Kynnere

Fishy013

Flørter med forumet
Flere som har mye kynnere? Jeg får det stort sett hver gang jeg beveger meg i mer enn rolig gange. Stort sett tar jeg pauser i aktiviteter til det går over, men på jobb spesielt er det ikke alltid jeg føler jeg kan stoppe opp, så da blir jeg liksom gående med det litt.

Blir litt usikker på om det er vanlig å ha så mye kynnere nå? Er 25+5 i dag. Noen som har erfaringer? :) Fødte litt tidlig sist så er nok derfor jeg blir litt ekstra i tvil også.

Jeg kjente meg veldig godt igjen i det du skrev, aner ikke hva det betyr, men føler de kommer ganske ofte uten at eg belaster kroppen med intense økter av noe slag. Har hørt at det egentlig bare er kroppen som øver seg så kanskje det blir en rask og enkel fødsel på slutten pga. all "treningen"

Hele tiden. Hadde det sist også. Vanvittig slitsomt :banghead:

Men kynnere har ingen sammenheng med tidlig fødsel/rask fødsel

Jeg kjente meg veldig godt igjen i det du skrev, aner ikke hva det betyr, men føler de kommer ganske ofte uten at eg belaster kroppen med intense økter av noe slag. Har hørt at det egentlig bare er kroppen som øver seg så kanskje det blir en rask og enkel fødsel på slutten pga. all "treningen"
Åh, men da får vi tro det betyr at vi får en rask (men ikke for rask :hilarious:) og fin fødsel ja! :joyful:

Har også en del kynnere noen dager, både i bevegelse og når jeg ligger i ro. Første svangerskapet, så har ikke noe å sammenligne det med. Men tenker at det går greit så lenge det ikke er vondt eller veldig mye :D

Vært "plaget" med mye kynnere i alle graviditetene, de blir verre for hver gang her. Mer og mer intens og starter tidligere og tidligere. Jeg er sykemeldt pga bekkene og kraftige kynnere. Fikk beskjed om å roe godt ned hos legen i uke 24 sidne jeg hadde så mye/hyppig og kraftige, slik at det ikke trigget/satte igang en for tidlig fødsel. Det har hjulpet veldig på å være sykemeldt fra jobb, får ta dagen i mer midt tempo. Det hjelper:)

Jeg har som regel kun kynnere når jeg slapper av. Men HAR i alle fall kynnere denne gangen. Men ikke ofte. Og ikke ubehagelige.

Sist hadde jeg null kynnere. Det var nesten litt irriterende det også, for trodde at livmoren hadde sluttet å virke. Gikk på overtid for første gang også, så kan være den gjorde det også :hilarious: :bag:

Men i svangerskap nr2 hadde jeg ofte kynnere, og det fra uke 14 og utover.

Jeg har mye kynnere. På dager jeg har gjort mye kan jeg få regelmessige og vonde kynnere. Da kan de komme med 5 min mellomrom en god stund, nesten vært redd for at det har startet noe, men har ikke sjekket det for så lenge jeg roer ned så stopper de jo. Hvis slimproppen hadde gått f eks hadde jeg nok reist på føden en tur, men har ingen indikasjon på at noe modnes. Tenkte evt å høre på neste kontroll på sykehuset om det er mulig å sjekke om de har hatt noen effekt, men tviler på at de har hatt noen effekt altså.

Sikkert rart spørsmål, men hvordan kjennes disse kynnerene ut? Har jo fått sånne stikkinger her pg der, men har ikke komt på at det er kynnere? Første graviditet, så har ingen erfaring.

Sikkert rart spørsmål, men hvordan kjennes disse kynnerene ut? Har jo fått sånne stikkinger her pg der, men har ikke komt på at det er kynnere? Første graviditet, så har ingen erfaring.
Enkleste måten å sjekke på er å kjenne på magen. Om den er hard, og det varer litt så er det en kynner.
Hvordan det føles ut er sikkert annerledes fra kvinne til kvinne. Jeg ser mange beskriver det som et belte som strammes rundt magen. Selv syns jeg det kjennes ut som jeg får krampe i magen. Men veldig ofte så merker jeg ikke at jeg har dem. Kan bare vite det med å se at magen blir mer rund og strammer seg.

Enkleste måten å sjekke på er å kjenne på magen. Om den er hard, og det varer litt så er det en kynner.
Hvordan det føles ut er sikkert annerledes fra kvinne til kvinne. Jeg ser mange beskriver det som et belte som strammes rundt magen. Selv syns jeg det kjennes ut som jeg får krampe i magen. Men veldig ofte så merker jeg ikke at jeg har dem. Kan bare vite det med å se at magen blir mer rund og strammer seg.
Ahh okay, da har jeg en anelse. Har nok ikke hatt kynnere enda da. Vil nok merke det når det er det :)

Ahh okay, da har jeg en anelse. Har nok ikke hatt kynnere enda da. Vil nok merke det når det er det :)

Ikke alltid jeg kjenner kynnerne mine selv. Bare tar på magen tilfeldig og bare.. "åja, her strammes det...".
Men det KJENNES altså som om livmoren strammer seg. Du vet når du strammer en muskel hardt over flere sekunder.. Eller som et belte av.. hm.. trykk.
Akkurat per nå er kynnerne veldig slappe her; ikke så merkbare. Men etterhvert kjennes det nok mer.

Back
Topp