hatt sykluser på mellom 25 og 32 dager de siste månedene? Og hva må man gjøre hvis man har manglende eggløsning? Er det noen quickfix? Har sjekket egglageret og det er mange egg i følge gynekolog.
Leser om flere som bruker letrozol for å få eggløsning (korriger meg om jeg tar feil, dere som vet mer om dette). Gynekolog kan skrive ut resept på det.

Jeg slet med uregelmessig syklus og sykluser uten eggløsning.
For å være helt sikker på om jeg har eggløsning så både tester og temper jeg.
Jeg ble henvist til gyn, og det var veldig lang ventetid, så legen ga meg metformin mens jeg ventet. Funket til dels. Men mitt problem har også vært sykdom.
Alt så bra ut når jeg var hos gyn, men fikk letrozol som jeg skal prøve.
Ellers har jeg lest at folk prøver både maca og sink :angelic:

Nå bruker ikke jeg Letrozol på grunn av manglende EL, men det er også mange som bruker det for å få EL. Det er fortsatt mulig å få en liksom mens, en hormonell blødning selv om en ikke har El. Dersom du er usikker om du har hatt EL så kan du be gynekolog om en blodprøve noen dager etter du eventuelt skulle hatt EL/seint i syklusen for å sjekke.

Har en venninne med sykluser på nøyaktig 28dager hver gang som ikke har el av seg selv

Takk for svar dere. Lærer stadig noe nytt, det er jo virkelig ikke sort-hvitt med disse syklusene. Jeg håper jo at jeg kanskje hadde eggløsning i påskeferien når jeg ikke fikk testa, men tviler på at den plutselig kom på cd 12 når den tidligere har vært på cd 17-18.

Takk for svar dere. Lærer stadig noe nytt, det er jo virkelig ikke sort-hvitt med disse syklusene. Jeg håper jo at jeg kanskje hadde eggløsning i påskeferien når jeg ikke fikk testa, men tviler på at den plutselig kom på cd 12 når den tidligere har vært på cd 17-18.
Den KAN plutselig komme før ... Jeg har pleid å tempe, og hadde ofte eggløsning mellom CD 16 og 20. Da jeg ble gravid med datter kom den så tidlig som CD 10. Trodde ikke jeg skulle bli gravid da fordi jeg bare akkurat var ferdig med mensen, og gikk rett på el-symptomer. Så det var flaks vi hoppa i høyet den ene gangen, selv om jeg trodde det var for tidlig :angelic:

Den KAN plutselig komme før ... Jeg har pleid å tempe, og hadde ofte eggløsning mellom CD 16 og 20. Da jeg ble gravid med datter kom den så tidlig som CD 10. Trodde ikke jeg skulle bli gravid da fordi jeg bare akkurat var ferdig med mensen, og gikk rett på el-symptomer. Så det var flaks vi hoppa i høyet den ene gangen, selv om jeg trodde det var for tidlig :angelic:
Ah, det hadde vært noe det, ble iallfall lagt inn aksjer både før og etter. Kanskje jeg må ta en graviditetstest bare sånn i tilfelle.

Skal man ta dem hver dag uansett, liksom? eller bare noen perioder i syklusen?
Jeg brukte disse inntil jeg fikk eggløsning, så
Stoppet jeg. Men usikker på om man kan ta de lenger. Startet gjerne cd 1, første gang startet jeg bare når jeg fikk de, men var før el. Hadde mer stabil syklus , altså eggløsningstidspunkt når jeg brukte de, ellers hadde jeg stort sett sen eggløsning og uregelmessig.

Jeg brukte disse inntil jeg fikk eggløsning, så
Stoppet jeg. Men usikker på om man kan ta de lenger. Startet gjerne cd 1, første gang startet jeg bare når jeg fikk de, men var før el. Hadde mer stabil syklus , altså eggløsningstidspunkt når jeg brukte de, ellers hadde jeg stort sett sen eggløsning og uregelmessig.
Bestilt

Back
Topp